Ik zal hier een beknopt bouwverslag maken van een Cox Micro Mustang. Ik heb al eens een Corsair uit dezelfde serie gehad, welke alleen met rudder en hoogte bestuurd werd, hetgeen standaard setup was. Deze Mustang wil ik met rolroeren uitrusten en een brushless upgrade geven. De setup:
- hexTronik 1700kv 16g
- XP-7a 7A ESC
- 650 mAh Graupner 2s LiPo
- 2 HXT500 servootjes
het kistje wordt als ARF bestempeld, maar er komt toch nog aardig wat geknutsel bij kijken, vooral vanwege de modificaties. De doos (ImageShack zet de foto vreemd genoeg ondersteboven
):

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan:

Ruimte uitgefreesd voor 't brushless motortje. Zal een beetje krap worden, maar zo'n voor uitstekende outrunner vind ik geen porum.

De motorhouder op een triplex plaatje 'ge-epoxyt'. Deze zal in de beide romphelften gelijmd worden.

In de 2 romphelften ruimte vrijgemaakt voor 't rolroerservootje.

Het motortje met ESC. Daar had ik misschien wat gewicht en ruimte kunnen besparen met kortere kabels, maar goed. Moet zo ook lukken.


Rolroer servo met torsie aansturing. Vanuit de servo arm komt een stukje 1mm stang (via Z-vorm aan de servo arm). Deze is met krimpkous aan de torsiestang aangesloten (op dit bovenaanzicht moeilijk te zien). De torsiestang is niks anders dan 1mm stang in een grote Z gebogen, lopend door een plastic bowden buisje. Het ene uiteinde staat dan 90 graden t.o.v. het andere. Oftewel: het ene uiteinde gaat in het rolroer, het andere steekt recht bovenuit de vleugel.

Als rolroer heb ik het inboard gemarkeerde deel uitgesneden. Ik gok het erop dat dit met genoeg uitslag ook z'n werk doet.
To be continued...
- hexTronik 1700kv 16g
- XP-7a 7A ESC
- 650 mAh Graupner 2s LiPo
- 2 HXT500 servootjes
het kistje wordt als ARF bestempeld, maar er komt toch nog aardig wat geknutsel bij kijken, vooral vanwege de modificaties. De doos (ImageShack zet de foto vreemd genoeg ondersteboven


Tot nu toe heb ik het volgende gedaan:

Ruimte uitgefreesd voor 't brushless motortje. Zal een beetje krap worden, maar zo'n voor uitstekende outrunner vind ik geen porum.

De motorhouder op een triplex plaatje 'ge-epoxyt'. Deze zal in de beide romphelften gelijmd worden.

In de 2 romphelften ruimte vrijgemaakt voor 't rolroerservootje.

Het motortje met ESC. Daar had ik misschien wat gewicht en ruimte kunnen besparen met kortere kabels, maar goed. Moet zo ook lukken.


Rolroer servo met torsie aansturing. Vanuit de servo arm komt een stukje 1mm stang (via Z-vorm aan de servo arm). Deze is met krimpkous aan de torsiestang aangesloten (op dit bovenaanzicht moeilijk te zien). De torsiestang is niks anders dan 1mm stang in een grote Z gebogen, lopend door een plastic bowden buisje. Het ene uiteinde staat dan 90 graden t.o.v. het andere. Oftewel: het ene uiteinde gaat in het rolroer, het andere steekt recht bovenuit de vleugel.

Als rolroer heb ik het inboard gemarkeerde deel uitgesneden. Ik gok het erop dat dit met genoeg uitslag ook z'n werk doet.
To be continued...
Laatst bewerkt: