Bouwverslag Binnenvaartschip

• Topicstarter Topicstarter ingmar
  • Startdatum Startdatum
I

ingmar

Guest
Hallo allemaal.

Het bouwverslag van mijn binnenvaart containerschip is te volgen op mijn site waar tevens leuke links te vinden zijn en foto's van medebouwers en als u mij een foto van uw model mailt plaats ik die ook graag.
www.modelbouwwerf.nl

Groet, Ingmar

hoi

wordt het die Heuvelmanner met dat grote berghout aan één kant :wink:
waar je een tijdje terug de tekeningen van binnen had

gr melvin

Hoi Melvin,

Nee het wordt niet de caronia, die is trouwens ook 25 meter langer en +- 3 meter breder.
Het klopt dat ik die eerst zou maken maar ik ben laatst door een schipper gevraagd zijn
nieuwe schip na te bouwen en heb besloten dat eerst te doen en als die klaar is moet ik er nog een duwbak bij bouwen en ik heb waarschijnlijk daarna al weer een nieuwe opdracht dus ik denk dat de caronia nog wel 2 eventjes moet wachten.

Groet, Ingmar

hoi

ja had ik effe niet op gelet de maat :roll:
die duwbak kan je de mal van huub de jong misschien gebruiken hij heeft daar zijn veerhaven bakken van gemaakt.

gr melvin

Een leesfoutje kan gebeuren.
Ik heb Huub z'n mal/bakken gezien en dat ziet er goed uit maar ik bouw hem liever zelf, toch bedankt voor de tip.

Groet, Ingmar

HOI ALLEMAAL,

Ik heb m'n site weer een updateje gegeven dus de huidige stand van zaken staat er weer op.
Klik op de link hieronder voor de site.

Gegroet, Ingmar

Samen met de opdrachtgever de 1e terwaterlating gedaan en het proefdrijven is goed verlopen , schip en bak zijn waterdicht verklaart dus kan nu de ruimvloer en de zijeen er in.

Gegroet, Ingmar www.modelbouwwerf.nl

Hallo Ingmar,

Ziet er goed uit, zo op het water. :wink:

Maak jij de kabelgoot onder de buikdenning. Ik zie op de foto's dat je een gat in je schot hebt tussen de middenzaathouten.
Dat is ook wel handig. Ik heb ze onder het gangboord liggen maar dat past eigenlijk maar net.
En daar kan ik later toch ook niet meer bij. Da's misschien een goed idee voor het volgende project.

Succes verder met de bouw.

Groeten van Alex

Hoi Alex,

Bedankt voor je compliment.
De kabels komen bij mij idd onder de buikdenning te liggen omdat het nogal een pakket bedrading wordt(boegschroeven schip, boegschroef bak,6volt draad, verlichting, bediening koppelsysteem en voor de zekerheid nog wat extra kabels)

Zag bij jou dat ze door de zij gaan maar dat is veeel meer werk en voor mij niet genoeg ruimte maar zo leren we weer van elkaar.

Groet, Ingmar

Hallo allemaal,

Ik heb weer een paar nieuwe foto's op mijn site gezet en het bouwverslag weer een beetje bijgewerkt.

Via mijn site ben ik de laatste tijd veel gemaild waar men aan tekeningen kan komen van een binnenvaartschip dus die info heb ik maar op de HOME pagina geplaatst want hoe meer binnenvaartbouw hoe beter want de slepers hebben nog steeds de DIKKE overhand (niks mis met een sleper hoor).

Groeten , Ingmar www.modelbouwwerf.nl

Back