bouwtekening en plan van de Bismarck

• Topicstarter Topicstarter christine
  • Startdatum Startdatum
C

christine

Guest
Hallo allen ik heb ergens gelezen dat men de bouwplannen en tekkeningen kan bekomen van de bismarck alleen spijtig dat het adress niet meer vind kan iemand mij helpen dan bij voorbaad

hoi allemaal,

de 1ste keer dat ik hier post maar wilde vermijden dat er teveel dezelfde threads komen.
Maar ik zit met de volgende vraag, kan er iemand mij behelpen aan een bouwplan van de Bismarck's romp en tussenschotten op schaal 1:100?
Een scan of dergelijke zou tof zijn, de rest heb ik niet nodig.

mvg sturmer

hoi allemaal,

de 1ste keer dat ik hier post maar wilde vermijden dat er teveel dezelfde threads komen.
Maar ik zit met de volgende vraag, kan er iemand mij behelpen aan een bouwplan van de Bismarck's romp en tussenschotten op schaal 1:100?
Een scan of dergelijke zou tof zijn, de rest heb ik niet nodig.

mvg sturmer

Heb je alleen het spantenplan en lijnenplan nodig?
Een maat van me heeft toen de tekeningen van me gekocht en is nu bezig met de Bismarck.
In totaal als je ze allemaal zoekt zijn het 7 tekeningen van bijna 3 meter bij 1 meter.
Zijn niet te copieeren bij multicopy helaas, maar wel met een offset machine.
Heb het al een keer gedaan, is wel tijdrovend maar te doen.
Zelf heb ik het zusterschip de Tirpitz, en de slagschepen Yamato , New Jersey en de Missouri en het Nucleare vliegdekschip USS Enterprise

Radiografiche vaargroep Rijnmond - Windows Live
sesjo@kabelfoon.nl

Heb je alleen het spantenplan en lijnenplan nodig?
Een maat van me heeft toen de tekeningen van me gekocht en is nu bezig met de Bismarck.
In totaal als je ze allemaal zoekt zijn het 7 tekeningen van bijna 3 meter bij 1 meter.
Zijn niet te copieeren bij multicopy helaas, maar wel met een offset machine.
Heb het al een keer gedaan, is wel tijdrovend maar te doen.
Zelf heb ik het zusterschip de Tirpitz, en de slagschepen Yamato , New Jersey en de Missouri en het Nucleare vliegdekschip USS Enterprise

sesjo@kabelfoon.nl

ja alleen die heb ik nodig, de rest bouw ik zelf op aan de hand van foto's en dergelijke.
je hoeft ze voor mij niet te copieeren als je ze zou kunnen inscannen en doormailen is dat voor mij meer dan genoeg.
Als dat mogelijk is zou ik u heel dankbaar zijn.

mvg sturmer

Hallo Sturmer heb zo juist even naar die site gegaan met al die mooie foto's en heb veel van de bismarck gezien maar wat ik jou wilde vragen is wat is die witte ring die op de bismarck is heb al vele foto's gezien maar niet met die ring sorry dat ik dat vraag maar zoals je al weet ik ben maar een beginneling en wil wel bijleren en weten dank bij voorbaad

Hallo Sturmer heb zo juist even naar die site gegaan met al die mooie foto's en heb veel van de bismarck gezien maar wat ik jou wilde vragen is wat is die witte ring die op de bismarck is heb al vele foto's gezien maar niet met die ring sorry dat ik dat vraag maar zoals je al weet ik ben maar een beginneling en wil wel bijleren en weten dank bij voorbaad

bedoel je die witte ring op de boeg? daar zit ook een hakenkruis (swastika) in verwerkt, er zijn redelijk wat foto's te vinden waar deze ring op staat maar is niet altijd even duidelijk.
je kunt die ring vergelijken met de ringen op de vlaggen die op deze foto staan http://www.militaryimages.net/photopost/data/710/Nazi_propaganda.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Alle grote Duitse oorlogsschepen hadden het swastika teken op het voordek.
Alleen de Bismarck en de Tirpitz hadden deze ook op het achterdek.
Na de ondergang van de Bismarck zijn deze tekens verwijderd om herkening vanuit de lucht te voorkomen.
Ik heb ze zelf op mijn Tirpitz (schaal 1:175 staan).
Het zijn afneembare dekken, die ik eraf haal zodra ik een demonstratie heb en ermee gaat varen.
Hoewel ze er histories gezien op horen blijft het (begrijpelijk) een gevoelig onderwerp.
Meer foto's staan op mijn site:

Back