Ik heb eerder een klein dubbeldekkertje gebouwd van depron om indoor mee te vliegen. Deze vliegt lekker met een IPS-B en een propje 1147.
het vlieggewicht is rond de 215 gram.
Deze aandrijving vind ik alleen nogal prijzig. Omdat ik nog een speed 280 heb liggen (kosten €5,-) zou ik deze willen gebruiken.
Er zit alleen nogal wat trekkracht verschil tussen beide aandrijvingen.
De IPS-B levert een trekkracht van zo'n 150 gram. De speed 280 met een klein güntherpropje? levert hoogstens 90 gram. 8O
Een eerder experiment met een zelfbouwvliegtuig leverde met de 280 weinig resultaat. Dit was ook te wijten aan te weinig power.
Mijn vraag is dan ook om een toestel dat wel kan vliegen met zo weinig trekkracht en toch rond de 200-250 gram weegt (lukt me niet lager :cry: )
Andere mogelijkheid is om de trekkracht te vergroten, maar dit lijkt me zonder vertraging niet mogelijk.
Hebben jullie nog iedeeën om goedkoop een vliegtuig aan te drijven danwel het vliegtuig op een speed 280 aan te passen?
grt,
Alex
het vlieggewicht is rond de 215 gram.
Deze aandrijving vind ik alleen nogal prijzig. Omdat ik nog een speed 280 heb liggen (kosten €5,-) zou ik deze willen gebruiken.
Er zit alleen nogal wat trekkracht verschil tussen beide aandrijvingen.
De IPS-B levert een trekkracht van zo'n 150 gram. De speed 280 met een klein güntherpropje? levert hoogstens 90 gram. 8O
Een eerder experiment met een zelfbouwvliegtuig leverde met de 280 weinig resultaat. Dit was ook te wijten aan te weinig power.
Mijn vraag is dan ook om een toestel dat wel kan vliegen met zo weinig trekkracht en toch rond de 200-250 gram weegt (lukt me niet lager :cry: )
Andere mogelijkheid is om de trekkracht te vergroten, maar dit lijkt me zonder vertraging niet mogelijk.
Hebben jullie nog iedeeën om goedkoop een vliegtuig aan te drijven danwel het vliegtuig op een speed 280 aan te passen?
grt,
Alex