Bouwtekening gezocht cessna

Hallo.
Ik ben op zoek naar een bouwtekening van een ASM Cessna skylane van ongeveer 2.50 tot 3.00 meter.
Of een van ongeveer 2.00 meter die ik kan opschalen naar 3.00 meter.
Bvb dank Harley

VTH

VTH in Duitsland heeft een tekening van de Skylane in schaal 1:6(1830 mm spanwijdte, romplengte 1500 mm) kost daar €22,00

Groeten,
Willie

Hallo
Bedankt voor de reacties en de links .
Ik heb nog niet helemaal kunnen vinden wat ik zoek .
Ik hou me dus nog aanbevolen voor verdere reacties.
Groetjes

Hallo H.B.Busking

Yes dit is wat ik zocht.
Hartstikke bedankt ben er al een heletijd naar op zoek.
Heb jij mischien ervaring met deze tekeningen (details) of imand anders misschien ??
Ga hem denk ik bestellen.

Groetjes Harley

Hallo Harley,
Er is vast iets te vinden op RC-Universe...
Bouwdraad, vliegeigenschappen. Heb je al op YouTube gezocht?
Reuze pret met het aanstaande project!
En hopelijk worden we verwend met een schitterend draadje!
Groet Bas

Hallo Harley,

ik heb een tekening van Wendell Hostetler van een ander model.
Ze maken veel gebruik van gekochte kunststof delen die je wel in de US kan kopen maar in Europa word dat moeilijker.
Van de kunststofdelen zijn geen tekeningen, dus dat moet je zelf op de gok maken (schuim vormen en afmallen).

Verder zijn de tekeningen goed en duidelijk, als je het Wendell vraagt dan kan hij hem ook in een andere maat printen, als je dat zou willen.

Grts Gert-Jan

Hallo Gert-Jan Zijn deze tekeningen dan niet gemaakt voor houtbouw construktie ??
En welke delen zijn dan zo al van kunstsof.
Waneer de tekeningen niet kompleet gedetailleerd en 1:1 zijn gemaakt voor houtbouw heb ik mijn twijfels.
Groetjes Harley

Bij mijn model (Nemesis) gaan ze wel uit van houtbouw maar de motorkap + wangen, luchthappers en cockpit geven ze adressen voor waar je de gfk delen kan kopen.
Er staan dus geen spanten tekeningen van deze onderdelen, dus je moet dat zelf een beetje vormen.
Nou is een Cessna natuurlijk wat vierkanter en meer recht toe recht aan.

De tekeningen zijn wel gewoon 1 op 1 maar ik heb toen aan hem gevraagd of hij hem kon verkleinen en dat was geen probleem.

Ik weet niet waar je woont anders kan je de tekeningen wel een keer bekijken.

En anders Wendell even mailen
http://www.hostetlersplans.com/

GJ

Laatst bewerkt:
Hallo Gert-jan
Ik woon in het zuiden van het land , dus om te komen kijken vind ik wat te ver maar toch bedankt.
Die delen die je noemt zijn wel vaker kunststof ook bij andere modeltekeningen.
Maar ik durf het denk ik wel aan er een te bestellen.
Allen ben ik er nog niet helemaal aan uit of het de Cessna 150/152 of de Cessna 182 skylane zal worden.
De Cessna 150/152 wordt aangegeven met een groter vleugel oppervlak dan dat de Cessna 182 heeft,vliegt daardoor misschien nog rustiger dan de 182.
Wat denk jij?
Of zijn er nog andere forum leden die me in deze keuze kunnen adviseren dan houdt ik me graag aanbevolen.
Groetjes Harley

Ik ben niet zo into Cessna's.
Maar een groter vleugeloppervlak zegt niet veel, je moet meer naar vleugelbelastingen kijken.
Een vliegtuig met een hogere vleugelbelasting (dus meer gram per dm2) vliegt vaak sneller maar wel strakker.

Maar wat vliegeigenschappen zullen ze elkaar echt niet veel ontlopen, een grote Cessna kan je een beginner laten vliegen.

Succes met de bestelling en de bouw!

GJ

Zo! Die link staat al weer in m'n favorieten.
Doe mij maar een Ziroli P-40... nee nog liever een Yellow Aircraft P-40... hmmm... staat er helaas niet bij...

Back