Bouwtekening of instelgegevens Puppeteer van Flair

Hoi allemaal,
Naar jaren van afwezigheid op het forum om duizend en één redenen wil ik hier weer een begin maken.
Ik heb, ook jaren geleden, een Puppeteer gebouwd, deze weer verkocht en nu na 4 a 5 eigenaren is deze op een heel toevallige manier weer terug gekomen.
Helaas is de toestand tamelijk slechter sinds de laatste keer ik er mee had gevlogen.
De vleugels heb ik weer gerepareerd alsmede de nodige andere gebreken, maar door de nodige crashes en reparaties in het verleden ben ik bang dat er van de instelhoeken en posities van de vleugels niet veel meer klopt.
Bij het toestel zat alleen nog de tekening van de vleugel, ik had toen de tekeningen enz. meegegeven (ja, weet ik....stom,stom,stom :-( ) en nu heb ik de instel en aftelgegevens niet meer die op de tekening van de romp staan.
Kan iemand mij helpen aan de tekening van de romp van de Puppeteer, of een kopie hiervan (uiteraard tegen betalling) of kan iemand mij de volgende gegevens doorsturen:

Instelhoek Stabilo
Instelhoek onderste vleugel
Instelhoek bovenste vleugel
Zwaartepunt
Zijwaartstelling en domping motor
Uitslagen van hoogte en rolroeren met evt. differentiaal

Ik wil in een ander draadje een verslag maken van het restaureren en het ombouwen naar electro.

Ik heb ondertussen al wat gegevens gevonden via andere fora.
Het enige wat ik nog mis is de zijwaartsstelling en de domping van de motor, ik veronderstel dat het iets van een graad of twee voor de domping is en drie graden voor de zij waartsstelling, als ik niks vind dan ga ik hiermee aan de slag.

Hoi Paul,

Dank je voor je aanbod.
Wat heb je voor instelingen voor de motor domping en zijwaarts stelling, ik gebruik een elektromotor wat vergeleken kan worden met een 8 a 10 cc tweetakt.
Ik heb voor de instelhoeken de volgende waarde gebruikt: de bovenste vleugel op 0 graden en de onderste vleugel op +1,5 ten opzichte van het stabilo wat ook op 0 graden staat.
Klopt dit met de tekening omdat dit de waarde zijn van een andere gelijksoortige dubbeldekker.
Als het mogelijk is om een kopie van de tekening te laten maken zou dat erg fijn zijn dan heb ik mijn setje ook weer compleet, uiteraard tegen betaling natuurlijk.

heb je de gegevens al gevonden?
ik heb de kit en de tekening.
laat maar weten.
grt Paul.

Hallo Robin,

De tekening geeft de waardes niet echt aan,ze ontstaan tijdens de bouw,dmv voor gestantste delen.
ik heb het e.e.a wel kunnen meten aan de hand van het ruwbouwklare model.
de hoofdligger in de romp,op 0 graden:
stabilo + 3 graden
boven vleugel + 1 graad
onder vleugel 0 graden
motor domping - 2 graden
zijwaarts stelling 3 graden naar rechts.

er wordt een 8cc viertakt aan geraden,geeft plenty power.

de tekening bestaat uit 7 vellen,een beetje apart echt Engels denk ik.
er zit ook geen overzichtstekening bij.

hopende je geholpen te hebben,groet Paul.

Hoi paul,

Dank je voor de informatie, ik ga hier eens mee aan de slag.
Ik had de een van de eerste bouwdozen, die hadden twee tekeningen op doorzichtig/ overtrek achtig papier, een voor de romp en een voor beide vleugels.
Ik wil er een G60 electro motor van Hobbyking opzetten, had op Engels fora verschillende modellen gezien met deze electro motor.
Mocht ik nog vragen hebben dan meld ik mij weer.
Voor nu alvast heel erg bedankt.

Groetjes Robin

Hallo Robin,

De tekening geeft de waardes niet echt aan,ze ontstaan tijdens de bouw,dmv voor gestantste delen.
ik heb het e.e.a wel kunnen meten aan de hand van het ruwbouwklare model.
de hoofdligger in de romp,op 0 graden:
stabilo + 3 graden
boven vleugel + 1 graad
onder vleugel 0 graden
motor domping - 2 graden
zijwaarts stelling 3 graden naar rechts.

er wordt een 8cc viertakt aan geraden,geeft plenty power.

de tekening bestaat uit 7 vellen,een beetje apart echt Engels denk ik.
er zit ook geen overzichtstekening bij.

hopende je geholpen te hebben,groet Paul.

Back