Bouwverslag Das Ugly Stik

ik heb in mijn carierre ongeveer 5 of 6 sticks versleten.
altijd met kruis.
op een gegeven moment half de folie verloren. omdat ik het wel leuk vond staan dat stukje weer met transparante folie gedaan ;)

altijd brandstof gevlogen.

ik had er een carbon landings gestel van hk onder.

Oranje... paardenstaarten? ... klopt dat wel? U is toch van 'den Roden Duivels'?

"Nou moe" (...citaat Guust Flater)... om je kleurtechnisch dan maar te 'pesten' dan... een ge-Ora-foliede Lozenge... (daar ben ik best een tijdje zoet mee geweest)
Bling, bling van dicht bij... maar ultra ugly black hole in de verte... verdween in het niets... Reuze nifty en tactisch WO1 kleurstellinkje/kleureffect... haha o_O

IMG_2895-LR.jpg

Ter ziele... :( Helaas...

IMG_2891-LR.jpg

Echt een fijne vliegert... Hier nog zonder resopijp... vandaar servo's op de achterplecht... Erg zware OS demper voorin... en de rubber gedempte motormount...

IMG_1602-border-Bew.jpg

Groetjes Bas

Laatst bewerkt:
Bedankt Raymon voor de tip ivm onderstel!
Drukke week gehad en mooi vliegweer afgelopen weekend dus weinig vorderingen.

Maar toch iets gedaan :-)
-de stuurstangen in de romp ingebouwd (sullivan)
-de servoplaatjes voor de ailerons voorbereid (geen centrale servo)

Volgende stap is de romp dichtmaken aan de bovenkant. Schurenen folie aanbrengen. Onderstel en RC. Motorisatie. Ailerons en elevator maken (met golfjes!). En stilletjes aan de maiden plannen :-)

Mooi Dries!

Great Planes heeft ook een mooi kunststoffen undercarriage... zal wel iets duurder zijn... dan HK. Maar ook de allu voor de Big Stik 40 en 60 zijn nog te verkrijgen... (USA)

Maar een draadonderstel is bij een stik ook wel erg mooi. A la Middle Stik dan...

Overigens toevallig onlangs op wat Big Stik 40 restanten gestoten. Heb ik eindelijk weer wat om de oude boel compleet te krijgen... Kan er van de zomer weer wat ugly gestikkerd worden... :D

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Dag Dries...
Dit is wat het setje dan inhoud. Van de Great Planes 40 Bik Stik... sjompie...
De asjes zijn iets ingekort. Maar deze wielen passen. 'Kavan' heb ik niet getest...
4x stelmoertjes Imperial" draad. Alleen is het dan even hannesen met de imbus maat. Maar een van de torx 'dopjes' paste... maar ze zaten er gewoon bij.

Zitten ook 3x gebruikte lite-foam-wheels bij, ook van GP. Neuspootje is naar de eeuwige jachtvelden... anders had ik die ook meegestuurd...

DSC_3249-LR.jpg

Gr Bas

Een stick hoort een taildragger te zijn bas. Great P lanes heeft dat verkeerd afgekeken

Boude bewering Raymon! :) Haha! De Kwik Stik van RCM Modeler... dat was een tail-draggert...
Laat ik nu net een kitje uit 1969 hebben staan... :rolleyes: Folly me... Een doos met een verhaal! Er zijn er een verschrikkelijk hoop van geproduceerd overigens... Afgekeken? Mwah...dan zou je het minstens nog een 'interpretatie' kunnen noemen. Afkijken doe je op de lagere school, of in Rusland woont, om een Concordsky te ontwikkelen... want dat was spionagewerk.... + een trap na met allemaal verkeerde sterkte berekening... Engelsen hadden het door.

Geloof niet dat Great-Planes dat afgekeken heeft, zeker overleg zijn geweest. Lawyers aan je broek, moet je in de USA niet hebben. Voor de ARF waren er diverse kits. Ook Midwest had die. Ook Graupner... speciaal door Phil Kraft voor Graupner getekend. Middle Stik. In overleg, geen spiekbriefjes...
Echter... dat recht vervalt op een keer. De Stik was mateloos populair in de USA... zo ook alle spin-off's...

http://time.hs-augsburg.de/~erd/Modellflug/download/UglyStik2.pdf

Naja, het maakt niet uit hoe je hem ondersteld... als je er maar leut aan beleefd!
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Wel, ik dacht er aan om hem met een bungee af te schieten :banana:

Neen, het wordt een tail dragger bij mij. Bas, ik stuur je m'n gegevens door via mail.
En discussieer ondertussen lekker door heren :-)

ff6281726c4314133b7af9bc1b96c9b8.jpg

Na een avondje covervlijt.
Bas, bedankt voor het landingsgestel. In tussentijd maar eens de roeren maken en de elektronica inbouwen.
Ruwbouw zoals hij er nu ligt ongeveer 950 gram. Niet slecht :-)

Na 22.00 is er rust in de toko! :yes:
Alles eindelijk op bed, en kan er driftig gehobbied worden zonder... "ja, maar Pap'sen"...
en een lekker deuntje op de achtergrond, snelle grote stappen worden gemaakt :)

Ik denk dat je dat landingsgestelletje maar bling-bling hoogglanzend op moet poetsen ipv dat Greet-Pleens-matte.

Gr Bas

Laatst bewerkt:
Soms zou dat bouwen eeeeeuwig moeten duren.... maaja... daarmee groeit ook je baart tot aan de straat... en dat is ook niks... Dus eenmaal in de lucht... is het keer op keer weer lekker sturen.. in lengte van jaaaaaren...

ik heb al meerdere Stiks gemaakt en heb nu ook nog 2 stuks liggen, ik frees ze van gammaply, en dan zijn ze me toch sterk !!!
je kan er alles mee uitvreten, ook ik heb liever een staartwiel bij dit toestel.
ikvlieg op 4S en dan zo`n F1 elektro motor van HK er op, 3S wil trouwens ook prima.
Wel heb ik de elektroversie aangepast, de voorkant is bijvoorbeeld iets langer om het zwaartepunt beter te krijgen en je heb dan ook direct meer ruimte voor de accu.
ik wens je veel plezier met deze ragbakkies

Back