Na een paar maanden zitten breien of ik het zal wagen ben ik toch begonnen met de bouw.
Ga me de komende weken eens lekker hier op uit leven.
Het wordt de simpelste uitvoering die ik kon verzinnen maar ik denk ook de beste gezien ik het zo licht mogelijk wil houden.
Depron it will be,.
Ook gezien me ervaringen na het bouwen van de Tiefighter adv kan je dat het beste gebruiken voor niet geheel logische dingen te laten vliegen.
Alhoewel dat niet helemaal op gaat,.me proef vluchten met modellen van papier en karton waren verbazingwekkend goed gegaan.
Enige waar ik een beetje van af moest wijken was de hoek van de vleugel uiteinde.
Die moest iets schuiner bij de papieren probeersels dus voer ik dat door in deze uitvoering.
Dat was een beetje het enige wat ik daar mee als euvel tegen kwam.
Dat heeft me ook overtuigt om een R/C model te gaan maken.
De insteek is voor een 50/55 EDF motor,.daar heb ik de schaal ook op afgestemd maar kan zo maar zijn dat ik kies voor een neus of staart prop als dat betere vlieg resultaten/gedrag op kan leveren.
Na een dik uur meten en rommelen en rekenen van deze tekeningen ben ik aan de slag gegaan.
http://farm3.static.flickr.com/2020/2278922114_851f8d8a20_b.jpg
Dit is wat het moet gaan worden,..
http://www.thehowlandcompany.com/images/boeing-testbed-BoP.jpg
Plaatje gepakt, uitgetekend en secuur aan het snijden geslagen,..
Met een potlood een vouw er in gemaakt,..
Voor de body heb ik steun balken gemaakt met de juiste hoek en de vleugel uiteinden
heb ik ze vast gezet met een overlappende plaat en deze met epoxy op de juiste hoek gezet en laten hard worden.
De neus en de achterkant toe lopend afgesneden zodat ik die omhoog laat lopen met plakken.
De onderkant,...
De basis voor de cockpit gemaakt,...
Eerst zet ik met tape alles onder de juiste hoek en dan maak ik steun en dragende balkjes van 6 mm.
Op de zelfde manier de bovenkant en deze loopt ook af dus taps toe ingesneden.
Later snij ik de balkjes van boven bij voor de afwerking met 3 mm.
Maar eerst op zoek naar een motortje voor de kist,.
En moet wat koolstofstaafwerk in gaan slaan voor de versteviging van de body en vleugels.
Voor nu ben ik wel tevreden met de basis,..
Wordt vervolgd,..
Ga me de komende weken eens lekker hier op uit leven.
Het wordt de simpelste uitvoering die ik kon verzinnen maar ik denk ook de beste gezien ik het zo licht mogelijk wil houden.
Depron it will be,.
Ook gezien me ervaringen na het bouwen van de Tiefighter adv kan je dat het beste gebruiken voor niet geheel logische dingen te laten vliegen.
Alhoewel dat niet helemaal op gaat,.me proef vluchten met modellen van papier en karton waren verbazingwekkend goed gegaan.
Enige waar ik een beetje van af moest wijken was de hoek van de vleugel uiteinde.
Die moest iets schuiner bij de papieren probeersels dus voer ik dat door in deze uitvoering.
Dat was een beetje het enige wat ik daar mee als euvel tegen kwam.
Dat heeft me ook overtuigt om een R/C model te gaan maken.
De insteek is voor een 50/55 EDF motor,.daar heb ik de schaal ook op afgestemd maar kan zo maar zijn dat ik kies voor een neus of staart prop als dat betere vlieg resultaten/gedrag op kan leveren.
Na een dik uur meten en rommelen en rekenen van deze tekeningen ben ik aan de slag gegaan.

http://farm3.static.flickr.com/2020/2278922114_851f8d8a20_b.jpg
Dit is wat het moet gaan worden,..

http://www.thehowlandcompany.com/images/boeing-testbed-BoP.jpg
Plaatje gepakt, uitgetekend en secuur aan het snijden geslagen,..

Met een potlood een vouw er in gemaakt,..

Voor de body heb ik steun balken gemaakt met de juiste hoek en de vleugel uiteinden
heb ik ze vast gezet met een overlappende plaat en deze met epoxy op de juiste hoek gezet en laten hard worden.
De neus en de achterkant toe lopend afgesneden zodat ik die omhoog laat lopen met plakken.

De onderkant,...

De basis voor de cockpit gemaakt,...
Eerst zet ik met tape alles onder de juiste hoek en dan maak ik steun en dragende balkjes van 6 mm.

Op de zelfde manier de bovenkant en deze loopt ook af dus taps toe ingesneden.

Later snij ik de balkjes van boven bij voor de afwerking met 3 mm.
Maar eerst op zoek naar een motortje voor de kist,.
En moet wat koolstofstaafwerk in gaan slaan voor de versteviging van de body en vleugels.
Voor nu ben ik wel tevreden met de basis,..

Wordt vervolgd,..
Laatst bewerkt: