Belofte maakt schuld...Hier zijn met enige vertraging foto's van mijn vertraging.
De 1e foto's zijn van de triplex uitprobeer versie.
De huidige versie die mij goed bevalt gebruikt stukjes printplaat.
(en daar ben ik vergeten bouwfoto's van te maken)
Het stukje slang wat jullie in de foto's zien is een stukje hoorapparaat slang. (ikke beetje doof) Stukjes van deze slang gebruik ik voor afstandsbus. Daarmee wordt het rode tandwiel gepositioneerd. Slang pakt precies de binnenring van de lagers.
De propellor zit met een lastig stiekje vast op een stompje as tegen 2 dwarsstokjes. Zodat de prop enigzins weg kan klappen of los kan schieten bij hardhandige aanraking met andere solid oppervlakten.
9x4.7" prop
De motor zit vast met korte m3 schroefjes, bijv computerschroefjes, hier is de tandwielspeling ook mee in te stellen.
10 T Ninco tandwieltje op sp300.
Afstand hart motoras hart propelloras: 15 mm
Het rode conrad tandwieltje zit klem op de 3 mm koolstof as.
Door met dun metalen slijpschijfje haaks op de as in het kleine tandwiel een groef te maken kan het tandwiel met een dwarsgelijmd stukje speld of 1 mm koolstof goed geborgd worden.
Vooraan zit nog een stukje penneveer waardoor de as bij een crash iets naar achter kan wegveren. Weet niet echt of dit wel een goed idee is, het rode tandwiel ziet er aan de rand van de voorkant iets beschadigd uit, maar het werkt wel nog steeds goed.
3/6 mm lagertjes met flens, blijven tegen elkaar in goed zitten in hun gaten door een klein beetje druk vh penneveertje.
Lagertjes en Ninco tandwieltje te verkrijgen bij 2broeders Bussum