De mijne heeft vanavond eindelijk gevlogen! Het was zulk perfect weer dat ik zo iets had van "als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer met die kist". Eenmaal op het veld bleek dat op de akker naast het veld het gras tot aan je knieen stond, dus ideaal voor handstart zonder motor om 'm goed te trimmen. Dit ging prima, alleen merk je wel dat het hoogteroer niet zo veel doet bij lage snelheid; dit is duidelijk anders dan ik gewend ben.
Eenmaal het vertrouwen hebbende, heeft Niels S. m'n kist rustig met de hand gestart boven het gras, terwijl ik 1/3 gas gaf; dit ging prima en de kist klom zeer rustig omhoog. De bungee is dus helemaal niet meer gebruikt. Uiteindelijk een prima landing gemaakt in het hoge gras, waarbij opviel dat de kist inderdaad behoorlijk goed doorzweeft.
Na een tweede start nog een korte vlucht gemaakt met de nodige truukjes; allemaal prima en de kist vliegt gewoon goed - alleen een beetje downtrimmen was nodig. De snelheid is niet echt bijzonder; wel vlot, maar een Funjet op 4S is stukken sneller. De landing wilde ik nu eens gewoon op het biljartlaken van de GMVC laten plaatsvinden; een paar keer zat ik te hoog en schoot ik er met redelijke snelheid overheen (ik had de korte zijde), om vervolgens in een klap stil te staan omdat ik wel netjes richting 't veld zakte, maar het hoogteroer toen te weinig deed om 'm echt vlak neer te zetten. Hij kwam net ff te veel op de neus, zodat ie dus omklapte naar voren; gelukkig, afgezien van een heel klein kreukje in de rechtervleugel, verder helemaal geen schade.
Conclusie: leuk kistje voor erbij, leuk om te hebben, vliegt goed (maar niet dusdanig dat je 'm altijd mee zal nemen) en trekt veel aandacht. Geluid met de Mini AC in de standaard EDF (Mk2) is gewoon leuk en niet te hard.