Het werdt nog eens tijd om mijn vorderingen te laten zien van de colin archer.
de langer bouwtijd van de CA komt omdat ik ondertussen een statisch werkbootje van 1920 heb gemaakt
Foto's van de afgewerkte boot schaal 1:30
Lengte 120 mm / breedte 60 mm / hoogte 173 mm
(
gewicht zonder staander 11 gram)
Vermits dit statisch is wil ik jullie daar niet te veel mee lastig vallen,maar alleen de eindfoto's tonen.
dit was mijn eerste bootje.
En nu verder met de Colin archer.
De romp plamuren is pas echt gaan lukken toen ik de plamuur van action had ,zeer goed spul in vergelijking met polyfilla snelplamuur. vandaag de polyfilla nog eens geprobeerd omwille van de snelle droogtijd maar t'is een echte ramp dat spul.
Ipv van de mast vast te zetten in 2 mm hout (maak alles veel te stevig) dacht ik gat boren van 10 mm mast erin gedaan.
buiten murphy gerekend :
resultaat
na herstellingswerken, de mast moest ik aan de achterkant 1 mm opvullen anders stond ze veel te scheef(top veel te ver naar achteren)het schuine ding achter de mast heeft inderdaad 2 daken op elkaar ,deksel eerst verkeerd geplakt, deksel kreeg ik eraf maar met de helft van de multiplex van het dak, dak kreeg ik er niet vanaf, dus 2de dak erop geplakt met microopnames valt het tegen maar in het echt valt het mee.
Vooraanzicht :
langs achtern en langs voren.
Vermits ik een dubelle beplanking heb gedaan om te oefenen paste de plastieke roerbevstigingen niet meer dus koper1.5 mm2 genomen agressief geworden en zo plat als een vijg geslagen.
(door op een betonnen steen te leggen krijg je een gebroken oppv anders was het te glad)
valt al bij al mee.
De romp is nog maar 1 x geverfd terug bijgeplamuurd en geschuurd deze avond defintieve bruine laag geven