Bouwverslag Alfa Model Ta-183 Huckebein

Discussie in 'EDF forum' gestart door ZamBeZi, 21 okt 2006.

  1. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ............
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  2. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.492
    Locatie:
    groningen
    Heeft die Peter Lubach eigenlijk een website?

    En zo ja: waar?


    jan.
     
  3. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    Hallo beste mensen

    Nadat ik na het kopen van de P-38 nog een stapeltje geld overhad, in
    combinatie met een krantenwijkje, kon ik na een tijdje een heuse ....

    Mig kopen :D !!!!!, maar het probleem is : ik ben nieuw met het impeller
    gebeuren dus ik hoop dat jullie me langzaamerhand door het bouwproces
    kunnen helpen, zal ik daar een nieuw draadje voor openen? of kan dit ook hier?

    [​IMG] [​IMG]

    voor meer foto's geef een seintje :D


    Skyhigh
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2008
  4. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    pas ff de grootte van de foto's aan
     
  5. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    woeps, sorry 8O
     
  6. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Heb je die MIG van de beurs?
    Ik was er ook naar op zoek, maar kon ze niet zo snel vinden. Eigenlijk wilde ik de Sabre als reservekist voor m'n Huckebein, maar de Mig was ook ok geweest.

    Wat mij betreft doe je met dit draadje mee; ik zou het even goed doorlezen, want de meeste antwoorden op jouw vragen zal je er wel in kunnen vinden. In principe is de Mig iets minder nukkig, dus je zou het bungee-verhaal wellicht kunnen negeren. Over de bouw: doe alles even droogoefenen en bouw voorzichtig en met 't nodige geduld.

    Toevallig is mijn Huckebein sinds vandaag 100% klaar met starthaak, canopylock (haakje lag er af) en helemaal uitgebalanceerd. Voor het balanceren heb ik maar een schroefje in de onderzijde van de romp (in de kunststof versteviging natuurlijk) gedraait, want ik moest 'm toch op z'n kop zien te balanceren. Binnenkort als ik tijd heb en 't weer is lekker maar eens een nieuwe poging wagen.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2008
  7. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    ............
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  8. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    Nee, deze komt van UH


    Eventjes een vraagje over de fan, de as zou 1mm moeten worden opgeboord
    dat is niet zo het probleem, maar ik zou graag willen weten of ik niet beter
    een andere fan zou kunnen gebruiken, want ik wil wel de maximale prestaties
    en rendement uit dit vliegtuig willen krijgen, ik hoor dingen over wemotec ect.
    of maakt het eigenlijk helemaal niet eens zo heel erg veel uit voor de prestaties


    Skyhigh
     
  9. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    .............
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  10. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    De mijne heeft vanavond eindelijk gevlogen! Het was zulk perfect weer dat ik zo iets had van "als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer met die kist". Eenmaal op het veld bleek dat op de akker naast het veld het gras tot aan je knieen stond, dus ideaal voor handstart zonder motor om 'm goed te trimmen. Dit ging prima, alleen merk je wel dat het hoogteroer niet zo veel doet bij lage snelheid; dit is duidelijk anders dan ik gewend ben.
    Eenmaal het vertrouwen hebbende, heeft Niels S. m'n kist rustig met de hand gestart boven het gras, terwijl ik 1/3 gas gaf; dit ging prima en de kist klom zeer rustig omhoog. De bungee is dus helemaal niet meer gebruikt. Uiteindelijk een prima landing gemaakt in het hoge gras, waarbij opviel dat de kist inderdaad behoorlijk goed doorzweeft.
    Na een tweede start nog een korte vlucht gemaakt met de nodige truukjes; allemaal prima en de kist vliegt gewoon goed - alleen een beetje downtrimmen was nodig. De snelheid is niet echt bijzonder; wel vlot, maar een Funjet op 4S is stukken sneller. De landing wilde ik nu eens gewoon op het biljartlaken van de GMVC laten plaatsvinden; een paar keer zat ik te hoog en schoot ik er met redelijke snelheid overheen (ik had de korte zijde), om vervolgens in een klap stil te staan omdat ik wel netjes richting 't veld zakte, maar het hoogteroer toen te weinig deed om 'm echt vlak neer te zetten. Hij kwam net ff te veel op de neus, zodat ie dus omklapte naar voren; gelukkig, afgezien van een heel klein kreukje in de rechtervleugel, verder helemaal geen schade.

    Conclusie: leuk kistje voor erbij, leuk om te hebben, vliegt goed (maar niet dusdanig dat je 'm altijd mee zal nemen) en trekt veel aandacht. Geluid met de Mini AC in de standaard EDF (Mk2) is gewoon leuk en niet te hard.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2008

Deel Deze Pagina