Bouwtekeningen RC Steve Irwin

Hey iedereen ,

Ik ben nieuw hier en ik ga dit jaar beginnen om een RC schip te bouwen maar daarvoor moet ik nog de tekeningen van hebben en ik heb overal gezocht maar ik kan het niet vinden dus vroeg ik me af of iemand de tekeningen kan maken. Of dat iemand weet wie zulke tekeningen maakt. Het gaat over de Steve Irwin van de SeaShepherd:
media_xll_4690314.jpg
Schaal is 1:60

Mvg,
Gerardus

Leuk schip om na te bouwen. Ik heb het altijd een mooi model gevonden.
Het schip is gebouwd door het reeds gestopte bedrijf Hall, Russell & Company in Aberdeen.
Zij zijn in 1992 failliet gegaan.

Ik ben inderdaad (ook) cad-tekenaar, hoewel ik geen ervaring heb met het maken van een spantenplan voor een model (welk uitgangsmateriaal heb je eigenlijk? Heb je tekeningen van het echte schip?) Ik weet dus ook niet precies hoe lang een tekenaar hiermee bezig is, maar ga er maar niet van uit dat het in een paar uurtjes bekeken is.

Waar moet de tekenaar zich dan op baseren? Je maakt een bouwtekening niet vanaf een plaatje wat je op het internet hebt gevonden.

Daar heb je wel een punt maar ik heb wel geprobeerd te tekenen via fotos, maar soms dan klopt het niet dus daarom wil ik dat een pro het doet.

Al eens een mailtje gestuurd naar Sea Shepperd?? Bij de schepen zit altijd een set tekeningen als het wordt overgedragen. Wellicht vinden hun het leuk om mee te werken aan een modelbouwtekening. Al heb je maar het algemeen plan en de spantenplannen om mee te beginnen. Kopieer kosten zullen rond de € 60,- liggen voor 4-5 tekeningen.

Even Googelen leverder het volgende op. Je kan bij Deans Marine een model kopen van de HMS Guernsey. Dit is een model dat een jaar later is gebouwd, maar volgens hetzelfde principe als de Steve Irwin. Je zal wel e.e.a. moeten aanpassen, maar de basis is er. Een goede romp en een heel groot deel van de opbouw is gelijk.

http://www.deansmarine.co.uk/shop/product_info.php/manufacturers_id/2/products_id/470

Groeten Ron

Hey Ron, ja ik heb al eens geëmaild maar ze willen de plannen niet uitgeven omdat ze bang zijn dat het in verkeerde handen komt maar ik zal nog eens emailen en dan zal ik erbij zeggen dat het niet in verkeerde handen komt enz.
Ja die heb ik wel eerder gezien maar dan krijg ik de hele kit en ik hoef alleen de tekeningen. Ik heb er eentje gevonden, ik ga even kijken hoe ik die aanpast.

Laatst bewerkt:
Back