Bouwverslag 8ste Schnellboot Flottille, Italeri 1/35

Voor mij de eerste keer, dus ben van de benieuwde, is het nu wel of niet zo???:confused::confused::confused:

Wat maakt het uit, als het maar gezellig is niet?
 
12494b1ae1cc6eb84.jpg


Dit schip is in 1944 gebouwd in duitsland en liep 45 km per uur
Was voor de duitse marine
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo... dit weekend de machinekamer ingericht.
motoriseringt.jpg

Beide brushlessmotortjes trekken elk, met de schroefassen er aan, 1,1A
Zonder schroefassen was dat 0,8 A...
Vind ik niet verkeerd, al zeg ik het zelf.
 
Weer goed en vlot bezig!!!

Vind je het niet link om vol gas te gaan met die messing schroeven?
Niet bang dat een blad los laat?
Of loopt dat niet zo'n vaart?

Verder erg benieuwd naar de verdere verslagen!
Komt er nog wat in MA te staan met de tijd???
 
!!!

Vind je het niet link om vol gas te gaan met die messing schroeven?
Niet bang dat een blad los laat?
Of loopt dat niet zo'n vaart?

Als het goed gesoldeerd is moet dat kunnen hoor
mvg
Frederik:D
 
Roel je zit in het verkeerde topic, dit hoort bij vliegtuigen, of beter watervliegtuigen oid.
en je vergeet de vleugels. wist dat de duitsers rare dingen maakte maar dit.......!

Oh..komt net binnen von hauptkwartier, naast de bemanning wil nu de gehele haven vrijwillig naar 't oost front

Toch jammer dat de midden schroef ook niet van messing is zou mooier staan, zeker uit het water...........veiliger ook!
 
Weer goed en vlot bezig!!!

Vind je het niet link om vol gas te gaan met die messing schroeven?
Niet bang dat een blad los laat?
Of loopt dat niet zo'n vaart?
Ach... 't weliswaar een Duits bootje, maar de schroeven zijn gelukkig Nederlands fabrikaat... Uit Flevoland nog wel, dus dat moet goed spul zijn!
Effe zonder dollen: zijn Raboesch schroeven, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. (Dit is tegenstelling tot die Chinese ondingen die onder de Kmarechausseepliesieboot hingen...

Mustang64 zei:
Verder erg benieuwd naar de verdere verslagen!
Komt er nog wat in MA te staan met de tijd???
Nee, denk het niet, tenzij dat ze opstijgt. Dit is puur voor de fun voor mezelf.
Ik zet er overigens wel werkende torpedokleppen op en verlichting er in.
En dat zal ik hier wel een beetje bijhouden...:sleeping:
 
Ziet er mooi uit Roel.

Een vraagje, zo te zien heb je nog een kier zitten in je kiel of is dit gezichtsbedrog ?

Misschien verstandig ook maar een galsmatje in de boot te leggen "?
 
Hoi Paul.
De kiel zit helemaal volgegoten met epoxy...
Waterdichtheid is al getest via de "omgekeerde methode" oftewel:
De hele romp, met geplaatste roeren en schroefaskokers en schroefassen (maar zonder elektronica;)) vol laten lopen met lauw water. (Twee en een halve liter) En vervolgens een uurtje wegzetten op een absoluut droog aanrecht.
Geen druppel te zien onder het rompje. :D
 
Wel.. in het filmpje hoor ik geen gierende vliegtuigmotoren... zie wel drie ongelofelijk swingende roertjes.

0,8 onbelast? Top! Dat zijn hele nette waarden. Om te onthouden.

Ik heb een vergelijkbaar... hmmm... ietsjes zwaarder dan... AXI 2217 + 1:3 gear in mijn hotlinertje zitten... komt bijna 500 watt uit.... en gaat dan ook in een oogwenk uit het zicht... Het is een zeer compact geheel... en toch komt er een bende power uit.... m'n heggeschaar... hoeveel watt had die ook al weer...

Kan die Speed 400 dat borstelloze gebeuren allemaal wel bijhouden?

Met lipo's erbij heb je meteen ook goed uithoudingsvermogen.
Overigens. De Zippy's van HobbyKing kosten bijna niks, en zijn vele malen beter en duurzamer dan de NiMh accuus...
Al m'n ontvangeraccu's vervangen door LiPo's... wat een verbetering.

Gaat vast weer een fraai bootje worden!
 
Laatst bewerkt:
Holy.... kanonnen nog an toe! Roel, wat ben je van plan!
Klinkt als diesels op steroïden... of wel gasturbines! Heul stoer! :mrgreen:

Wat is je toerental? Opgegeven Kv motorgetal ten opzichte werkelijkheid?

Hmmm... Ik heb in mijn hotliner een 2,4 Ghz Jeti ontvanger zitten.
Jeti is duplex... d.w.z. ontvanger ontvangt en zend!
Mits je de Jeti box hebt aangeloten op de zender, kan je live motortoerental, stroomverbruik en temperatuur van de motor aflezen. De Jeti regelaar geeft in deze de data af. Met een logger ook nog eens een keer je werkelijke snelheid (heb ik nog niet) meten.
De F5B Hotliner-vliegklasse is vrij ver in deze foefjes en snufjes, loggen en meten...

De regelaar is ook los uit te lezen met de jeti box. Dan krijg je alleen de hoogste waarden te zien...

Het Jeti spul is overigens uitstekend op het water te gebruiken.

Wat voegt deze info toe? Ach... zou het graag eens testen op m'n bootje!
En helemaal met die set-up van jou!
 
Laatst bewerkt:
Ho nou, Bas...
eerst maar eens kijken of het allemaal naar tevredenheid werkt.
Ik hou jullie écht wel op de hoogte.
(Tenzij dat de nieuwe S tijdens haar eerste proefvaart een roemloze dood sterft natuurlijk... Dan is er waarschijnlijk "plotseling" ingebroken in mijn hobbylocatie en heeft men haar gejat.;))
 
"Schat... Kan je even een sopje maken?"

"Tuurlijk lieverd... Eén momentje hoor, dan pak ik even de accu's."

:confused: "Accu's??":confused:


"Ja, anders kan ik geen mooi sopje maken...";)

full


Kortom:
twee brushlessmotortjes en 25mm messing schroefjes op vol gas...
Uiteindelijk maar een nieuw sopje gemaakt; na 20 seconden was de gootsteen vrijwel leeg...:D het aanrecht én de vloer zeiknat...

Ik moet toch eens naar een tuincentrum of zo, om een 1,5m lange bak op de kop te tikken voor dit soort geintjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top