bouwverslag Cote d'Emeraude

hallo,

dit is geen bouwverslag van mij maar van mijn nonkel, hij heeft de romp gekocht en wilt de bovenbouw afmaken. de boot is 1.40m lang hij word ook nog rc gemaakt. het bouwverslag zal niet zo snel gaan omdat ik niet veel op de camping kom waar hij staat met zijn caravan.

nu is de eerste vraag: bestaat er een kopschroef die op 12 volt werkt en een boot van 1.40 m kan omduwen?

grtn Brecht en Raymond (foto's volgen)

ik heb een Wagenborg vrachtschip van 1,40 meter
en daar zit een kopschoef in , die draait alleen wel op 6 Volt
en hij heeft een diameter van 14mm, maar krijgt
de boot prima de bocht om.:D

Jan

hallo,

dit is geen bouwverslag van mij maar van mijn nonkel, hij heeft de romp gekocht en wilt de bovenbouw afmaken. de boot is 1.40m lang hij word ook nog rc gemaakt. het bouwverslag zal niet zo snel gaan omdat ik niet veel op de camping kom waar hij staat met zijn caravan.

nu is de eerste vraag: bestaat er een kopschroef die op 12 volt werkt en een boot van 1.40 m kan omduwen?

grtn Brecht en Raymond (foto's volgen)

Als je er een motor kan verwisselen dan wel
En anders zelf een bouwen he
mvg
Frederik:D

ik heb een Wagenborg vrachtschip van 1,40 meter
en daar zit een kopschoef in , die draait alleen wel op 6 Volt
en hij heeft een diameter van 14mm, maar krijgt
de boot prima de bocht om.:D

Jan

mijn nonkel heeft ook een schip van 1.15 (de amsterdam) ook op 6 volt en dat gaat ook goed maar ik heb er een nodig van 12 volt:D. ik had deze al gevonden maar die lijkt me wat klein omdat er bij staat "de kleinste ter wereld" R108-20 | Boegschroeven / Bowthrusters "Raboesch ®" | ModelbouwShopFlevoland. en zelf eentje bouwen is geen optie omdat mijn nonkel nogal veel plaats over wil houden

grtn Brecht

Die laatste heb ik in de putter zitten. Die had je in hoogvliet gezien toch?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat die een schip van 1.40m rond krijgt maar ik zit op 7,2volt dus het kan dat er nog wat meer pit in zit en hij het dan wel trekt.

ja dat weet ik nog, raf vertelde veel over jou boot en toen dacht ik dat bouwverslag moet ik eens gaan zoeken want ik kom niet veel bij de werkschepen maar toen ik jou bouwverslag had gezien dacht ik: ooo die ken ik!:D Mgoed jij denkt dan dat die wel geschikt zou zijn? nog iemand:confused:

hallo,

hier zijn de eerste foto's:

de romp heeft hij dus al klaar gekocht en nu is hij die aan het verven voor de vaardag zondag (bmsa) hier zijn de foto's:
full

hij heeft de steun opnieuw gemaakt want die viel bijna uitelkaar en het rood is ook al gedaan (plakbant moet er nog af)
full

het dek wordt dus groen en de binnenkant was eerst bruin en nu wit
full

zie hier het dek helemaal met de binnenkant.
full

toen hij rood aan het verven was
full

full

grtn Brecht en Raymond

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je waterlijn zit als op foto 4 mag je die nog wel een keertje opnieuw aftekenen.

(De romp op zijn rug op een vlakke ondergrond leggen, zorgen met een paar latjes dat de waterlijn aan de voorkant en achterkant even hoog liggen en dan rondom met een potlood op een blokje aftekenen.)

ja op de vierde foto hadden we heb niet goed gedaan dus hadden we het opnieuw gedaan je ziet een stukje op foto 1.

kopschroef probleem is opgelost: nu blijkt dat als je de regelaar van ons 12 volt geeft en je koppelt er een boegschroef aan dat die dan maar 7.2 volt krijgt

Een regelaar die de 12v ingangsspanning terugbrengt naar 7.2 volt? Dat is apart? Ik krijg dan eerder het idee dat de regelaar zo is ingesteld dat hij niet volgas geeft bij volle stickuitslag, en er daardoor effectief minder spanning overblijft. Of je hebt ergens een slecht contact, waardoor spanning verloren gaat. Welke regelaar is het? Kun je misschien een foto maken van hoe het is aangesloten?

Back