Bouwproject Keil Kraft Invader 150%

thank you for your quick response, I haven't ordered yet, I'm waiting for your tests. Could you give me the running weight of your model? did you put a 2s or 3s LIPO? thank you for the clarification.

Le prix a bien baissé
Screenshot_20210414-151025.jpg

I am using three of these motors now. Putting the motor (and the battery) as far forward as possible helps to keep the total weight as low as possible. Quality is good (perfectly balanced and still) and mounting cannot be easier.

My oldest plane is a 1.5m plank (480g, 22g/dm2, 3s1300mAh) from 2013 and is still in use.

Other one is a conventional 2m glider (655g, 20g/dm2, 3s1500mAh). It climbs easily at 30 (maybe ~45) degrees and keeps flying for hours.

Last one is small 80cm plank (360g, 35g/dm2, 3s1000mAh). I haven’t been able to fly it yet but I don’t expect any problems with the motor/prop combination.
Bouwverslag Mini-Q van TJIRC

Heb de uiteinden van de beide RX antennes in twee plastic stuurstang buisjes een plek gegeven in de romp.
Oranje in bijgaande foto.

Heeft dat consequenties voor de reikwijdte ??
056FF41D-1A68-4C6B-BC3F-353D4DACA29E.jpeg

In hoogte zekers niet:rofl:

Afstand denk ik ook niet.
Alhoewel, op OHA is mijn Nordic A2 ooit eens weggevlogen doordat ik geen bereik meer had.
Sindsdien altijd onrustig gevoel.
Vandaar dat ik nu een Radiomaster R86C gebruik die RSSI signaal teruggeeft aan TX16S. Ik wordt dus gewaarschuwd als de verbinding dreigt weg te vallen.
Ondanks dat toch hier maar even nagevraagd naar andermans ervaring.
Bedankt voor je antwoord

De blanke uiteinden altijd open en bloot laten.

Wil de antennes wel binnen de romp houden.
Als de romp gelakt of gefolied is dan zitten ze ook ‘opgesloten’.

De TX antenne zit ook opgesloten in een kunststof antenne behuizing.

Schermt kunststof 2,4 Ghz signalen af?

Hoe zit dat dan met mobieltjes, tablets, enz waarbij de antennes ook in kunststof behuizing zitten?

Zoals Harry al opmerkte moet bij koolstof CFK rompen de blanke uiteinden altijd buiten de romp gebracht worden.

Al schrijvende denk ik dat het geen kwaad kan als de blanke uiteinden in een stukje kunststof stuurstang binnen de romp geleid worden.

Ben benieuwd of er nog meer reacties met ervaringen komen

Blank en buiten is optimale reikwijdte..alles wat je minder doet geeft x- meter minder per actie.

Nu is het dacht ik een vergelijking met 2 onbekenden die je fff moet oplossen in deze som..maar dat kun jij wel..toch?:eek::D:p

Oh ja...beide intern in een cf romp had een collega VV F1Q vlieger gedaan..de kist DT'de op een paar honderd meter afstand ( fale safe) en ik snapte maar niet waarom....Plots zag ik het... hij had de beide antennes in de door mij gebouwde kist binnen gelegd..hij vond die draadjes lelijk staan..

Een jaar of 4 geleden kwam een toestel van mij (eigenbouw Alsema Sagitta013) onder een wolk in zo,'n sterke thermiek dat ik hem er met geen mogelijkheid meer uitkeeg.
Om er zeker van te zijn dat het geen storing was heb ik de sleepkoppeling dichtgemaakt om, indien het toestel zou worden gevonden dit te controleren. Aangezien de Servo-arm in de stand 'dicht' naar voren staat blijft hij zelf bij een zware impact zo staan.
We hebben het toestel de zelfde dag nog gevonden en de koppeling was gesloten.
Dit vergeet ik nooit meer want het wrak lag 5 !! meter naast de drukke autoweg A5. :-( :-( Toen ik de sleepkoppeling bediende moet moet het toestel gigantisch hoog zijn geweest.
(Futaba FX30)

Wil de antennes wel binnen de romp houden.
Als de romp gelakt of gefolied is dan zitten ze ook ‘opgesloten’.

De TX antenne zit ook opgesloten in een kunststof antenne behuizing.

Schermt kunststof 2,4 Ghz signalen af?

Hoe zit dat dan met mobieltjes, tablets, enz waarbij de antennes ook in kunststof behuizing zitten?

Zoals Harry al opmerkte moet bij koolstof CFK rompen de blanke uiteinden altijd buiten de romp gebracht worden.

Al schrijvende denk ik dat het geen kwaad kan als de blanke uiteinden in een stukje kunststof stuurstang binnen de romp geleid worden.

Ben benieuwd of er nog meer reacties met ervaringen komen

In mijn en alle ander grotere wedstrijdzwevers zitten de antennes binnen in de romp, mits die van glas, aramide of basalt is. Meestal (zoals oa bij mij) is de antenne geleid in een plastic huisje om hem op de plaats te houden.
Al die niet geleidende materialen deren niet, zeker niet als ze niet te dik zijn.
Mensen en bomen bevatten geleidend vocht, water en mineralen) en die geleiden wel, waardoor deze wel afschermen.
Dikkere constructies zoals stenen muren etc schermen ook wel af.

In DLG's waar vaak maar ontvangers worden gebruikt met maar 1 antenne, wordt vaak de antenne (het 'blanke' actieve deel) wat in een cirkel gebogen in de romp bevestigd, zodat toch vanuit alle richtingen de signalen kunnen worden opgepakt. Een rechte spriet ontvangt vrijwel niets wanneer het signaal vanuit een richting komt evenwijdig aan die spriet.

Back