bouwtekening

• Topicstarter Topicstarter douweklaas
  • Startdatum Startdatum
D

douweklaas

Guest
Hallo,
Mijn hobby is het bouwen van houten scheepsmodellen van af tekening.
Ik heb een BMer, een boeier, een internationele"m"klasse en een tjalkje gebouwd. Nu zou ik graag een viking scheepje bouwen van ca. 70 cm maar ik kan nergens een tekening vinden. heeft iemand een suggestie ???

hoi klaas je kan bijna van elk schip dat in kidvorm word uitgebracht enkel de tekeningen kopen ( 20 / 35 euro) zal ongeveer de prijs zijn naargelang hoeveel plannen er bij zitten.

hallo richard,
Dat is inderdaad wat ik zoek, alleen jammer dat ik geen syllabe snap van de deense tekst!
Maar ik gaproberen eruit te komen
hartelijk bedankt!
douwe

Google translate to the rescue! Die vertalingen kloppen weliswaar niet helemaal, maar vaak goed genoeg om de strekking te kunnen vatten...
en natuurlijk een bouwverslag gaan bijhouden als je gaat bouwen he? wij zijn dol op foto's, en een vikingschip komt hier ook niet elke dag langs.

De plannen van Richard zijn van de Skuldelev schepen. Je kan de opgegraven restanten van die schepen in het Viking museum in Roskilde (Denemarken) bezoeken. Verder hebben ze ook replica's van die schepen gebouwd met de werktuigen en methodes van de viking tijd. Ze doen/deden soms mee aan wedstrijden met die replica's. Als je wil post ik wel enkele foto's van die schepen. Ik heb het museum vorig jaar bezocht.
De schepen zijn tot zinken gebracht door op te vullen met stenen als blokkade van een vaarwater. Een ervan was zo groot dat ze dachten dat het om twee schepen ging. Van dat schip is er ook een replica waar ze mee van Denemarken tot Engeland gevaren zijn en dan gans rond Engeland en terug.

De tekst bij vikingship plans zijn met de hand geschreven , ik denk dat google translate daar niet mee overweg kan. .De "link met een zip file". werkt helaas niet Ad.
Natuurlijk ben ik geïnteresseerd in die fotoś, mijn e-mail adres is : oosterveen.douwe@gmail.com
bij voorbaat dank
gr. douwe

Back