bouwverslag binnenvaart schip

hallo,

na vandaag een uitdaging van mijn nonkel dat ik een bootje die ik ooit eens gekre gen heb maar zo al 5kg weegt door alleen het hout en niet water dicht is ben ik he m aan het na bouwen.

het bootje is ongeveer 60 cm lang de bedoeling is om hem rc te maken alleen hoe de romp er nu uit ziet gaat dat niet omdat ik geen schroef en roer onder de kont krijg dus weet iemand hoe ik dat zou kunnen oplossen?

foto's:

full

dit is de boot die ik ga na maken
full

full

full

full

na een paar minuten zagen kreeg je dit
full

staat nu te drogen.
full

en dit is de batt. die er in komt 12 volt 26 Ah

grtn Brecht

Laatst bewerkt door een moderator:
Toen ik 10 jaar was heb ik ooit een RC boot gebouwd met de schroef en het roer onder de boot. Dit gaat heel goed, maar is natuurlijk niet waarheidsgetrouw. Maar als ik de foto's zo zie zou het wel moeten lukken om achteraan een stuk uit de boot te zagen om zo ruimte te creëren.

Mvg,
Daan

Als die boot al 5 kilo weegt, en het klopt dat die 26Ah accu 10 kilo weegt, dan vind ik dat best veel gewicht voor een boot van 60 cm. Dat zou betekenen dat het onderwaterschip ten minste 15 liter water moet verplaatsen, en dan zit er nog geen RC spul in.

Kun je niet beter met raf's hulp een andere romp maken, waar deze opbouw op past?

hallo brecht

een shottle van de seabex moet wel lukken om die er onder te krijgen
maar of je der nog eentje tekoop gaat vinden das een ander paar mouwen
gr raf

hallo brecht

na je kustvaarder die je nog hebt te bouwen kan je eens proberen om een boot in spanten bouz te maken
das pas echt modelbouwen en het werkt helemaal anders dan dat je gewoon bent
je hebt nu de moderne methode geleerd met styrodure en polyester
waarom pas je dat ook niet toe voor deze boot ????
je hebt het werken daarmee nu een beetje onder de knie en nu ga je terug op je oude manier werken
en geen tec7 gebruiken om hem inelkaar te zetten he zoals je vorige boot
je container schip is terug zwart gespoten en klaar voor zondag
kan je eens parkoer varen voor de eerste keer en eens zien of het je bevalt

grr af

Back