Bouwverslag CGCNA&A Jaguar P810

• Topicstarter Topicstarter Rik_p
  • Startdatum Startdatum
R

Rik_p

Guest
Bij deze ga ook ik hier mijn vorderingen bijhouden van mijn eerste project.

Ik heb altijd veel informatie uit dit forum gehaald dus leek het me leuk dat ook anderen misschien ideeen via mijn bouwverslag opdoen.

Ik zal gelijk de foto's plaatsen die ik in het begin gemaakt heb:

De schaal is 1:35.

Eerst even twee foto's van het origineel:

full

full

Omdat ik 1:35 bouw wordt het model ruim een meter. Omdat het origineel niet heel veel waterverplaatsing heeft heb ik hiervoor gekozen omdat ik dan nog wat gewicht erin kwijt kan. Als voeding gebruik ik een 7 Ah 12V loodaccu.

Ik heb uitgerekend met handige formules die ik ooit op deze site gevonden heb dat het model maximaal 7,4 kilo mag wegen.

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

De opbouw ben ik op de zelfde manier aan het maken zoals de romp, alleen gebruik ik hier om gewicht te besparen ABS.

full

full

Het project is wel al verder op het moment, moet alleen weer wat foto's maken en zal dan meer plaatsen.

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

nog een pootjes bouwer LOL
dit is een mooi voorbeeld van hoe het moet
ik zou er nog een kiel hebben ingezet maar dat is mugge ziften
de reden is dat dan de spanten bij het beplanken wat stabieler zouden hebben gestaan

maar voor de rest niets dan lof
want zo een romp vooral als ze achter zo laag is zo techt te bouwen is niet makkelijk
daar kan de jongere generatie een puntje aan zuigen en zeker iets van leren

groetjes raf

Bedankt voor de leuke reacties!

Op het moment heb ik eigenlijk alles ingebouwd en ben ik klaar om de romp af te werken en te spuiten. Zodra de grijze kleur er goed op zit plaats ik stickers met het nummer en "COAST GUARD" en ook het logo met gele band op de romp.
Daarna wil ik het in een matte blanke lak spuiten zodat alles goed beschermd is.

Hier zijn de twee voortstuwings motoren in uiteraard de kleur Caterpillar geel.
Ik had in het begin twee speed 700 turbo motoren. De waren alleen wel heel erg hoog in toerental. Met de 45mm speed schroef erbij schoot die bijna m'n zwembad uit.

Daarom heb ik via Conrad twee Elephant motoren besteld die veel rustiger lopen!

full

Boegschroef van Graupner

full

full

full

De hekdeur die de slipway afsluit tijdens het varen werkt ook. In de slipway hoort een Rhib. Of ik daar aan toe kom voorlopig weet ik nog niet.

full

full

En de foto's hoe het project er op het moment bij staat.

Het liefst plaats ik zoveel mogelijk atributen op de romp die ik dan gelijk meespuit.
Zodra deze helemaal ik de lak zit zal er hier en daar ook nog wat op gelijmt moeten worden denk. Enige sugesties voor welke lijm niet erg opvalt en netjes opdroogt als er hier en daar wat te zien blijft?

full

full

full

Mooi werk, Rik.
Bij de eerste foto's dacht ik: Oh help, weer zo'n "snelle bouwer"... grote planken, snel klaar... dat gaat nooit goed!

Maar ik moet mijn mening bijstellen. Mooi strak gebouwd. Straks lekker veel details er op, en toch dat ribje maar achterop zetten.:D
LÜrssen effekt roeren er onder? De romp leent zich ervoor...

Ik wil het zo veel mogelijk nabouwen zoals het origineel er nu bij ligt. Dus geen lurssen roeren eronder. Denk ook niet dat er nog plaats is voor een roer in het midden door de ruimte onder de slipway.
Maar wel leuk om te zien hoe dat werkt, door wrijving meer snelheid halen, intressant!

Op het moment ben ik al weer iets verder.

De mast, brandbluskanon en MOB kraan zijn zo goed als klaar. Het is wachten op de spullen om de reling te maken en dan kan ik de romp met dek in de juiste kleuren spuiten.

Ook ben ik bezig geweest met de zoeklampen.

Weer even een paar foto's:

full

full

full

full

full

full

full

full

:worship::worship::worship: Ziet er echt gaaf uit!!!
Grote complimenten.
Gezien de plaats waar je woont zou ik graag eens bij je langskomen om het model in het echt te bewonderen ;)

Keep up the good work!

Greetz,
Luit (die toe is aan een vakantie naar Curacao)

hoi rikp
dat is een mooi project waar je mee bezig bent,en mooi strak gebouwd ben nieuwsgierig hoe die smalle boot straks vaart?kan ik wat van leren ivm mijn bouw van de ss emden!!kwam vroeger in mijn jeugd veel op curacao,met de orange nassau van de knsm,het enigste wat ik nog weet dat ik niet verder kwam als het zeemanshuis en campong allegro!!op de foto te zien heb je ruimte genoeg in je tuin, en een zwembad om te varen!!succes met de bouw walter

Weer iets verder met de bouw. Helaas erg druk met van alles regelen omdat de laatste week op Curacao aangebroken is.
Jammer genoeg geen tijd meer om alle details hier te maken, maar hoop nog een keer naast de echte Cutter te kunnen varen.

full

full

Ook een leuk detail wel op tijd af kunnen krijgen! De naamborden JAGUAR:

full

Hoop volgende week alles vaargereed te hebben en foto's te kunnen maken met op de achtergrond het origineel.

@wjjwalrecht
Dat klinkt als goede tijden! Zeemans huis bestaat niet meer denk, Campo nog wel!

Beste Rik,

Ziet er top uit. Leuk te zien dat er weer eens vanaf curacao gebouwd wordt. Ik dacht in 94 de enigste te zijn en is mijn model van de oude pelikaan tijdens repat gesneuveld. Ik hoop dat deze heel vanaf curacao komt.

ik kijk uit naar je foto's

gr. Gert

Back