Bouwtekening Piaggio P149D

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Joost Carson, 18 sep 2011.

  1. Joost Carson

    Joost Carson

    Lid geworden:
    15 jul 2011
    Berichten:
    6
    Hallo allemaal,

    Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Joost, kom uit Sneek en ben al een jaar of 8 bezig met modelbouw. Eerst boten, daarna 2 auto's, een elektro zwever en een helicopter. De zwever heeft 2x gevlogen en dus ook 2 reparaties gehad waaronder een nieuwe motor, regelaar en prop. De helicopter heeft nooit gevlogen en is via marktplaats weer vertrokken, veel te moeilijk voor een beginneling. De boten, zwever en auto's zijn ondertussen ook verkocht.

    Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Skyartec Cessna 182 en ben ik volledig verslingerd aan het vliegen. Eerst heb ik aardig wat uren op de simulator gezeten en daarna toch echt gevlogen. De laatste keer heb ik alleen maar geoefend met landen en niet 1x gecrasht. Dus ik denk dat het vanaf nu wel goed zal gaan.

    Nu ben ik van plan om zelf van balsa een vliegtuig te bouwen. Afgelopen vrijdag op de luchtmachtdagen in Leeuwarden zag ik een heel leuk toestel, de FW Piaggio P.149D. Via Google kwam ik erachter dat dit toestel ook door Graupner werd verkocht, maar uit produktie is genomen. Nu ben ik op zoek naar bouwtekeningen van dit toestel. Heeft iemand deze nog liggen of kan iemand aan de originele bouwtekeningen komen?
     
  2. Andre van Delzen

    Andre van Delzen

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Etten-Leur
     
  3. Andre van Delzen

    Andre van Delzen

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hoi, heb je de tekening?
    Ik ben ook op zoek.
    Ik heb pagina 2 en 3 van de graupner versie uit 1961. Pagina 1, de romp zit er niet bij.
    Er is nu door graupner een ARF versie uitgebracht. 2.20m en 1.80m.

    Groet,
    André
     
  4. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.885
    Locatie:
    Barneveld
    Misschien heb je hier wat aan.
     
  5. Andre van Delzen

    Andre van Delzen

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Etten-Leur
    Precies. Daar heb ik ze vandaan. Het staat op die site erbij dat pagina 1 nog steeds ontbreekt.
    Dus wie kan er helpen?
     

Deel Deze Pagina