Bouwproject Keil Kraft Bantam

Had even geen geduld om nog wat kleur op de romp te zetten dus die staat al in de acryl lak.
De vleugel was nog wel alleen spanlak dus daar kon nog wat tissue op en dit is het resultaat.

IMG_8731.JPG

IMG_8732.JPG

Van de week nog even een afdek laagje op de vleugel met Gilde Meesters PU LAK ACRYL en de Bantam is klaar voor nog meer dieselfun.

Donderdag avond weer even de Bantam gevlogen en de spraybar in de PAW goed gezet,
Loopt nu super en vliegt super echt een leuk kissie.

Had even geen geduld om nog wat kleur op de romp te zetten dus die staat al in de acryl lak.
De vleugel was nog wel alleen spanlak dus daar kon nog wat tissue op en dit is het resultaat.

Bekijk bijlage 384080

Bekijk bijlage 384081

Van de week nog even een afdek laagje op de vleugel met Gilde Meesters PU LAK ACRYL en de Bantam is klaar voor nog meer dieselfun.
Toch iets anders dan een Mustang. Vliegt hij nog ? Misschien nog is een keer een mooi filmpje.

Ja de Bantam is zeker iets heel anders en ja de Mustang vliegt nog steeds.

Maar nu even niet staat in een andere zender een Jumper maar die werkt voor geen meter.

Is balen maar de Spektrum DX8 is vol met 30 modellen dus voor de nieuwe dieselmodellen en vintage zwevers moest er wat geruimd worden.

IMG_8736.jpg

Hier nog een video van 2014 lache vliegt leuk en dat zelfs maar op 2S lipo

Maar nu even niet staat in een andere zender een Jumper maar die werkt voor geen meter.

Is balen maar de Spektrum DX8 is vol met 30 modellen dus voor de nieuwe dieselmodellen en vintage zwevers moest er wat geruimd worden.

Bekijk bijlage 384861

Bekijk bijlage 384861

Vliegt zeker leuk, ben al een beetje met de micro mustang maar ook nog bezig met de versie 1 .

D407D9C7-83B8-4A55-97F2-5EFACDAD505C.jpeg
768BDCE1-F323-4C3E-94BD-AAFA3A8095F1.jpeg
Ik had in de coronatijd een projectje nodig om de tijd door te komen en besloot de Bantam te bouwen. Hoe meer werk hoe beter :-) .
Nadat ik de boel op tafel had gecontroleerd bleek een laatje vuren 3x3 te ontbreken alsook de laatjes voor de motor drager. Niet erg voor mij los ik op met mijn hout voorraad. Ook bleek het gefreesde latje afgebeeld onder het hoogte roer niet aanwezig, vond ik een stuk vervelender, omdat ik dat zelf moest oplossen wat uiteindelijk wel gelukt is. Verder is mij onduidelijk gebleven hoe het landings gestelletje met behulp van de op elkaar geplakte triplex plaatjes tot iets zou moeten leiden. Ik heb hier dus maar een eigen oplossing voor gezocht.
34FD54ED-FA6A-49E3-892D-9667427561B4.jpeg

Uiteindelijk is alles wel goed gekomen, dankzij de jarenlange bouw ervaring, ben ik niet voor een gat te vangen.

Gewacht op een dag met rustig weer en het model met electro aandrijving en 2 cell accuutje een vlucht te laten maken. Maar zelfs 2 bft is al veel voor dit model. Toch maar geprobeerd en merkte gelijk dat het zwaartepunt niet goed lag. Te ver naar achter. Ik heb het zwaartepunt een centimeter naar voren gebracht door er wat lood bij te doen. Toen was het model redelijk in de hand te houden. Volgend keer nog maar eens proberen eventueel de instel hoek iets te verkleinen. Maar eerst wachten op windstil weer.
39A10935-8FB8-4377-A8AE-C69938413EE2.jpeg

Tenslotte, vlieggewicht op dit moment ca. 300 gr.
Groetjes Dirk III

Dirk dank voor de plaatjes en leuk dat je de Bantam hebt gebouwd , ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar de verdere vlieg ervaringen.

@Dirk III en @Ton van Munsteren : is het haalbaar om een e-Bantam op sub250 te krijgen en wat zou je daarvoor moeten veranderen?
@Dirk III En wat is de setup en voldoet die?
Verder : superleuk weer , dit draadje :)
Tuurlijk kan dat , kitje nemen en de onderdelen en rc , motor , bespanning op de weegschaal met alles wat nodig is kijken waar je op uitkomt.
Van daaruit gaan werken naar een max van 250gr. waarbij je de staart goed in de gaten moet houden kwa gewicht vanwege CG.
Zou wel een erg leuk project zijn om te kijken hoe je op 250gr kunt uitkomen

Toch wel handig dat je de spantjes niet hoeft uit te snijden. Nog gezocht maar niet in de doos kunnen vinden, de hoofdliggers van de romp, balsa 10x3. Geen probleem zo gesneden. Zat wel 10x3 balsa in maar veel te kort.

IMG_20230325_170321.jpg

Back