Bouwverslag Das Ugly Stik

Maar heeft dus een korter neusstuk, omdat het zwaartepunt ergens middelt op de vleugel. Negative V kan ook nog leut opbrengen? Gezien ooit op RC-Universe... een van de lange Stik-draadjes... kon het linkje niet meer vinden... :-(
 
Laatst bewerkt:
En als we nu eens een pijlvleugel zouden bouwen?

Kwam deze tegen op Outerzone... Er zijn overeenkomsten (doosromp etc)

http://www.outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5985

Ha de Hooker, die ken ik, een lelijk ding ;-) ergens vroeg vorige eeuw hadden we er eentje vliegen op de club. Wilde ik die kerel zijn punttang teruggeven, viel die toch wel uit mijn hand, ging dwars door de bespanning van de vleugel en stak mooi in de grond zonder ook maar iets van de houtstructuur te raken, :confused: daarna heb ik enkele hele lelijke woorden bijgeleerd :D
 
Zijnen oranjen lelijkheid is voorzien der schoeisel! Bas, bedankt man voor het onderstel :-)

bb101218b0a86a9f5d70a2a65aec2309.jpg


2bae15faf8af451ef332de94cbe55bf4.jpg


Ook de tailskid gemaakt. Geen tailwheel. Hopelijk gaat het houden.

fb2faf1fad5966422a3332f0e60e4b4e.jpg


Qua motor komt er een sk3 5045 kv=450 op met een 15x8 prop op 6 cellen.
Zwaar overpowered maar dat heeft zijn redenen...
 
En de redenen zijn de volgende...

M'n Calmato werkpaardje (snoepdrop en slepen van kleinere zwevers) vliegt op 5 cellen en die 5S Lipo's beginnen op hun einde te geraken, zeker als er getakeld moet worden.

upload_2016-10-27_1-32-37.png


Omdat ik niet meer wil investeren in aparte 5S Lipo's moet ik dus voor die taak naar een andere configuratie overschakelen.
6S Lipo's heb ik vrij veel van m'n Sebart 50 toestelletjes.
De SK3 motor had ik ooit eens gekocht toen ik eigenlijk nog niet wist wat ik moest hebben van motor (...) en ligt hier eigenlijk al drie jaar te wachten op een toestel.

En voor deze Ugly Stik kwam hij wel in aanmerking.
Toegegeven, de Stik gaat overpowered zijn hiermee, maar daar zit ik niet mee in. Voor het scheuren is power leuk, voor het slepen en droppen heb je ook wel wat power nodig dus :-)

Een 15x8 prop had ik ook nog liggen, enkel een regelaar van 70A dien ik aan te kopen.

Volgende week een weekje met vakantie, dan geen knutseltijd aan de Stik maar we zijn er bijna :-)
 
Mooi hoor :)
Bende power... kan een Stikky heel goed hebben!
Bedankt? Mwahhhh, moaahhh, jah, stond ook een beetje bij je in het krijt :oops: Met aldie tekeningen etc. Haha. Je weet wat ik bedoel!

De Stik wordt heel mooi zo. 'Stikkem' op zolder even wat oude componenten bijeen gesnuffeld.
In al dat hout zit nog voldoende 'Stik for thought' :yes: Het goede hout is er om te snijden... Da's bebaald nie Ugly :-)
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm even door ecalc.ch gehaald voor je en de setup is precies goed zo !
Misschien nèt iets teveel power. Wat word het eind gewicht?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm even door ecalc.ch gehaald voor je en de setup is precies goed zo !
Misschien nèt iets teveel power. Wat word het eind gewicht?

Dat hij precies goed is zo, dat wist ik ;-)
Heb 'm namelijk zelf ook al uitgerekend voordien.
Het gewicht wordt rond de 2,6 kg vliegklaar, inclu sleepkoppeling en -servo. Ik vind dat een heel net gewicht.
In die configuratie is het idd vrij overpowered. Maar een 2 - 2,5m zwever optakelen moet er ook mee kunnen. En een vrachtje snoep droppen ook, dan kun je wel wat power gebruiken.

Gisterenavond en vanmorgen de RC ingebouwd, allemaal zonder problemen.
Nu nog de motor en ESC monteren, balanceren, instellen en invliegen maar. Volgende week echter geen tijd ervoor wegens weekje op vakantie, maar in november zal het wel lukken hopelijk om hem in te vliegen.

upload_2016-10-29_13-25-24.png
 
Ik dacht dat alleen amerikanen met dikke V8-ten daar last van hebben... geef je gas... gaat het als een dolle tollen... duhhhh...
Gewoon traction-control er tussen bouwen! En anders een sper.
 
Back
Top