BOUWPLAN SLEPER

• Topicstarter Topicstarter @peter@
  • Startdatum Startdatum
@

@peter@

Guest
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een bouwplan voor een sleper van zwevers. Op de verschillende sites zijn diverse slepers te bewonderen maar ik vind niet direkt een bouwplan.

Wie weet waar ik moet beginnen te zoeken of kan mij er eventueel aan helpen te geraken. Waarschijnlijk zitten hier wel sleepfanaten tussen. :lol: :lol: Stuur mij eens een mailtje met je foto van je sleper ( als mogelijk ) en misschien kunnen jullie me helpen om aan een plan van een sleper te geraken.

IK had in mijn gedachte met een motor van ongeveer een 40CCM te gaan gebruiken.

Allemaal alvast bedankt voor het lezen en hopelijk knn jullie me helpen.

Hallo simendewulf,

Hoe moet ik mij een sleepy voorstellen. Heb je toevallig een foto !! Heb je wat meer gegevens zodat ik hem eventueel kan vinden op het internet. Een naam alleen zegt me niet veel.

Met vgtrn Peter

Ik sleep graag.
en al een aantal jaren.
Ik ben op dit moment ook een sleper aan het bouwen.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14774

Ik sleep zelf met een husky met 45 cc.
afb3334.jpg

Maar het zijn wel bouwpakketten.
Ik vind het voordeel van deze modellendat er een gfk kielvlak opzit.
Omdat hel de romp van gfk is.
Maar het kielvlak krijg wel eens wat te verduren, als de sleeplijn er tegen komt in de lucht.

Maar als je het woord slepen op de zoekfunctie in tikt vind je nog wel meer info hoor :wink:

Hallo Hans Meij

Het is een leuk bakje. Ik denk dat het een vergroting is van de alombekende bigstik als ik me niet vergis. Ik ga hem zeker onthouden als een van de mogelijkheden als slepermodel alhoewel ik dan de vleugel van isimo ( styropor) zou maken beplankt met abachi en de romp van populierentriplex. Ook zou ik het overwegen om er flaps op te plaatsen!!

Alvast bedankt voor de tip en mocht je nog andere bouwtekeningen of links weten over sleeptoestellen mag je steeds is laten weten.

Peter

Hoi Bertus,

Ik heb de topic waar je link naar verwees al een paar keer bekeken en heb er leuke ideeen uitgehaald om toe te passen als ik aan mijn project ga beginnen.

Eerst nog wat verder rondneuzen en zoeken naar een leuk bouwplan. Van de kleine modellen vliegtuigen vind je tientallen plans op de sites maar van slepers voor het ogenblik nog niet veel gevonden.

Al vind ik die big-jim wel leuk. Gamakkelijk om te maken :idea: alleen jammer dat er geen flaps op staan maar dat kan je zelf wel frabriceren.

Groeten peter.

Er is ook nog een paff trainer te koop.
Ik zoek de site wel even.

Hoi @peter@,

Misschien is dit ook wel een leuke sleepkist:
Snoopy II TW

Ik heb de originele tekeningen al gekopieerd voor een ander, maar nog een versie is natuurlijk geen probleem.
Ik ben ook nog in het bezit van het originele landingsgestel met dubbele voorpoot en wielen (die van mij wordt een TailWheel versie vandaar de TW).

Dus mocht je interesse hebben.................

Greetingz,
Berto.

Hoi bertus,

Dat paff toestel vind ik niet zo mijn type. Het is ook een simpele kist maar vind de BIG_JIM beter.

Zou je de BIG JIM kunnen uitrusten met flaps? In welke verhouding zou je dit doen tov van de rolroeren ??

Peter.

Wie nog een plan weet of heeft laat maar iets weten. Ben nog steeds geinteresseerd in andere.

De verhoudingen zuig ik altijd uit mijn duim :oops:

De halve vleugel rolroer en de anderhelft flap.
De breedte is 10 cm boven en onder 11 cm.
Dat is bij de 2,75 meter kist van mijn broer.
Dat hebben we zomaar gegokt :oops:
Ziet er wel leuk uit vonden wij :P

Peter, laat je eventueel ook nog inspireren door de door mij gemodificeerde Big-Jim. Vorig jaar rond deze tijd druk mee geweest maar om een of andere reden laten liggen.
Moet er eigenlijk nodig mee verder.

Hallo Hans

Ga je site zeker nog verder bekijken morgen. Hij ziet er heel verzorgd uit. Ga het gedeelte van Jake morgen verder bekijken er staan zeker nuttige tips bij mocht ik deze Big JIm gaan bouwen.

Heb jij het originle plan van de De BIG JIM die jij jake noemt bij die duitser aangevraagd. Of heb je de PDF files gebruikt?
Wat is jouw mening : Als ik de vleugel van styropor maak beplankt met fineer, en de romp in populieren triplex. Raad je dit af ........ of .......

Groeten Peter

Mijn Jake is een 'scatch built' modificatie.
Ik heb de romp hoger gemaakt om de pijp daarin te kunnen verbergen.
Tevens heb ik het stabilo bovenin de romp geplaatst om een wat meer 'coupling-free' model te realiseren. Had toen het idiote idee om een sleper te maken met wat aerobatic eigenschappen.

Omdat ik een profiel met een grote dikte heb toegepast, (de Big_Jim heeft dat overigens ook) is het volume van de vleugel enorm. Juist dan gaat het gebruik van styropor een negatief gewichts-effect opleveren als het massief wordt.

Back