Heb al een tijdje zitten kijken naar een paar kisten van conrad, je weet wel, die 27mhz troep. Ik dacht: waarom maken ze zo'n prachtige styropor romp en gooien er troep in? :?
Een weekje geleden heb ik besloten dat ik daar toch wat aan moest doen. Slachtoffer was de Beechcraft C-17 elektro vrije vlucht kist. (direct links naar conrad werken niet, als je 'm wil zien wees dan aardig voor Robert en klik links op de link, daarna best. nr. 226694 intypen)
Heb 'm een weekje geleden besteld. Conrad belde alleen dat ze nog
wat vertraging hadden, chauffeur was aangehouden vanwege te hard rijden:
Eergisteren begonnen eraan...
Setup: Conrad Modelcraft T-5 5A regelaartje
overbekend GWS EDP-50 motortje
2 6g waypoint servotjes
een 10g 6 kanaals ontvangertje dat ik nog had liggen
Hyperion Litestorm 2s 300mah 20g lipotje
Span: 50cm
Lengte: 42cm
Hij is, zover ik kan zien, compleet op schaal (afgezien dan van de iets grotere V-stelling) en het enigste waar je dan nog over kunt zeuren is dat het landingsgestel schuin uit de romp komt ipv recht naar onderen onder de vleugels
Gewicht met standaard componenten zo'n 100g, gewicht met rc zo'n 120g.
Vleugeloppervlak 7,4dm2.
Vrije vlucht vleugelbelasting zo'n 13g/dm2.
RC vleugelbelasting zo'n 16g/dm2.
Standaard vrije vlucht versie:
Elektronica die dr in zat: 2 180mah celletjes, motortje van 17g. Het motortje dat er nog in zat heb ik geprobeerd met de standaard prop op 5v en dat trok 2,5-3A, zo'n beetje zelfde trekkracht als een EDP-50 op 7,4v. Toen op 7,4v, en voordat ik besefte dat de koolborstels deels naast me hingen in een klein beetje witte rook las ik nog effe 18A 8O , ding werd ook ongelofelijk heet
:evil:
Rompje bestaat uit 2 styropor delen, in een mal gespoten. Hier zit alle elektronica behalve de accu erin:
Close-up, met accu:
Bijna klaar, afgezien van de vleugelstruts:
En het vliegt... GEWELDIG!!!

Gisteravond effe gevlogen, was bijna donker, maar zelfs met dit motortje had ie power om grondstarts te maken en om met halfgas op hoogte te blijven! Ik heb gewoon in de tuin gevlogen, moest wel rondjes vliegen maar kon ook wel achtjes vliegen, alleen daar was het te donker voor.
Zwaartepunt lag meteen goed met de indeling die ik nu heb (zie foto). Power heeft ie niet echt over ofzo, maar hij vliegt wel heel erg realistisch met de power die ie nu heeft
Kistje is ook zeer crashbestendig, cartwheel landings doen 'm niks!
Alleen hing die kabel van de kabelbaan daar ineens tijdens die laatste vlucht gisteravond, en toen sscchhrrr bam... alleen vleugels afgescheurd, gelijmd met uhu por, van 3m naar beneden zonder vleugels aan 1 kant maakte 'm ook niks!
Vandaag nog effe gevlogen en niet alleen in de tuin, ook op een net gemaaid maisveld stukkie verderop. Heb de vleugels ook verstevigd met carbon stokkies, hij heeft zo minder v-stelling (vleugels bogen door) en vliegt nog beter
. Met de accu opgeladen vliegt ie op een lekker tempo en loops zijn mogelijk met maar een klein duikje.
Nog effe een klein skidje onder aan het richtingsroer gemaakt, taxied nou ook geweldig
Probeerde straks ook effe een rol... maar dat lukte niet echt: hij stuurt over t richtingsroer dus dan duikt ie heel erg en down dr bij wil ook niet echt helpen. Zat eigenlijk te laag. Gaf full right en hij zwenkte mooi naar rechts, ik mooi down gegeven maar hij rolde niet echt lekker door en toen ik besefte dat ik te ver was gedaald full up, maar omdat ik nog steeds full right had kwam ie in 'n spin, een paar meter van de grond, en ging ie de grond in. Schade: de rechter onderste vleugeltip afgebroken, ondertussen alweer gelijmd, en de prop gebroken. Voor de rest niks
Foto zoals ie dr nu uit ziet:
Zal proberen straks een filmpje te schieten.
Reacties welkom!
Een weekje geleden heb ik besloten dat ik daar toch wat aan moest doen. Slachtoffer was de Beechcraft C-17 elektro vrije vlucht kist. (direct links naar conrad werken niet, als je 'm wil zien wees dan aardig voor Robert en klik links op de link, daarna best. nr. 226694 intypen)
Heb 'm een weekje geleden besteld. Conrad belde alleen dat ze nog
wat vertraging hadden, chauffeur was aangehouden vanwege te hard rijden:

Eergisteren begonnen eraan...
Setup: Conrad Modelcraft T-5 5A regelaartje
overbekend GWS EDP-50 motortje
2 6g waypoint servotjes
een 10g 6 kanaals ontvangertje dat ik nog had liggen
Hyperion Litestorm 2s 300mah 20g lipotje
Span: 50cm
Lengte: 42cm
Hij is, zover ik kan zien, compleet op schaal (afgezien dan van de iets grotere V-stelling) en het enigste waar je dan nog over kunt zeuren is dat het landingsgestel schuin uit de romp komt ipv recht naar onderen onder de vleugels

Gewicht met standaard componenten zo'n 100g, gewicht met rc zo'n 120g.
Vleugeloppervlak 7,4dm2.
Vrije vlucht vleugelbelasting zo'n 13g/dm2.
RC vleugelbelasting zo'n 16g/dm2.
Standaard vrije vlucht versie:
Elektronica die dr in zat: 2 180mah celletjes, motortje van 17g. Het motortje dat er nog in zat heb ik geprobeerd met de standaard prop op 5v en dat trok 2,5-3A, zo'n beetje zelfde trekkracht als een EDP-50 op 7,4v. Toen op 7,4v, en voordat ik besefte dat de koolborstels deels naast me hingen in een klein beetje witte rook las ik nog effe 18A 8O , ding werd ook ongelofelijk heet


Rompje bestaat uit 2 styropor delen, in een mal gespoten. Hier zit alle elektronica behalve de accu erin:
Close-up, met accu:
Bijna klaar, afgezien van de vleugelstruts:
En het vliegt... GEWELDIG!!!



Gisteravond effe gevlogen, was bijna donker, maar zelfs met dit motortje had ie power om grondstarts te maken en om met halfgas op hoogte te blijven! Ik heb gewoon in de tuin gevlogen, moest wel rondjes vliegen maar kon ook wel achtjes vliegen, alleen daar was het te donker voor.
Zwaartepunt lag meteen goed met de indeling die ik nu heb (zie foto). Power heeft ie niet echt over ofzo, maar hij vliegt wel heel erg realistisch met de power die ie nu heeft

Kistje is ook zeer crashbestendig, cartwheel landings doen 'm niks!
Alleen hing die kabel van de kabelbaan daar ineens tijdens die laatste vlucht gisteravond, en toen sscchhrrr bam... alleen vleugels afgescheurd, gelijmd met uhu por, van 3m naar beneden zonder vleugels aan 1 kant maakte 'm ook niks!

Vandaag nog effe gevlogen en niet alleen in de tuin, ook op een net gemaaid maisveld stukkie verderop. Heb de vleugels ook verstevigd met carbon stokkies, hij heeft zo minder v-stelling (vleugels bogen door) en vliegt nog beter

Nog effe een klein skidje onder aan het richtingsroer gemaakt, taxied nou ook geweldig

Probeerde straks ook effe een rol... maar dat lukte niet echt: hij stuurt over t richtingsroer dus dan duikt ie heel erg en down dr bij wil ook niet echt helpen. Zat eigenlijk te laag. Gaf full right en hij zwenkte mooi naar rechts, ik mooi down gegeven maar hij rolde niet echt lekker door en toen ik besefte dat ik te ver was gedaald full up, maar omdat ik nog steeds full right had kwam ie in 'n spin, een paar meter van de grond, en ging ie de grond in. Schade: de rechter onderste vleugeltip afgebroken, ondertussen alweer gelijmd, en de prop gebroken. Voor de rest niks

Foto zoals ie dr nu uit ziet:

Zal proberen straks een filmpje te schieten.
Reacties welkom!