Bouwtekening 'Windspiel' van Rowan

• Topicstarter Topicstarter Bollier
  • Startdatum Startdatum
B

Bollier

Guest
Ik heb nog een bouwtekening van een vrije zwever "Windspiel' van Rowan. Deze zwever bouw ik nu om tot een RC Zwever en ik bouw hem nieuw met een 'nieuwe methode' geheel uit kwaliteitschuim van de Gamma. Iemand suggesties? Sta altijd open voor adviezen of hulp!

windspiel

Hallo,
Ik heb nog zo'n complete bouwdoos liggen.
Wie weet bouw ik hem nog eens, het is in ieder geval een mooi kistje.
Veel bouwplezier en hou me op de hoogte van het resultaat.
Ik ben benieuwd.

windspiel

Hallo,
Binnenkort haal ik die bouwdoos van zolder en maak ik enkele foto's van de plan en de inhoud van de bouwdoos.
Die laat ik jullie dan even zien.

De windspiel is back in town.
OP de beelden ziet u de romp en het plan van die mooie dame.
Het model doet denken aan de Cirrus van Graupner, maar dan een gesofistekeerdere versie, als je me begrijpt.
De windspiel heeft denk ik een Eppler358-profiel.
Als ik me niet vergis had de Kestrel van WIK ook dit profiel en dat was een zeer goede zwever.
Hoogstwaarschijnlijk wordt de windspiel mijn volgend project eens mijn Bergfalke af is.
We mogen een dergelijke elegant toestel niet laten verkommeren op zolder.
Ik zie het als mijn plicht om dit eens te realiseren.
Dit project zal het bewijs zijn dat er in de jaren 70-80 ook schitterende zwevers waren.

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het model doet denken aan de Cirrus van Graupner.
De windspiel heeft denk ik een Eppler358-profiel.
Als ik me niet vergis had de Kestrel van WIK ook dit profiel en dat was een zeer goede zwever.
We mogen een dergelijke elegant toestel niet laten verkommeren op zolder.
Dit project zal het bewijs zijn dat er in de jaren 70-80 ook schitterende zwevers waren.

Een schitterend ding, dat moet gezegd, maar om er een na te bouwen zal niet meevallen. De kunststofromp zal wel niet meer verkrijgbaar zijn. Hout zou ook nog wel kunnen, maar ik doe het maar met de Multiplex ALPHA (ook uit die tijd) die ik nog in de doos heb liggen.

Groeten, JH

Back