Als aanvulling ook nog wat foto's van mijn Ennu:
Onderzijde van de vleugel:
servo bevestiging aan de romp:
Staartconstructie: (Theo's koolstof voorlijsten zijn overbodig en dus weggelaten)
Aanvullende tips:
1) het kielvlak staat als je goed kijkt niet in het midden maar is zijdelings tegen de romp geplakt voor extra stevigheid. Het staat daardoor ca. 3 mm uit het midden.
2) Servo's omwikkelen met cello-tape. Daarna verlijmen met 1 mm triplex plankje dat als servodrager dienst doet. (zie foto)
3) Werkwijze vleugelconstructie:
Teken de vleugel af op een plaat 3 mm Depron. Maak de koolstof op maat. Teken op het depron de positie van de koolstof hoofdligger af en lijm deze op zijn plaats. Gebruik hiervoor een druppel Jamara-styro aan de uitenden en smeer aan weerszijden na met Bison Alleslijm of TESA hobbylijm. Monteer de 2mm koolstof voor- en achterlijst door de vleugel halverwege een strook brede tape te leggen; de voor/achterlijst tegen het depron aan te leggen en vervolgens de depron vleugel om te rollen; zo blijft de tape mooi strak. Wel even nawrijven voor optimale hechting....
Teken de positie van de ribben af. Snijd op de plaats waar bij de voor- en achterlijst tape op de vleugel zit dit tape voorzichtig weg op die plaatsen waar een rib komt. omdat er maar vier ribben zijn heeft het weinig nut om met mallen en blokken te gaan werken. Ik heb ze gewoon ieder voor zich uit 1,5 mm Balsa gesneden (eerste rib 3x overtrekken). Na afloop gelijk schuren. Zorg er voor dat aan de punten en nog ongeveer 2 mm balsa over is. de ribben steken dus onder de vleugel uit!!
lijm de voorkant van iedere rib op de juiste plaats met een druppel styro-CA (voorste 1, cm verlijmen). Rol nu de buitenste twee ribben GELIJKTIJDIG!! om tot de achterzijde het depron raakt. (een toevallig in de hobbyruimte staande vuren lat doet deed hier bij mij wonderen... alle ribben tegelijk naar beneden te duwen met een hand.....) en zet de achterzijde vast aan het depron met een druppel Styro-CA. Herhaal dit voor de binnenste twee ribben. Smeer vervolgens de ribben na met Bison Alleslijm of TESA hobbylijm. Plak een strook depron onder de binnenste twee ribben (zie foto's; daar is deze strook wit bij mij) de vleugel is nu klaar.
4) Bij de constructie uit Depron of piepschuim gebruik ik liefst Bison Alleslijm of TESA hobbylijm omdat deze lijmen na drogen nog enigzins buigzaam zijn en dus geen knikpunten ontstaan de de constructie. Bij te veel CA-gebruik gebeurt dit wel en kun je de ribben na iedere zware manouver opnieuw vastplakken..

Epoxy gebruik ik nooit in indoorkisten want het is ZWAAR!!