Bouwverslag 2cc dieselmotor

Laat je niet verleiden hoor Jef.
Als je er nog eentje bouwt, houd het dan bij een 12 cilinder.
Liefst in V. maakt niet uit, het help enkel je pensioentje later te spekken, je zou verbaast zijn hoeveel echte modelbouwers je motoren zouden bestellen.
Iedereen begint klein, maar je hebt het voordeel dat deze markt blijft ontwikkelen, net zoals wij OS motors kennen, gaan we misschien ook JEF motors tegen komen.
Jammer dat ik niet 40 jaar jonger kan worden.

Johan.

Hoy jef,dit zijn inderdaad de cilinderdekseltjes en niet de cil.kopjes zoals ik ze per abuis noemde,en waar ik nu pas mee bezig ben.
Ook hier moeten 2 gietmodelletjes voor gemaakt worden,of zoals jij het hebt gedaan,waterjetten,maar daar kom ik nog op terug ! groeten Sjef.

Als ik het goed gedaan heb zou hier de link staan van een filmpje van de Owen Mate

De motor staat nog zo rijk omdat hij nog in " rodage" is :)
Groeten Jef

Laatst bewerkt:
Je hebt de status behaald.

10-toppertje.gif

Han.

2cc

Jef,

geweldig gedaan, heel mooi.

heb van het bouwverslag genoten.

Ondertussen weet ik ook al welke mijn volgende project gaat worden , dat word een dubbel bouwverslag . Te volgen in bouwverslagen vliegen .
Enerzijds de motor : de Alko Super 14 uit 1943 , ik ben in het bezit van zo'n motor die ik nu gedemonteerd heb om alles op te meten en uit te tekenen in Inventor , ook ga ik enkele wijzigingen doorvoeren aan het oorspronkelijke ontwerp , er komt een moderne carbu op en de contactpunten zullen vervangen worden door een elektronische ontsteking .
015 - kopie.JPG

Anderzijds het vliegtuig waar de Alko voor gaat gebruikt worden , de Falcon .
falcon16v-maly.jpg

Groeten Jef

Laatst bewerkt:
Je bent echt niet te onderschatten Jef.

Dit met nog een draaibank uit de oertijd, ga ik zeker alweer belangstellend volgen.
Veel succes.

Johan.

Omdat een bouwverslag zonder foto's maar niks is heb ik alle foto's zelf terug geplaatst , met dank aan "Burp" om mij tijdelijk "verslagschrijver" te maken zodat ik alle post's nog kon bewerken .

Groeten Jef

Dag Jef

Ik heb je vandaag al een PM gestuurd maar ik weet niet zeker of ik het correct gedaan heb. Daarom via deze weg:
Ik vroeg mij af of het mogelijk was om de plannen te kunnen krijgen. Ik zou graag in de komende zomer een dieselmotortje bouwen. Maar ikk ben nu op zoek naar plannen in metrische maten. Ik hoop dat u mij kan helpen.

Back