Bouwverslag - 3DBatix Diablo (shocky)

Pasje

Hey Freek,

leuk dat je meeleest. Jouw tip heb ik wel eens vaker gelezen, maar die persoon maakte ze van oude bankpasjes ... zeker een vrouw met een gat in haar hand :mrgreen: ?

Grtz,
Menno

Ik gebruik oude toegangspasjes van mijn werk maar heb er ook wel eens een aantal besteld (zonder sambal, dat weer wel ;) ) want het geld is het niet.

Pasjes

Hey Freek,

leuk dat je meeleest. Jouw tip heb ik wel eens vaker gelezen, maar die persoon maakte ze van oude bankpasjes ... zeker een vrouw met een gat in haar hand :mrgreen: ?

Aan de andere kant zag ik net dat ze bij Hobbycity maar $0,14 (€0,09) per stuk kosten :D. Toch eens wat mee laten komen bij m'n volgende bestelling. Voor die prijs kan je natuurlijk niet zelf tobben :cool:.

Grtz,
Menno

Krijg net van mijn schoonvader genoeg pasjes voor de rest van mijn leven ;)

roerhoorntjesaiv2.jpg

Je schiet al aardig op zo.
Nu nog mooi weer. Lente begonnen...lijkt wel winter man.

roerhorns kan je van vanalles maken. gewoon staafje 2mm koolstof in je depron prikken.
printplaat.glasvezel.
Cd spindel doosjes met holle deksel. Kan je precies een hevel uitkinppen.
vliegtuigtriplex kan ook. enz.

Maar goedkoop bestellen bij Uh is het makkelijkst mits ze eens hun voorraden sneller aan gaan vullen dan nu. Weet dat het hard gaat soms maar vaak duurt het echt te lang.

Hopelijk over een paar weken weer begin outdoor seizoen.

vorderingen

Hey allemaal,

even de vorderingen melden in het draadje. Gaat weliswaar langzaam, maar er zit beweging in :cool:.

De vleugel is aan de romp gelijmd, ook hier heb ik gekozen voor de canopy glue. Hier ligt de hele zaak te drogen met een beetje gewicht er op.
img1852ri5.jpg

Dan wordt de onderzijde er in gelijmd, met de geo-driehoek heb ik alles haaks uitgezet. Ik hoefde niets te fixeren, stond gelijk goed.
img1855vk3.jpg

Toen heb ik het motorschotje er in gelijmd, hier heb ik 5 min epoxy voor gebruikt.
img1856fi9.jpg

Het Himodel 36 grams motortje gemonteerd, waarschijnlijk monteer ik een propsaver met een mooie knalgele prop. Wel stoer op zo'n shockflyer :D. Ik heb de motor met de prop even laten testdraaien op 3S Lipo, volgens mij best veel kracht, het zaakje werd bijna uit mijn hand getrokken ... :rolleyes:
img1858yl5.jpg

Even een testopstelling van de electronica gemaakt om te zien of alles een beetje op z'n plaats valt. Moet hier en daar wat kunnen aanpassen i.v.m. zwaartepunt.
img1861vz5.jpg

Verstevigingsschotjes aan het motorschot op z'n plaats gelijmd.
img1869mr3.jpg

Tja, en dan kna je het niet laten om even een overzicht foto te maken. Wordt toch een leuk ding zo ...
img1870mk4.jpg

Wat moet er nog worden gedaan:
- pushrods op maat maken en plaatsen
- electronica definitief plaatsen en cg bepalen
- eehhhh ....

Ik denk dat ik voorlopig even zonder onderstel verder ga, want ik heb geen landingsplaats waar ik met een onderstel kan vliegen.

Tot gauw !

Grtz,
Menno

Broer van.......

Hey allemaal,

even de vorderingen melden in het draadje. Gaat weliswaar langzaam, maar er zit beweging in :cool:.

Grtz,
Menno

Ik was al bang dat je een broer van Bramman was ;) die is ook altijd zo lekker snel :rolling:

Maar BTW we zijn trots op je vorderingen.

Groetjes Thijs

nog wat vorderingen ...

Hey Dennis,

leuk dat je meekijkt / meeleest. Ik heb vandaag gezien dat er over een paar dagen heel mooi weer aankomt ... opschieten dus :D

Thijs, ik voel de druk ... :cool:

Hoi Freek, ik ben eigenlijk ook wel benieuwd ... :rolleyes:

De laatste vorderingen even op foto vastgelegd. Kijk maar even mee ...

De aansturing van het rudder en de elevator is gedaan met 1 mm verenstaal. Zal wel te zwaar zijn maar toch gebruikt, heb ook nog carbon liggen maar ik ben niet geoefend in het krimpkousen ;)
img1872xo7.jpg

Aan de servozijde met mini-EZ connectors, zodat een en ander instelbaar is ...
img1873kp3.jpg

De electronica zit definitief op z'n plaats. Vastgezet met velcro, vantevoren even wat tape over de regelaar en de ontvanger gedaan. Daarna de electronica en het vliegtuig ontvet met alcohol.
img1874wh1.jpg

De ailerons zijn op identieke wijze aangestuurd, de EZ-links zijn de mini-versie van Dubro.
img1876zs2.jpg

En zoals beloofd: een knalgele propellor :D! Ik heb vanavond even testgedraaid met deze 9 x 4,7 prop, een 110 Kv / 36 gr Himodel motor op een 3S Lipo 860 Mah, wat een woei :D ! Volgens mij meer dan genoeg power :yes::yes::yes: !
img1878ug4.jpg

Ik ben even klaar nu, vanavond voetbal op TV !

Morgen gaan we verder met:
- CG bepalen
- Accu plaatsen
- tape aan onderzijde om te beschermen tegen buiklandingen
- alles afstellen
- paar mooie foto's maken

en dan moet het mooie weer komen !!!

Grtz,
Menno

Hoi die Menno

Nou petje af hoor voor je gedetaileerde beschrijving :D ga ik straks zeker mijn
mijn voordeel mee doen als ik de 330 ga afbouwen.

groetjes van Thijs, vrouw en kinderen ;)

Ha die Thijs,

ik weet nog dat ik bij m'n eerste Mini-moth erg veel plezier van de uitgebreide bouwbeschrijving van Dirk (je weet wel nr. 57 :D) heb gehad.

Verder zie ik dat bij veel bouwdraadjes terug, juist aan de detailfoto's heb
je als (beginnende) bouwer veel.

Dat was voor mij reden om de bouwverslagen zo uitgebreid mogelijk te maken, dan heeft een ander er ook lol van :cool:.

Ik denk morgen zo ver te komen dat ie af komt :yes:

Groeten terug aan je familie, hobbyen nu met z'n drieen ? Wel slim, krijg je daar geen woorden over :mrgreen:

Grtz,
Menno

Je heb`t helemaal gelijk

Ha die Thijs,

ik weet nog dat ik bij m'n eerste Mini-moth erg veel plezier van de uitgebreide bouwbeschrijving van Dirk (je weet wel nr. 57 :D) heb gehad.

Verder zie ik dat bij veel bouwdraadjes terug, juist aan de detailfoto's heb
je als (beginnende) bouwer veel.

Dat was voor mij reden om de bouwverslagen zo uitgebreid mogelijk te maken, dan heeft een ander er ook lol van :cool:.

Ik denk morgen zo ver te komen dat ie af komt :yes:

Groeten terug aan je familie, hobbyen nu met z'n drieen ? Wel slim, krijg je daar geen woorden over :mrgreen:

Grtz,
Menno

Ik heb ook veel baat bij dit soort bouwverslagen, als je net begint duizelt het je vaak van al die vak termen. En dit soort verslagen en vooral details foto`s maken een hoop duidelijk.

Groetjes Thijs

strak gebouwd hoor ..:yes:
ik dacht eergisteren na het lezen van dit draadje , laat ik ook eens een nieuwe shock bouwen :P
dus gisteren maar eens wat depron en klein spul gehaald,
na lang twijfelen toch maar de extra 330 uitgeprint vanmiddag..
en vanaf de middag de hele dag gebouwd :p
zie hier het resultaat:
[ morgen nog even servo`s inbouwen en de ontvanger en accu eronder hangen]

niet allemaal heel strak , maar ziet er toch wel redelijk uit :p
[ hem m`n rechter duim in`t verband .. ]
sorry voor het min of meer vervuilen van je draadje :p

Gr Sjoerd

Hey Sjoerd,

vervvuiling in m'n draaje ? Welnee, mooie schock hoor en ook nog in een flink tempo gebouwd :D.

Jammer dat je duim verwond is geraakt :hammer:, nou kan je 'm niet invliegen ... :oops:

Welke setup heb je er voor in gedachten ?

Grtz,
Menno

nee idd vliegen word lastig :p.
de setup word deze motor : Perba
hopen dat hij genoeg power heeft.. [ wat op de site staat klopt volgens mij niet maar we zullen zien :p ] hij is namelijk helemaal van 6mm depron, en 3mm dikke carbon staafjes..
de servo`s worden 2x 5 grams hxt en 1x 9 gram hxt ,
de regelaar is z`n 12 ampere dingetje van unitedhobbies ,
met een jeti rex5 ontvanger en een 860 mah 3cells lipo.
ik ga nu ff de servo`s inbouwen , en eens wat oefenen met m`n duim of vliegen gaat :lol:

Hey Awol,

je links werken niet, krijg een foutmelding ... :oops:

Ik hoop dat je snel een andere motor hebt, hoewel het weer ook niet meewerkt op dit moment :(

Grtz,
Menno

Back