Bouwverslag artesania latina zuiderzee botter 1912

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door bosman83, 7 jul 2012.

  1. bosman83

    bosman83

    Lid geworden:
    11 mei 2009
    Berichten:
    13
    Voor mijn schoonouders ga ik de artesania latina zuiderzee botter 1912 bouwen
    Heb zelf nog nooit een botter gemaakt maar ben wel helemaal verzot op botters kom zelf namelijk uit Elburg deze botter geef ik de naam EB35 deze botter is namelijk van mijn opa geweest :)
     
  2. Germt

    Germt Guest

    Hallo Bosman,

    Dat is een leuk bootje hoor,
    Kun je misschien een foto plaatsen, zijn we gek op hier:cool:

    Succes en groet, Germt
     
  3. bosman83

    bosman83

    Lid geworden:
    11 mei 2009
    Berichten:
    13
    Foto's komen er zeker is altijd het mooiste:D
     
  4. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Leuk idee,
    Heb je nog oude foto's waar je gebruik van kan maken.
    Ik ga je zeker volgen

    Succes met de bouw
    Andy
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Bedoelde je deze :p
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Rob Haan

    Rob Haan

    Lid geworden:
    11 jul 2009
    Berichten:
    200
    Locatie:
    spaarndam
    Zuiderzee botter 1912

    Dag Peter. Hierbij een paar foto"s van mijn Botter SP10. (zie album).
    Na dat ik altijd werkschepen heb gemaakt wilden nu is wat anders. De romp is van eikenhout,het dek van perenhout en de mast van origonpine.
    De latjes van de romp heb ik met vlam gebrand. Sucses. grt Rob.[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. bosman83

    bosman83

    Lid geworden:
    11 mei 2009
    Berichten:
    13
  8. bosman83

    bosman83

    Lid geworden:
    11 mei 2009
    Berichten:
    13
    Altijd leuk en handig als ik iets niet snap bv
    Ben nog niet een echt volleerde botenmaker heb eerst de amerigo vespucci gebouwd en nu ben ik bezig met de Hms victory
     
  9. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Ik bedoelde eigenlijk heb je nog foto's van de botter van je Opa de EB35? Want dan kan je het model nog authentieker maken.

    Andy
     
  10. bosman83

    bosman83

    Lid geworden:
    11 mei 2009
    Berichten:
    13
    Nee jammer genoeg niet maar mijn vader weet het allemaal nog
     
  11. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
  12. Goedendag,

    Leuk om te zien dat er nog zoveel mensen aan modelbouw doen...

    2 jaar geleden heb ik van een familielid de zwartezee gekregen... Deze moest helemaal opgeknapt worden en ik ben hier nogsteeds niet mee klaar... Het komt erop neer dat ik alleen in de vakanties tijd heb... Anders ben zit ik op school, of ben ik aan het werk...

    Ruim een jaar geleden heb ik de zuiderzee botter gekregen... De spanten zaten toen al vast op de valse kiel... Er is echter 1 groot probleem, dat is: de vals kiel is gebroken op het laatste stukje...

    Ik zal eens een keer een foto plaatsen van hoe het er nu mee staat...

    Ik ben nog maar een beginner, dus als ik vragen heb over deze botter, Kan ik deze hier stellen?

    Met vriendelijke groet...
     
  13. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Welkom ???, we zijn allemaal eens begonnen, dus dat maakt niets uit.

    Er zijn twee opties. Als je alleen een specifieke vraag hebt (bijvoorbeeld hoe je die kielbalk kunt repareren) dan kan je een nieuwe discussie starten in het forum "Algemene Scheepsbouw" of "Zeilende Schepen". Dat laatste lijkt het meest logische, maar daar posten toch vooral leden die een echt zeilend schip maken, en ik veronderstel dat jouw botter een statisch model is. Geef wel een passende titel aan je discussie, bijvoorbeeld "hoe gebroken kielbalk van een botter repareren".

    Een tweede optie (en mijn voorkeur) is een discussie te starten in het "Bouwverslagen Schepen", en daarin je vorderingen bijhoudt. Vragen kan je dan gewoon tussendoor in je berichten stellen. Ook hier een goede beschrijvende titel kiezen, bijvoorbeels "Bouwverslag Botter", eventueel aangevuld met specifieke kenmerken, zoals het merk van het bouwpakket.

    In beide gevallen geldt dat beelden heel nuttig zijn om informatie over te brengen. Voor het geval dat je daar nog geen kennis van hebt genomen, hieronder een instructiefilmpje over hoe je foto's in een persoonlijk album opslaat en ze in boodschappen kunt plaatsen:



    Succes ermee!!

    Groet,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. Ha ad,

    Hartelijk bedankt voor snelle response.

    Ik ga morgen even kijken of ik een nieuwe discussie kan starten bij het kopje bouwverslagen schepen...

    Het is inderdaad een statisch model... Het is de zuiderzee botter uit 1912 van latina... Zoals in deze discussie...

    Ik ga gelijk morgen de eerste foto's erop gooien...

    Gr.
     

Deel Deze Pagina