Bouwverslag ansmann virus.

hallo allemaal

men eerste wagen was de rex x 2 van conrad maar ik heb besloten om me iets nieuws aan te schaffe en ik heb het (((VIRUS))) te pakken:p. Men rex zit in een brushless conversion:)(natuurlijk volgt hier een verslag van.

maar genoeg gezeverd foto's zeggen meer....

full

De drijvende kracht achter het Virus:cool: Een 3,5cc nitro bull van gm
full

full

full

Het 'pakje' dat me 133 euris heeft gekost niet veel vergeleken met andere prijzen!
full

De inhoud.
full

Inhoud met gespoten bodyyy.
full

Het begin van de voortrein.
full

Het middendifferentieel met steunen en remmen.
full

Een volledig afgewerkte achtertrein.
full

De stuurinrichting: de bussen in de servo-saver heb ik vervangen door kogellagers.
full

De radio-plaat en natuurlijk een voltspy en ik heb er ook een graupner 6-cellen pak in gestoken.

full

Overzichtje ps: dit zijn niet de standaard velgen ze zijn wel ook van ansmann.
full

Fototje van 'de power van ''het virus'' '.

De nitro bull is intussen ingereden en amaiiii wat een kracht(2,8pk):p ook de virus heeft een enorm stabiel weggedrag(veel beter dan de rex)

zo ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

grts

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog niet nee ik heb hem pas van dinsdagavond en de woensdagavond was hij klaar. Maar actiefoto's komen zeker!

gtrs

Zonet de motor afgesteld en ik sta versteld:eek:. De nitro bull heeft geschift veel vermogen, ik had er oudere banden opgezet van men rex(je ziet een deel in de laatste foto) en hij is niet te houden:).
Ik ben er nog niet in geslaagt om langer dan een second of drie hat gas vol open te zetten. Je kan gewoon op commando donuts trekken!!:D

er komt zeker nog een filmpje van zo'n actie hoor!

Laatst bewerkt:
Zonet de motor afgesteld en ik sta versteld:eek:. De nitro bull heeft geschift veel vermogen, ik had er oudere banden opgezet van men rex(je ziet een deel in de laatste foto) en hij is niet te houden:).
Ik ben er nog niet in geslaagt om langer dan een second of drie hat gas vol open te zetten. Je kan gewoon op commando donuts trekken!!:D

er komt zeker nog een filmpje van zo'n actie hoor!

En, hoe bevalt de virus tot nu toe.

Ik zit te denken om een vapor bouwkit aan te schaffen, de opvolger
van de virus.

De virus bevalt mij tot nu superr. Egt een wereld van verschil met men rex hoor. Ik heb wel twee minpuntjes en dat is de stroef lopende voor ophanging,de kogelkoppen lopen eienlijk te stroef.En dan als tweede een redelijk zwak chassis ik heb nu nog niet op egt heel ruig terrein gereden maar de zijn al flink diepe krassen in. Maar die minpunten hecht ik niet superveel balang aan voor de rest is het een top wagen voor een schappelijke prijs!

heeft er mss wel iemand een idee voor de voorophanging??

gtrzzz

heeft er mss wel iemand een idee voor de voorophanging??

Bedoel je dat de armen moelijk omhoog-omlaag gaan? Misschien helpt het dat je met een scherpe X-acto mes, wat plastic van de zijkanten van de armen haalt. Zeg maar bij de gaatjes waar de hinge-pins doorheen gaan. Want ze klemmen misschien.

2.8 pk heeft de gm motor zoiezo niet , maar voor rest grappig auto:)

gr nick

op de rtr versies van modelbouw autos, staan meestal ook snelheden..
waar je kan naar fluiten.

gr nick

ik zeg alleen maar , omdat hij der van uit gaat
wat op de doos staat de waardheid is;)

Trouwens , na paar keer rijden is snelheid al af wil je sneller en sneller:P

gr nick

de vorige gaat dienen voor de rex

Er is alleen een probleem opgedonken bij de installatie. De trekstarter komt namenlijk tegen de bodemplaat de motorsteunen zijn dus te kort:(.

Dit worden andere motorsteunen?? of kan ik gewoon wat shims tussen de steun en de motor doen??

nee de gm gaat op de rex de mach op de ansmann

Ik heb net geprobeert met de motorsteunen van de rex en daar lukt het ook niet mee. Het zal dus shimmen worden of is er een andere oplossing??

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back