Bouwverslag - 3DBatix Diablo (shocky)

Hey,

Als het hier toch over shocky's gaat,wil ik mijn XXL Yak-54 hier ook posten,als niemand er bezwaar tegen heeft...:)

Hoi Gor,

ik heb geen bezwaar hoor, maar mijn (dit) draadje gaat over een 3DBatix Diablo shockflyer.

Wellicht dat je de YAK beter in een eigen draadje kunt plaatsen, moet je 'm nog bouwen ? Is het een bestaand ontwerp ?

Waar heb je de tekening vandaan ?

Grtz,
Menno

Oke,

Ik hem hem gebouwd,de motor steekt erin en 2servo's ook.Maar bij het testdraaien van de motor schoot hij eraf.De tekeningen hebben ik van een normale shockflyer vergroot naar 1.11m:)

mvg,

Gor

Oke,

Ik hem hem gebouwd,de motor steekt erin en 2servo's ook.Maar bij het testdraaien van de motor schoot hij eraf.De tekeningen hebben ik van een normale shockflyer vergroot naar 1.11m:)

mvg,

Gor
DOM lolz diw word meer sloom dan 3D

DOM lolz diw word meer sloom dan 3D

Ahanje hebt dus al met zoiets gevlogen neem ik aan?Nee,hoe komt het dat je weet dat het meer sloom is dan 3D??Verklaring voor?
Graag geen domme opmerkingen want dat is niet echt motiverend om verder te werken!

@Menno,

HELEMAAL mee eens!

Hey Igor & anderen,

ik heb m'n Diablo inmiddels klaar :D !

Als laatste heb ik het CG (zwaartepunt) gecontroleerd en goed bepaalt. De Lipo moest echt helemaal naar voren ...
img1879iw2.jpg

... waarschijnlijk veroorzaakt doordat ik een lichtere motor heb gebruikt dan de jongens van 3DBatix voorschrijven. Op deze foto ligt de Lipo er nog los op om te kunnen bepalen waar ie precies moet komen. Later heb ik (net als de electronica) de Lipo aan de onderste zijkant van de romp vastgezet met klittenband.

De maiden zal spoedig plaatsvinden, ik was gisteren al even naar het veld gereden om te proberen. Dat liep echter op niets uit, want ik stond zo'n beetje tot m'n enkels in het water ... :(.

@Igor: mooi dat je ook aan het bouwen bent, start je ook een draadje met een bouwverslag ? Enne, is je Moth al af ?

Grtz,
Menno

Succes met de vlucht! Mijn ervaring is dat het geval erg gemakkelijk vliegt, zeker als je de uitslagen nog niet al te extreem zet.

Kon het niet laten: fotootje van mijn Diablo.

diablo-front-2.jpg

Grt,
Richard

Hey Cloudbuster,

die ziet er leuk uit :D !

heb je dat met stickers gedaan of is dat geschilderd ?
Welke setup gebruik jij ?

Grtz,
Menno

@Igor: mooi dat je ook aan het bouwen bent, start je ook een draadje met een bouwverslag ? Enne, is je Moth al af ?

Grtz,
Menno

Hey Menno,

Ik start denk ik geen bouwdraadje, het is niet zo veel werk, (ik ben al bijna klaar!) maar ik post wel foto's van het resultaat komen wel!

De moth is al lang af! Ik twijfel alleen of ik het wel een leuk model vind om te vliegen... hij hangt nu op mijn kamer tussen de andere vliegtuigen, maar om er nou zo'n 70 euro aan uit te geven voor een setup...

Hey Cloudbuster,

die ziet er leuk uit :D !

heb je dat met stickers gedaan of is dat geschilderd ?
Welke setup gebruik jij ?

Nah, het is gewoon oracover. Met de strijkbout op de lichte stand gewoon eropstrijken zodat het plakt. Werkt geweldig zolang je maar niet hele grote vlakken bedekt en niet te warm strijkt. Dan heb je kans op kromtrekken als het oracover toch een beetje krimpt...

Setup van mijn Diablo:
  • Axi 2212/34
  • 11x4.7 APC SF
  • Himodel 3S 850mAh
  • Himodel 18A regelaar
Vliegt als een speer.

Grt,
Richard

Hey Menno,

Ik start denk ik geen bouwdraadje, het is niet zo veel werk, (ik ben al bijna klaar!) maar ik post wel foto's van het resultaat komen wel!

De moth is al lang af! Ik twijfel alleen of ik het wel een leuk model vind om te vliegen... hij hangt nu op mijn kamer tussen de andere vliegtuigen, maar om er nou zo'n 70 euro aan uit te geven voor een setup...

Hey Igor,

70 € ? Je kan toch volstaan met een brushless motortje ? De accu & de regelaar gebruik je gewoon van je shock-flyer.

Kijk deze motor bij Hobbycity is maar $ 9,95 !!!
Hobbycity Online R/C Hobby Store : hexTronik 24gram Brushless Outrunner 1300kv $9.95

Grtz,
Menno

Menno,

Ja, dan is het redelijk goedkoop, misschien van de zomer als ik wat geld heb verdiend. (heb laatst gesoliciteerd, maar nog geen bericht terug :S)

Dit is mijn shockflyer: (even hoofd draaien...)
09-04-08_2110.jpg

09-04-08_2114.jpg

meer foto's vind je bij het forumdeel indoorvliegen, en dan bij dat draadje over de plingpling.

En hoe zit het met de maiden? Hier schijnt de zon, lekker weer!

Igor

ahum, laten we het bij modelvliegen houden....

Mooie print hoor igor! Heb je dat gewoon met stiften gedaan?? edding stiften of zo?

Jep, edding stiften.

en het vertikale deel heb ik afgeplakt en geverfd.

Als mn setup binnenkomt kan ik snel alles inbouwen en vliegen!

maiden ?

Hoi Igor,

ik heb de mijne klaar staan voor de maiden :D, maar het is nog geen windstil of rustig weer geweest op de momenten dat ik zou kunnen vliegen.
3dbatixry9.jpg

Wellicht dat het dit weekend gaat lukken :rolleyes:?

Grtz,
Menno

Back