bouwtekening en bouw beschrijvingnen

hallo allemaal

ik heb even een vraagje heeft er of bestaat er een bouwtekening van de UIVER dat bekende vliegtuig

als tweede ik heb een in aanbouw zijnde boot een sleper die is wel bij veel mensen bekend dat is de FURIE nu is dit een zelf bouw de tekening is vergroot op schaal van een klein schaal model .ik heb er een echte stoom machiene voor en op stoom aangedreven aandrijving ik ben tot nu toe nog een leek in modelen bouwen al ben ik meubelmaker dit is echt andere koek dus als er iemand mij info kan geven en of tekening heeft want die schijn ik ook niet allemaal te hebben zou ik dit graag horen

alle hulp is welkom

Mzvg Ger:D

tekening van de uiver

Er is een man die lid is van Phantasy in Blue, een vliegclub met de Nederlandse vloot zeg maar.
De naam van deze meneer is Yke Rusticus, en deze meneer heeft de bouwtekening van de 'UIVER' als ik dat goed onthouden heb!
Als u de Douglas DC-2 bedoelt tenminste!

Met vriendelijke groet,

Johan

das toppie berichtje dat brengt me al wat korter bij de droom van me oom

ja dat klopt het gaat om de DC-2 daar kon ik niet op komen ik kon me alleen de naam UIVER herrinneren
bij deze bedankt ik zal dan maar is kijken of ik in contact kan komen met die beste man

Mzvg Ger

Hallo Brandaris

zeg bedankt voor je tip maar helaas kan ik naar die club geen mail versturen om wat te vragen en dat heeft met mijn outlookexspress te maken vanwege ik in spanje zit en een andere instelling moet gebruiken dan pop3 en smtp kan ik op dit moment geeen mail versturen en kan er ook niet achter komen wat het mail adres is .nu heb ik een vraag mocht u in de gelegen heid zijn om dat voor mij te doen dan bij deze dit is mijn mail adres ger@houseforce.biz

Mzvg Ger

Aan het bestuur van VMBC het Anker: h.vanrossum@casema.nl ; info@kooltrouwautos.nl ; gheringa@casema.nl
van: Ger
================================
hallo allemaal

ik heb even een vraagje ik heb een in aanbouw zijnde boot een sleper die is wel bij veel mensen bekend dat is de FURIE nu is dit een zelf bouw de tekening is vergroot op schaal van een klein schaal model .ik heb er een echte stoom machiene voor en op stoom aangedreven aandrijving ik ben tot nu toe nog een leek in modelen bouwen al ben ik meubelmaker dit is echt andere koek dus als er iemand mij info kan geven en of tekening heeft want die schijn ik ook niet allemaal te hebben zou ik dit graag horen

alle hulp is welkom

Mzvg Ger
=================================
van:Piet
=================================
Hallo Ger misschien hier een mailtje aan wagen?
grt.,Piet
===================================
van: Ger
===================================
Hallo Brandaris

zeg bedankt voor je tip maar helaas kan ik naar die club geen mail versturen om wat te vragen en dat heeft met mijn outlookexspress te maken vanwege ik in spanje zit en een andere instelling moet gebruiken dan pop3 en smtp kan ik op dit moment geeen mail versturen en kan er ook niet achter komen wat het mail adres is .nu heb ik een vraag mocht u in de gelegen heid zijn om dat voor mij te doen dan bij deze dit is mijn mail adres ger@houseforce.biz

Mzvg Ger
==================================

Het gaat dus over de Furie van Bert van Eck

vriendelijke groeten, Piet van Dijk (MBF - Brandaris)

Ger bovenstaande email verstuurd naar VMBC het Anker
hierbij heb je hun email adressen ook!
succes,

Ik hoop het voor je Ger :yes:
als ik eventueel antwoordt krijg omdat het met mijn email adres is verzonden ,
dan laat ik het je wel weten en stuur het naar jou door !

dat zou ook te gek zijn maar ik hoop dat er word gereageerd op mijn mail die ik zojuist heb verstuurt

met heel veel dank Ger

Ik denk dat je er niet veel aan heb, maar misschien dat je op jou gestuurde email een meer bevredigend antwoord krijgt.

Er is een man die lid is van Phantasy in Blue, een vliegclub met de Nederlandse vloot zeg maar.
De naam van deze meneer is Yke Rusticus, en deze meneer heeft de bouwtekening van de 'UIVER' als ik dat goed onthouden heb!
Als u de Douglas DC-2 bedoelt tenminste!

Met vriendelijke groet,

Johan

Hola Johan

ik had je al bedankt voor je tip over Phantasy blue en nu heb ik vandaag uit eindelijk antwoord gehad er is inderdaad een tekening van de D.C.2 de Uver op schaal kompleet met alles er op en er aan model is zelfs getest in een windtunnel en alles schijnd perfect te zijn hij word wel groot maar dat mag de pret niet drukken spanweite is 2,59 romp lengte 1,89 romp doorsnede grootste maat 25 bij 18 dus alles bij elkaar een aardig model.
er zijn wat kosten aan verbonden om het gekopieerd en dan nog opgestuurd te worden de tekening was verders gratis dus dat wact ik nog even af maar heb alwel besloten om het te doen want als ik het nu niet doe dan komt het er nooit meer van

Mzvg Ger

Dat is mooi Ger, Ga je dan ook hier een bouwverslag bijhouden?

succes

ja natuurlijk zodra ik de tekeningen heb en ga beginnen zal ik er verslag en foto's plaatsen ben heel benieuwd naar de tekening en wel matereaal ze hebben gebruikt voor de romp en vleugels ik hoop op dunne alluminium plaat ben benieuwd

Geef dan wel even een seintje hier met link als je er een nieuw topic van maakt !

Het zal mij ook benieuwen, alvast een tip :
het kan ook van alu. bierblikjes, mijn favorite Australisch bier tigermoth :yes:
GroteFoto-3SV7XPR4.jpg

heb vandaag mailtje weg gedaan naar desbetreffende persoon die de bouw tekening heeft van de dc-2 om te vragen als hij klein formaat tekening opstuurt of het dan wat uitmaakt als ik hem hier laat vergroten alles ivb met de schaal maat want normaal kan je toch alle onderdelen controleren om ze op de tekening te leggen dus ben nog even in afwachting van zijn tegen bericht .
ik heb vaan daag ook op de website big planes de DC-3 gezien bijna het zelfde zou ik zo zeggen alle info staat erbij vermeld van motor to servo stangen en ze hebben daar in iedergeval intrekbare onderstellen die ik als het moet kan gebruiken

Geef dan wel even een seintje hier met link als je er een nieuw topic van maakt !

Het zal mij ook benieuwen, alvast een tip :
het kan ook van alu. bierblikjes, mijn favorite Australisch bier tigermoth :yes:
GroteFoto-3SV7XPR4.jpg

ja ik zie het maar vertel is hoe ben je daar zo op gekomen om bier blikjes te gaan gebruiken agja wel goedkoop en je slaat twee vliegen in een klap bier en voor het zelfde geld je aluminium

tegen de tijd ik ge beginnen laat ik het wel weten maar ben druk erg druk met werk hier dus ik moet ook nog fff geduld hebben

ja ik zie het maar vertel is hoe ben je daar zo op gekomen om bier blikjes te gaan gebruiken agja wel goedkoop en je slaat twee vliegen in een klap bier en voor het zelfde geld je aluminium

Wij waren 2 maanden op vakantie in Australië Queensland tijdens een slechte zomer met veel regen en overstromingen, dus min of meer gebonden aan 1 motel en weinig rond kunnen toeren.
Ten eerste drink je dan meer bier en begint de verveling toe te slaan
en dan begin je met een schaar en een stanleymes en een paar tubes CA-lijm en dan krijg je het volgende Klik !

En zo is het begonnen.:rolleyes:

Back