Bouwverslag Cessna 195

Bedankt, maar ik zoek ze van een ander vliegtuig de Aeronca 7 AC die krijg ik maar niet op een goed formaat.
mvg Rick

Heb de laatste aardig nog wat gebouwd in redelijk korte tijd. Een gedeelte van de zijkanten van de kist zijn beplankt, zoals te zien op de foto. Wielmontage is gemaakt en een stukje neus erop wat straks afloopt, net zoals bij de echte. En nog wat dingen her en der.

Groetjes Maurits.

Laatst bewerkt:
En ik ben weer wat verder. Hier en daar nog niet mooi geschuurd, maar ik vind het resultaat niet slecht. Het folieën komt al in de buurt en de maiden natuurlijk. Meeste werk zit hem nu nog in het maken van een mal voor de cockpitkap. Materiaal waar ik hem van wil gaan maken is ook nog niet bekend :pc:

De onderkant van de voorkant bedekt. Was een lastige klus om het mooi te vervormen. Eerst nat gemaakt met water en in vorm gebracht. Laten drogen en toen had het zo'n beetje een spanningsloze vorm, maar een eitje was het niet.

De motor gemonteerd en de vorm bij de cockpitkap. Her en der zit nog een vlekje Albastine Easy super filler ;)

Het concept van de motorkap is er al. Ik ga hem denk ik met magneten vastzetten. Moet hem alleen nog iets inkorten, omdat ik er wat te weinig speling met de prop op vind zitten. Deze ligt trouwens op de achtergrond, een Composite 10x5.

Het staartstuk is ook in afrondingsfase.

En dan als laatste een overzichtplaatje.

Ik meen dat hij nu op zo'n 850 tot 900 gram zit met de elektronica (ex. accu) erin en de vleugel erop. Heb dit een aantal stappen geleden gewogen dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik zal hem vanavond nog is wegen.

Groetjes Maurits :)

Ik zat er niet ver naast, hij weegt nu 940 gram 'vliegklaar' exclusief accu. Kist 664 gram en de vleugel 276 gram. Ik hoop zo tegen de 1100 gram aan te blijven exclusief accu. Niet slecht voor deze afmetingen denk ik?

Heeft er iemand overigens ideeën om een mooie cockpitkap te maken? Ik las in een Mosquito topic dat hij de kap uit een PET of Bar le duc fles had getrokken. Kan dat ook nog met deze afmetingen van de kap of is vacuüm trekken de enigste oplossing?

1100 gram ex accu is een mooi gewicht voor een 1,4m kist!

Met mijn Corby (1,34m) hoop ik op 1200 ex accu uit te komen, alleen heb ik er een 4S4000 in. Beetje groot maar wel ideaal voor de vliegtijd.

1100 gram ex accu is een mooi gewicht voor een 1,4m kist!

Met mijn Corby (1,34m) hoop ik op 1200 ex accu uit te komen, alleen heb ik er een 4S4000 in. Beetje groot maar wel ideaal voor de vliegtijd.

Dat is inderdaad een forse accu, maar vliegtijd vind ik toch ook wel belangrijk.
Maar die zal ook niet slecht zijn met een 3S 3600 mha ;)

Na een redelijk lange pauze ben ik weer begonnen :mrgreen: Ik ben sinds gister bezig met het plamuren van kleine plekjes op de vleugel om hem helemaal klaar te maken voor de folie (wit). Binnen onbepaalde tijd zullen wel weer foto's komen van de vorderingen.

Blijft toch een lastig klusje dat foliën. Het rode is echter nog niet af. Dit moet ook nog aan de onderkant aangebracht worden. Ik werk nu in zijn geheel eerst de vleugel af voordat ik aan de kist begin. Dan moet er ook nog een mal gemaakt worden voor de cockpitkap...:sleepy:

Strak! :p

Nog wel even (ook) wat doen aan het landingsgestel; die kale staaldraadjes zien er niet uit! :nooo:

Maar da's makkelijk te verhelpen. ;)

Succes!

jan.

Back