Bouwverslag 2cc dieselmotor

074.JPG

Wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Alvast maar "diesel"ingredienten gaan halen bij de apotheek , petroleum heb ik genoeg staan voor mijn antiek petroleumkacheltje (heeft nog dienst gedaan bij het Nederlands leger) waarmee ik het atelierke verwarm.
078.JPG

079.JPG


Groeten Jef
 
Laatst bewerkt:
hahahah een ehte aladin.

Ik heb er ook een in bouw bouw hok staan en na 5 minuten loopt het zweet over mijn rug.


En nu weer terug on topic ;-)
 
Nog een beetje verder gedaan aan de Owen Mate 2cc , vandaag de inlaatopening in het carter en de venturi gemaakt , hieronder nog enkele actiefoto's van de werken .
De inlaat staat onder een hoek van 7,5° ten opzichte van de aslijn van de cilinder , daarom eerst een hulpstuk gefreesd om het carter op te bevestigen , uitgepast en eerst met centerboor , dan boren met 6 , daarna met een frees van 8 helemaal erdoor tot in de krukaslagerbus en dan een kamer 5mm diep met een frees van 10 .
083.JPG
 
Laatst bewerkt:
De venturi draaien.
084.JPG


2 vlakken frezen waar in een later stadium de aanzuigbuis wordt bevestigd.
085.JPG


Gaatje 3mm boren t.b.v. de aanzuigbuis.
088.JPG
 
Laatst bewerkt:
Stuk afgezaagd en omgedraaid terug in de draaibank , opgespannen in de klemhuls , handiger en nauwkeuriger dan die kleine stukjes in de drieklauw te spannen.
Schuine kant aanbrengen.
091.JPG


Klaar
092.JPG


Met een vaste passing en loctite 648(blockpress) bevestigdt , boutje van M3 door het gaatje gestoken om het uit te lijnen t.o.v. het carter
093.JPG


Word vervolgd , groeten Jef
 
Laatst bewerkt:
Iedereen alvast bedankt die mijn bouwverslag volgt en voor de lovende commentaar , maar er is nog wat werk aan en dan moet ie het nog doen ook hé:cool:
Vandaag begonnen aan de krukas , hier enkele foto's van de stand van zaken
095.JPG

098.JPG
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk aan het krukasje kunnen verder werken.
Nog draad M5 snijden en deze kant is klaar.
099.JPG


Nu eerst een opspanhulpstuk maken om de kruktap te kunnen draaien , centeren , dan de helft van de slag opschuiven , gat boren en ruimen.
101.JPG


Opspannen in de klauw en center van de kruktap boren , center erin en dan maar draaien.
102.JPG
 
Laatst bewerkt:
mm per mm afdraaien en op het laatste schuren tot we op dia. 4,99 zijn
104.JPG

105.JPG



Opspannen in de spanhuls en gat van dia. 5.5 en 20 mm diep boren voor de inlaat langs de krukas.
106.JPG


Klaar , op uitzondering van de inlaatopening haaks op de krukas , die moet onder een bepaalde hoek t.o.v. de kruktap geboord worden om de inlaattiming juist te hebben.
109.JPG
 
Laatst bewerkt:
Eens passen.
111.JPG


De onderdelen die ik tot hiertoe gemaakt heb.
112.JPG


Wordt vervolgd en groeten Jef
 
Laatst bewerkt:
Bouwverslag 2 cc

Jef,

Chapeau!!!!

Ik ben er stil van. Ben al erg blij dat ik een houtje (redelijk) recht kan schuren.
 
Ik sta op het punt een hartaanval te krijgen. Miljaarde zeg.

Kleine opmerking Jef , de locktite is niet goed hoor. De komt los door warmte. Niet meteen als de motor draait,want je hebt koeling door de luchtstroom en de brandstof. Maar als de motor stopt loopt de hitte door en je locktite komt los.

Beter zou een warmtepassing of hoe noemt dat kunnen maken. Dus venturi in de diepviezer & je carter heetstoken. Venturi erin en laten afkoelen.

En ja , heb nog wat liggen voor je.

groetjes

Barry
 
Back
Top