en een stuk hout om het wiel (hoe heet dat ook alweer

)
Wielkappen of in goed Nederlands: Sloffen.
Je maakt die dingen zoals ook op je tekening staat:
4 lagen balsa, dun (2 a 3 mm) aan de buitenkant, dik (6 a 8 mm) binnen.
De twee dikke midden stukken lijm ik met twee drupjes dikke cyano -of UHU Hart- aan elkaar (voor en achter op de rand)
Dit moet later weer makkelijk los kunnen,vandaar de minimale hoeveelheid lijm (tack- of spot glue noemen de amerikanen dat).
Ik maak dan in het dikke gedeelte een uitsparing voor het wiel, ~ 3 mm groter, vervolgens de buitenplaatjes erop lijmen.
Dan met scalpel, microschaafje en schuurpapier de sloffen ruw in de vorm maken.
Als dat klaar is, de twee helften weer van elkaar scheiden. Door dat ze maar op twee puntjes aan elkaar zitten moet dat makkelijk gaan.
Dan ga je ze helemaal uithollen, tot ze overal nog maar een mm of 3 dik zijn. Je houd dus een 3 mm brede, vlakke rand over waarmee je ze daarna weer aan elkaar lijmt. De plekken waar de eerste lijmverbindingen helpen met centreren.
Vervolgens de buitenkant helemaal mooi en glad afwerken. Bekleden met 1 laagje 25 grams glas met dunne epoxy.
Zo te zien zet je de neuskap pas aanelkaar als je deze over de neuspoot hebt aangebracht. Is wat lastiger afwerken, maar het moet te doen zijn.
En zo zien dit type sloffen er dan uit (bij mij lopen de wielen op -gedeeltelijk gladde- M3 inbus bouten die met 2 moeren aan het landingsgestel zitten, vandaar dat het buitenste balsa op die plek is vervangen door multiplex):