bouwverslag billing boats "us caost guard"

• Topicstarter Topicstarter marlovdm
  • Startdatum Startdatum
M

marlovdm

Guest
hoi iedereen ik ben al een tijdje niet nieuw meer maar toch heb ik nog niks gebouwd dus dit wordt mijn 1e bootje:rolleyes:

ik ga binnenkort beginnen aan de billing boat us coast guard deze heb ik op de site van modelbrouwers gekocht toen ik er genoeg geld voor had(door mijn verjaardag) het bouwverslag zal hier onder verschijnen als ik het pakket binnen heb en de postbode de weg naar mijn huis heeft gevonden.:D Nu maar alvast naar de praxis voor wat houtlijm en naar de top 1 toys voor wat revel verf.
gr. marlo

Hoi Marlo,

Mooie schip,succes met bouwen.

Wat de verf betreft,het is jouw keus maar ik zou verf van een ander merk nemen,bijv Humbrol ,hier heb ik zelf goede ervaring mee en als t mogelijk is is spuiten nog mooier ,zeker voor de ''grote'' oppervlakken zoals romp etc.
Er zijn hier mensen genoeg op t forum die hier nog veel meer van weten dan ik en je echt wel willen adviseren.

Nogmaals succes!

gr Herman

het is jouw keus maar ik zou verf van een ander merk nemen,bijv Humbrol

Smaken verschillen, maar ik kan dit zeker beamen. Ik vind Humbrol ook veel prettiger werken en een mooier resultaat geven. Probleem is wel eens de verkrijgbaarheid, maar als de plaatselijke modelbouwwinkel (die altijd mijn voorkeur heeft!!!) het niet heeft, is het op internet wel te bestellen.

Succes met de bouw. Een verstandige keuze denk ik.

Groet,

Ad Bakker

bedankt, ik denk dat ik wel aan humbrol kan komen en inderdaad quartel heeft het niet (en de andere modelbouwwinkel heeft geen site)

en alvast bedankt voor de info

en de andere modelbouwwinkel heeft geen site

Marlo, zonder dat dat je privacy geweld aan doet, kan je wel een indicatie in je profiel zetten waar je ergens woont. Zelfs een streek kan al voldoende zijn om je advies te kunnen geven waar je eens kan kijken.

Groet,

Ad

goed idee ik heb eigenlijk nooit eraan gedacht om mijn profiel in te vullen ik zal het gelijk doen

vandaag was het eindelijk zover ik kwam thuis en mijn moeder had het pakketje al op de tafel gelegd. Eenmaal opgemaakt wist ik niet wat ik zag.
dat ze niet gewoon op hun site kunnen zetten dat ie van plastic is!!! ik weet niet wat ik hier mee moet doen ik doe gewoon of het er niet is en ik kijk wel of mijn ouders reageren...:?

kijk dit is wat ik bedoel hij staat zelfs onder het kopje "houtbouw":bad-words:

de romp is inderdaad van kunstof ik wil die graag van hout omdat ik daarna dan met blauwdrukken kan beginnen om zo veel kosten te besparen (€5 per week is weinig voor een modelkit) en ik heb weinig geduld:???:

(en een gat in mijn hand)

Dan is kunststof juist ideaal, bouwt veel sneller dan hout ! Althans als romp zijnde dan.

Maar hoezo de tekeningen (blauwdrukken) en alles zit toch bij de kit ! Inclusief de opbouw. Ik zie zoals jij het verteld het probleem niet.:confused:

even voor de duidelijkheid ik wil dus een houten romp om te leren hoe het ongeveer in elkaar zit als ik dat weet wil ik van weftekeningen gaan bouwen omdat ik kits te duur vind

"en ik heb weinig geduld:???:"

Marlo,

Dat is de meest slechte eigenschap die een modelbouwer mag bezitten:rolleyes:

Als je dit scheepje netjes bouwt en goed varend krijgt heb je voor iemand van 13 jaar al heel wat bereikt!!

Wat houtbouw betreft ,er zijn hele leuke modellen te koop die je niet varend hoeft te maken maar waar je wel veel ervaring mee kan opdoen en die echt geen vermogen kosten.

Succes!!

gr Herman

Marlo,

Kijkende naar deze kit denk ik dat je hier met uiteraard veel geduld ( Hoort nu eenmaal bij modelbouw ) een leuke boot kunt bouwen.
Wat jij al wil doen, scratchbuild bouwen.. vergt echt wel wat meer ervaring.
Bouw eerst maar eens deze kit, je hebt hem tenslotte al aangeschaft en kun je met deze ervaring de lat steeds hoger leggen.

En wat Herm al zei, veel geduld en zo niet koop dan een ready made ( kant en klaar )

Hoi Marlo,

Laat je niet direct ontmoedigen, uiteraard is het bouwen uit een bouwdoos eenvoudiger.. daar heeft iedereen gelijk in. Toch leer mi je meer van gewoon zelf doen is mijn mening. Bouwdozen zijn idd duur en ook geen garantie dat het lukt. Als je een romp kan bouwen op spant kan je de rest ook. Maar een ding heb je wel nodig dan, das een beetje geduld......

Ook ik heb het mede om die reden toen ik jong en enthausiast was maar geen geld had gewoon zo van een tekening moeten doen, en een boek van de bib, want internet bestond toen nog niet...

Met een duidelijke tekening kom je een heel eind, Een stuk multiplex van 6 mm voor de spanten, een stukje 9mm voor de kielbalk een figuurzaag en gaan met die banaan. kost weinig en wees niet bang om wat weg te gooien. Als je je geduld gebruikt voor het nauwkeurig zagen van spanten en kiel dan ben ja al een heel eind. De huid van bv. Balsa (bv 2 of 3 mm) haal je bv ook al bij de multimate..Bij voorkeur afwerken met polyester oid. Maar eventueel kan je oom de binnenzijde wapenen met verdunde houtlijm en gipsband. Is minder sterk maar wel goedkoper wellicht. Een goede lak (bv eerst parketlak) doet ook al heel veel....

En heel veel lezen op dit forum en leren van de tips want de kennis zit hier wel, ik leer er in ieder geval nog steeds van!

Succes

Kees

Laatst bewerkt:
Dag Marlo,

Is een goeie bouwkit om bekend te raken met het bouwen van een schip! Vooral omdat het een kunststofromp is en omdat het bouwen van een houten romp gewoon veel meer ervaring vraagt. Daarom ben ik zelf ook begonnen met een kit in plaats van zelf alles te bouwen. Vooral het zelf niet hoeven bouwen van de romp heeft de balans in het voordeel van een kit doen doorslaan en ook om mezelf niet meteen af te schrikken van het bouwen van een schip. Want als je zo de verschillende bouwverslagen doorleest heeft het overgrote deel van de bouwers hier het meeste moeite met de romp! Plamuren en schuren is het minst fijne werk wat je kunt doen in mijn optiek.

Hopelijk ga je 'm bouwen want het is en blijft een leuk scheepje!

Groeten,

Ruben

Hoi Marlo

Niet zeuren jongen,probeer maar eerst van dit model iets moois te maken. We zullen je kritisch positief volgen (dat betekend dat we je op je donder geven maar je (nog) wel een leuk ventje vinden)
Je bent jong, de rest komt later wel....dus aan de bak! Te beginnen bij je topic naam "US Coast Guard" is de juiste spelling
grt
Hawser

Back