Bouwverslag Crackerbox: update

Hoi,

Ik ben al enige tijd geleden begonnen met het bouwen van een crackerbox en het leek me leuk hier een verslagje neer te plaatsen.
De spanten zitten in de epoxy zodat ze waterbestendig zijn.
De tekeningen zijn van Powerpete en heb ik zo verschaald dat hij 58 cm is. Op de plaats waar de motor komt, komt ook een carbon mat voor de stevigheid. Er komt waarschijnlijk een LRP Z16S 2.65cc 1.35PK nitromotor in die voor de nodige snelheid zal zorgen 8) Hier een paar foto's:

Inmiddels zit de bodem er helemaal op en 1 zijkant. Hier zal ik binnenkort een foto van maken.

Maurits 8)

he
via pb al wat digen verteld

maar een 1.35 pk gaat te hard
zie de link die ik je stuurde
in mijn 48 cm cracker ging met een 3,5 cc al hard genoeg op 1/3 gas

http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=7692&highlight=nitro+cracker

voor een kleinere motor gaan met deze boot of voor een grotere boot met motor

zelf zou ik voor een groter boot gaan want met een van onder de 60 cm is het al snel niet meer te doen qua golfen.

heb nu zelf en Wildthing met de 3.5 cc uit de crackerbox gaat net zo hard maar deze is groter en stabieler en is wel volgas te varen
en hij is 2 keer zo groot :D
http://www.xtremercboats.com/phpBB/viewtopic.php?t=9397&highlight=nitro+cracker

een cracker van een 70 cm zal beter gaan met die motor
bijkoment voordeel je kan bij deze grote normalen spullen gebruiken en niet de mini uitvoering wel zo makelijk

Groeten Gerjan

Inderdaad, 1.35PK is wat te hard, maar ik stap waarschijnlijk van het brandstof idee af, omdat het toch een vrij klein bootje is daarvoor. Er komt waarschijnlijk een BL setup in. Welke is nog niet duidelijk, maar ik zoek het in de richting van de Hype motor 4004t.p.v op 12 cellen :wink:

uhm maurits
een hype 4004 op 12 cellen doet z'n 52372 rpm totaal.
dat is een beetje te veel van het goeie.

plus dat je boot 58cm word is de 4004 ook aan de te kleine kant.

leute motor voor in deze boot is een inline 500car en dan op 8 cellen.

greetz jaimy

ik ben met de bouw van een cracker in de schaal 1:8 bezig als motor gebruik ik een speed 700 als ik zo naar de afmetingen kijk van jouw schip zou ik zeggen waarom veel geld uitgeven als het ook met een speed 700 kan?
Groetjes Dick

Update!:

@ Dick de Bruin:

Sja, het zal allemaal kunnen maar er komt rond sinterklaastijd pas n motor dus k beslis rond die tijd nog wel :wink:

Dick de Bruin zei:
ik ben met de bouw van een cracker in de schaal 1:8 bezig als motor gebruik ik een speed 700 als ik zo naar de afmetingen kijk van jouw schip zou ik zeggen waarom veel geld uitgeven als het ook met een speed 700 kan?
Groetjes Dick

de een wil low budget.
de ander wil het beste van het best.

met een speed 700 hou je een inline 500car niet bij..

een inline 500car dee in mijn mono 1 z'n 68,4 km/h GPS gemeten
en een goeie boot met een speed 700 doet ongeveer 55km/h mits alles goed is afgestelt.

greetz jaimy

Omdat mn punt niet helemaal netjes aansluit wil k hem met kit/lijm dichtstoppen en dan netjes afschuren. Welke lijm kan k hiervoor het beste gebruiken?
Zelf dacht k aan Bison constructielijm omdat deze waterdicht is en lekker schuimt dus goed opvult :|

plaats er even een foto van...
je kan ook van dat harde (blauwe) bou schuim gebruiken ..
dat snij je op maat zodat het er in past en schuur je daarna heel netjes op maat.

greetz jaimy

Update :D !:

Alweer n stukje verder. De punt is gevuld met constructielijm en is geschuurd en de plek waar de motor komt (rood omcirkelt) moet nog netjes bewerkt worden. Er komt daar een carbon matje in. Skeg zit op CG (30%) maar is niet de orginele zoals op de tekening, had namelijk nog een vin liggen. Als hij niet werkt komt er een andere op.

Lang geduurd maar toch n update:

Boot is inmiddels al gespoten in de kleur Traffic Oranje. Motor is ook al binnen. Het is een Inline 600M 12V geworden die ik op 12 cellen ga varen. Hardware set van Hopf is onderweg:

Morgen komen de foto's:D

Ziet er goed uit,ik ben alleen benieuwd naar een vaarverslag.
Het kan wel eens te snel zijn voor je romp zodat hij gaat stuiteren.
Laat wat horen zogauw je er mee weg bent geweest
groetjes Dick

@Dick de Bruin:

Bedankt, ik heb de hardware eersgister binnen gehad en het ziet er allemaal goed uit. Moet het alleen nog het een en ander inkorten. Binnenkort worden er stikkers besteld en kan er gelakt worden. Daarna komt de hardware + motor erin en zal het snel klaar zijn.

Het kan vrij lang duren, na betaling duurt het ongeveer 1.5 week tot 2 weken, maar het resultaat is in een woord prachtig!! Ik zal binnenkort foto's plaatsen.

Hardware gemonteerd, maar gaat er binnenkort weer af omdat er nog gelakt moet worden en er nog stikkers op komen.

Foto's:

Ben niet ontevreden over t resultaat gezien dat dit mijn eerste zelfbouw boot is.

Maurits

Back