Aangezien het buiten seizoen min of meer voorbij is (ik ben kampioen geworden in de studentklasse van de truggycup) heb ik het plan opgevat om een 1:10 auto te bouwen en eens bij de indoor baan van Mach te gaan rijden. Aangezien daar vooral 1:10 2WD buggy wordt gereden heb ik een Ansmann Mad Monkey besteld. Dit is een 2WD auto, maar wel met een mid-motor en dwars geplaatste lipo. Ik ben in dit geval niet voor de Pro versie gegaan aangezien die met saddle packs werkt en ik stickpack lipo's had liggen.
De auto wordt geleverd met glijlagers en om die reden heb ik een complete lagerset besteld, deze was ten tijde van het eerste deel nog niet binnen. Maar aangezien de wiellagers dezelfde maar zijn als koppelingslagers van een 1:8 truggy kon ik vast een start maken met de bouw.
De doos ziet er netjes uit:
De onderdelen zijn netjes verpakt in zakjes, maar niet genummerd:
Eerste de voorste draagarmen monteren, helaas veel C-clips dat ben niet gewend van de 1:8 maar misschien is het sterk genoeg voor 1:10 (ook even de hinge pins nagemeten):
Voorste deel van het chassis eraan vast:
Servo-saver en stuurinrichting monteren (aan de punten zie je de hele kleine lagers die gebruikt worden):
In elkaar gezet en servo-saver op 4mm zoals beschreven in de handleiding:
Servo-saver op het chassis en daarna de bovenkant erop:
De c-hubs, lagers en meenemers in elkaar zetten:
En alles in elkaar:
En dan de voorste shocktower, steeringrods en bovenste deel van de armen erop:
Zo, de voorkant zit in elkaar, daarna volgt de gearbox die ga ik volgende keer doen daarvoor moeten nog lagers geleverd worden en die heb ik nog niet binnen.
De auto wordt geleverd met glijlagers en om die reden heb ik een complete lagerset besteld, deze was ten tijde van het eerste deel nog niet binnen. Maar aangezien de wiellagers dezelfde maar zijn als koppelingslagers van een 1:8 truggy kon ik vast een start maken met de bouw.
De doos ziet er netjes uit:

De onderdelen zijn netjes verpakt in zakjes, maar niet genummerd:

Eerste de voorste draagarmen monteren, helaas veel C-clips dat ben niet gewend van de 1:8 maar misschien is het sterk genoeg voor 1:10 (ook even de hinge pins nagemeten):

Voorste deel van het chassis eraan vast:

Servo-saver en stuurinrichting monteren (aan de punten zie je de hele kleine lagers die gebruikt worden):

In elkaar gezet en servo-saver op 4mm zoals beschreven in de handleiding:

Servo-saver op het chassis en daarna de bovenkant erop:

De c-hubs, lagers en meenemers in elkaar zetten:

En alles in elkaar:

En dan de voorste shocktower, steeringrods en bovenste deel van de armen erop:

Zo, de voorkant zit in elkaar, daarna volgt de gearbox die ga ik volgende keer doen daarvoor moeten nog lagers geleverd worden en die heb ik nog niet binnen.
Laatst bewerkt: