bouwtafel

jan brilman

Forum veteraan
Ik speel (soms) met de gedachte om nog eens een keer een wat groter model (zwever 4 m.) te bouwen.

Ruimteprobleem: de vleugels en de romp zijn allemaal rond de 2 meter. 8-O

Is het, als je geen al te groot bouwhok hebt, een idee om een bouwplank met een soort van rails op je tafel te bevestigen, zodat je die kunt uittrekken (en vastzetten) als je gaat bouwen, en weer inschuiven als je (voor die dag) klaar bent?

Hoe zou je zo iets kunnen maken? :confused:

Wat voor soort rails?

(Ik vind het eigenlijk helemaal geen gek idee. :) )

jan.

Hallo Jan.
Ik begrijp het niet zo goed als je aan het bouwen van bijvoorbeeld een vleugel van 2 meter.
Als je savonds de tafel in wil schuiven is je vleugel toch gelijk kapot?
Ik zou eerder een stevige plaat multiplex pakken van 2 meter lang en 50 cm breed en 36 mm dik.
Als de die op een tafel legt kan je lekker bouwen als je stopt met bouwen leg je de plank met alles er op boven op een kast of zo dan ben je hem kwijt.

Mijn tafel met bouwplank van plm. 2.20 * 0,60 m staat tegen de muur, zowel met een lange als de kopse kant (rechts), en rechts van mij staat haaks op de lange (voor-)zijde van de tafel een bureau met boor-, zaag- en schuurmachine etc.

Dat deel helemaal rechts van de bouwplank: kan ik dus haast niet bij. :nooo:

Dus als ik de bouwplank schuin naar links-voren zou kunnen trekken: kan ik overal goed bij. :p

. . . een stevige plaat multiplex van 2 meter lang en 50 cm breed en 36 mm dik.
als je stopt met bouwen leg je de plank met alles er op boven op een kast

Bertus, ik ga je opgeven voor de zomerspelen, onderdeel gewichtheffen/sterkste man. :yes:

Nog los van de kast waar zo'n plaat bovenop past, zonder er af te donderen . . . 8-O

jan.

Bertus, ik ga je opgeven voor de zomerspelen, onderdeel gewichtheffen/sterkste man. :yes:

Nog los van de kast waar zo'n plaat bovenop past, zonder er af te donderen . . . 8-O

jan.

Haha ik probeer mee te denken.
Je moet dat wel even samen doen.

Als je ruimte onder je huidige bouwtafel heb kan je wel met rails de bouwtafel onder je huidige tafel laten schuiven.
Net als veel computerkasten hebben voor het toetsenbord.
Je moet dan alleen rails hebben die onder je nieuwe bouwtafel passen hebben.
Maar die zijn gewoon te koop
Je moet alleen bijna op je knieen zitten om te bouwen.

Back