bouwverslag "de zeven provincien

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door M.T.Kreijkes, 2 jan 2007.

  1. M.T.Kreijkes

    M.T.Kreijkes

    Lid geworden:
    11 dec 2006
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rijssen
  2. M.T.Kreijkes

    M.T.Kreijkes

    Lid geworden:
    11 dec 2006
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rijssen
    Hier de foto van de bouw tekening.

    [​IMG]

    Tekening verkleind door Roel
     
  3. M.T.Kreijkes

    M.T.Kreijkes

    Lid geworden:
    11 dec 2006
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rijssen
    [​IMG][/URL][/img][​IMG][/URL][/img][​IMG][/URL][/img][​IMG][/URL][/img]
     
  4. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Eerst, welkom op dit forum!!

    Dan: succes met de bouw van dit (naar mijn mening) heel mooie schip!

    En als laatste: als je een afbeelding host op imageshack en de link die je daar krijgt kopieert naar dit forum, hoef je de img-tags niet meer te gebruiken, omdat die er al bij zitten.

    Veel succes met de bouw!
     
  5. penneman

    penneman Guest

    idd mooi schip

    in welke schaal ga je haar maken?

    succes
     
  6. M.T.Kreijkes

    M.T.Kreijkes

    Lid geworden:
    11 dec 2006
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rijssen
    Hallo penneman
    het schip word 1.94 meter lang en zo'n +/- 25 cm breed
    heb nog een vraag: op mijn bouwtekening staat er boven het achterdek en boven de stuurhut een goalkeeper. maar op foto's die ik heb staat de goalkeeper op de stuurhut er niet. weet iemand van jullie wat hiervan de rede is?

    groeten matthijs
     
  7. Ikemastah

    Ikemastah

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    174
    waarschijnlijk vergeten. Gebeurt wel vaker bij de Schelde! :)
     
  8. jboers

    jboers

    Lid geworden:
    18 aug 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rijssen
    Mathijs,

    Ik volg dit draadje natuurlijk goed.
    Om even op de goalkeeper terug te komen....
    Volgens mij zijn er wel meer verschillen tussen de werftekening zo als jij hebt en het echte schip.
    Dit heeft alles te maken met kostenbesparing.
    Hier en daar lees ik iets over budgetten die overschreden waren e.d.

    Groeten,
    Jan
     
  9. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    Er waren eens 8 M-Fregatten geen van deze schepen waren gelijk, al stond de goalkeeper wel op een en dezelfde plaats.

    Ik wens je trouwens veel succes met alle schuine vlakken op dit schip net als op de M-Fregatten.
    Een vriend van mij heeft de Hr Ms van Nes gebouwd schaal 1 : 50.
    Veel foto's op de vlootdagen maken, het gaat om details de tekeningen zijn op lange na niet toerijkend.

    De ene keer kan je foto's aan boord maken op de vlootdagen en een volgende keer mag er weer niets.
    Maar vraag gewoon aan Officieren ook al is het een Admiraal, zijn gewone mensen en met vragen lukt je veel.
    Neem wel foto's mee die je kan laten zien dat geeft meer resultaat.
     
  10. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Vanwege de kosten kan het zijn dat bepaalde onderdelen niet zijn geplaatst. Is overigens wel in een later stadium mogelijk. Ook de oudere S-fregatten hadden niet allemaal een goal-keeper (maar enkele)
     
  11. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    Ze wilden eerst de oude kanonnen van de oude GLW Fregatten op deze nieuwe schepen plaatsen maar toen er 4 gebouwd zouden worden hadden ze 2 kanonnen te weinig.
    Nu weet ik het was met het 300 jarig bestaan van Den Helder dat deze kanonnen toen al in slechte staat waren.
    Dit heb ik van een LTZ 2 klas die in het kanon zat onder het schieten, die vertelde dat soms onderdelen naar beneden vielen.
    Nu staan er ook gebruikte kanonnen op die al 7 jaar oud zijn en overgenomen zijn van de Amerikaanse of Canadese Marine.
    De Goalkeeper is een Nederlands product de Amerikanen en Engelsen gebruiken de Fallang van laatste is de vuursnelheid ook verhoogd.
    Je kunt natuurlijk als grotere natie niet bij de Hollanders achter blijven.

    Van bemanningsleden weet ik dat in de Balkan oorlog de stealth bommenwerpers van de Amerikanen door de M-Fregatten onderschept werden op radar van Nederlandse Makelij.
    Bij een oefening een M-Fregat vooraan lag, hierachter een Engelsman en daar weer een Amerikaan er werden 7 verschillende soorten raketten afgevuurd, de Amerikanen en Engelsen tegen de Hollanders van die je mist die vangen wij wel op.
    Maar die Hollanders hebben alle 7 raketten uitgeschakeld de Amerikanen en Engelsen hoefden geen schot te lossen.

    Ik ben helemaal geen Marine Man zoals mijn vriend Cor, maar ik ben dan wel trots op de producten van Nederlandse makelij.

    Dit komt niet in de openbaarheid moet je van mensen horen die op die schepen varen en natuurlijk daar trots op zijn.

    Een Goalkeeper heeft een beperkt schootsveld deze kan automatisch computergestuurd gaan schieten, daarom wordt hij op een zo gunstige mogelijke positie geplaatst.
    Heb al wel tekeningen gezien dat er op de Hr Ms Rotterdam 2 stuks geplaatst waren.
    Ik weet niet of de goalkeepers op de verkochte Fregatten meeverkocht zijn, anders zijn er genoeg.
    We hebben nu nog 2 M-Fregatten over van de 8 stuks waarvan de eerste in 1990 in de vaart kwam.
     
  12. M.T.Kreijkes

    M.T.Kreijkes

    Lid geworden:
    11 dec 2006
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rijssen
    Hallo allemaal hier nog even een foto van de uitgezaagde spanten!!!
    En zo het er nu uit ziet past hij net in de schuur :p
    [​IMG][/URL][/img]
     
  13. De reden waarom er geen Goalkeepers op de brug staan is omdat er een probleem was met de integratie van het systeem.
    Een Phalanx is veel eenvoudiger te plaatsen, je hebt gewoon een stevig dek nodig, een elektrische aansluiting en ja kan hem plaatsen.
    De onderdelen van de Goalkeeper zitten voor een groot deel inwendig, dit heeft vooral te maken met het groter caliber, betere detectiesystemen en meer ECCM systemen. Bij het ontwerp is er een fout gemaakt, zowel voor de inwendige plaatsing als voor de plaatsing van het wapen zelf. Op de brug staan nog een aantal antennes e.d. die de vuursector belemmeren. Eerst moeten die verplaatst worden, dan moeten de inwendige delen een plaatsje krijgen, en dan kan de tweede Goalkeeper er komen.
    Als de KM voor die tijd het geld vindt natuurlijk.
    Nu, er zijn nog een aantal rare dingen, niet alleen het Canadees kanon van een 50 aar oud ontwerp, ook de leeg gelaten lanceerputten en het nieuw geplaatste ECM/ECCM platform vooraan aan bakboord. Rest nog het leuke feit dat zelfs in hoge nood er nooit 4 LCF in 100% gereedheid kunnen worden gebracht.

    Voor de rest zijn het heel capabele schepen!!

    Groetjes, Johan
     
  14. M.T.Kreijkes

    M.T.Kreijkes

    Lid geworden:
    11 dec 2006
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rijssen
    Tja de bouw ligt een beetje stil :oops:
    Ben druk met alles maar behalve met m'n boot :cry:
    De komende tijd zal er ook niks van komen, want er is een kleine op komst :p
    Zodra ik weer er mee bezig ga zal ik weer foto's maken.

    Matthijs
     
  15. hms kortenaer

    hms kortenaer

    Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Berichten:
    170
    Locatie:
    delft
    dan wil ook lid worden van de mini marine inter. :lol: 8O
     
  16. hms kortenaer

    hms kortenaer

    Lid geworden:
    28 mrt 2006
    Berichten:
    170
    Locatie:
    delft
    leuke maat voor je lc fregat dan kan je van revell de lynx heli in bouwpaket hij is wel schaal 1/72 achter op je heli dek zetten meer info mag mijn altijd bellen 0613771324 en ik ben ook aan de s fregat bezig de hms kortenaer F807 die schaal 1/72 daar heb ook de lynx van revell voor gebuikt je kan hem ook zijn op de site van de www.hmbc.nl onder scheppenbestand onder marco de koster ik wil ja altijd helpen :lol: :p 8O
     
  17. Laurent

    Laurent

    Lid geworden:
    17 nov 2003
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Luik , Belgie
    Dag allemaal ,

    ik was juist op bezoek te Den Helder verleden week , bij de OPS school ...

    ik ben aan boord van een LCF fregat geweest , een begeleide bezoek heet het ...

    Nogal indrukwekkend , moet ik zeggen , zeker de machinekamer ... 8)

    de CIC was ok de moeite ...

    iets anders dan onze oudere E71 fregatten :lol:

    nu nog afwachten op onze "nieuwe" M-fregatten , de F930 "Leopold" en de F931 "Louise-Marie" ( welke onnozelaar heeft deze namen gekozen , laat ik U raden ... )

    de groetjes ,

    Laurent
     
  18. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    Een Belg Laurent wat een naam voor een M-Fregat.

    Ga je er één bouwen.
     
  19. M.T.Kreijkes

    M.T.Kreijkes

    Lid geworden:
    11 dec 2006
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Rijssen
    Ha marco

    Bij mij komt er een nato NFH 90 op het helidek te staan.

    Mvg Matthijs.
     
  20. Laurent

    Laurent

    Lid geworden:
    17 nov 2003
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Luik , Belgie
    Dag Jan ,

    nee , ik ga er geen bouwen , dank U :wink:

    ik ben niet echt aan "grey funnel line" schepen , evenals ik nu een WO1 "Royal Navy Mine Sweeping Sloop" aan het bouwen ben ...

    de groetjes ,

    Laurent
     

Deel Deze Pagina