Hm... raar, ik dacht dat ik al een update had gedaan... :S
Deze foto's stonden al ergens anders geloof ik, maar het is voor op de Clik.
Een simpele, lichte, goedkope manier oom de WES prop op de goedkope tgy te plaatsen.
En dit dat ik al online geplaatst te hebben, maar dat bleek niet zo te zijn.
Hierdoor kan je neus veel beter tegen een crash, geen kreukels meer in de eerste paar cm van je neus.
4 Tandenstoker waar een stukje vanaf is,
0,24+0,1-0,06=0,28g maar wel veel steviger, en absoluut geen variabele domping/zeistelling.
Het resultaat
(^ zie gelijk de "voor" situatie linksonder, de grote 6kan futaba ontv. met 2 lange antennes, ~7g.)
En dit heb ik toen gelijk gedaan, de futaba ontvanger kan 2s-diode wel aan, direct 2s niet.
En het draad ingekort (maar wel een stekker, makkelijker programeren en makkelijker een andere motor +reg erop zetten mocht er iets kapot gaan.
Maar omdat ik direct op 2s wou, en een lichtere ontvanger wil, en niet meer module's wil omwisselen op wedstrijden/trainingen een nieuwe 4lan assan ontv gekocht.
Hier de verschillende gewichten:
volgende 2 foto's om te weten welke draad waar hoort
En de staafjes voor de reg er weer terug aan.
Gelijk de motor verlicht. Dit is ook nog eens steviger dan dat plastic kruis. En mooier (imo).
Met sec lijm alleen gaat het stuk, iets garen erom wikkelen en het kan een behoorlijke crash overleven. het garen ook weer met sec lijm (dunne zap) doordrenkt toen het er eenmaal op zat. Is maar heel weinig voor nodig.
Reg kabels ook weer verder ingekort, en die naar de accu vervangen met iets dunnere.
Solderen op de 4kan assan is best irritant, meer dan een halve sec je bout erop en de andere kant ligt weer los.

Maar het is gelukt.
De nieuwe situatie, lichter en met een hoger zwaartepunt. Heb de accu zoon 5cm moeten verplaatsen om het cg het zelfde te houden.
Daardoor is hij wel iets lelijker geworden, de print ging meer met het accubakje. In de lucht zie je het niet, en
het gaat om de vliegeigenschappen!
Daarnaast heb ik een tijdje geleden de wielen en wielkappen varandert. Zitten nu geen geen wielen meer op, enkel klitteband. niet vanwege het gewicht 9is nouwelijks lichter) maar nu kan ik onmogelijk een wielkap verliezen, wat je hele vlucht omzeep haalt kwa punten.
Gister morgen was hij 127,5g.
Nu is hij 119,8g

En werken de servo's ook nog iets sneller.