Adrie de H zei:
Mijn eerste vlucht ging afgelopen weekend helaas niet zo goed. Nadat hij was opgestegen en een stuk rechtdoor had gevlogen schoot ineens de rechter helft van de vleugel los en viel het geheel van een meter of 10 recht op de neus.
Schade:
- Romp is tot aan het windscreen helemaal kapot.
- prop gebroken
- motorsteun kapot
- Vleugel is weer in twee stukken
Mijn vraag is nu dus ook hoe hebben jullie de twee stukken van de vleugel aan elkaar bevestigd, want dat was bij mij duidelijk het probleem. Zou het voldoende zijn dat als de vleugel weer in elkaar gelijmt is ik er vanboven een stuk ijzerdraad op plak dat in de juiste v vorm staat? Of is het echt noodzakelijk om de struts onder de vleugel te monteren? Ik dacht dat ik bij meer mensen had gezien dat ze deze er niet aan zitten.
Jammer van je slechte Maiden Adrie, hoop dat het volgende keer beter gaat...
Vleugels lijm ik met een lijmpistool aan elkaar en dan gelijk in de goede hoek,
die doe ik door plakband aan de bovenkant te plakken dan er een verhoging onder te leggen
zodat ze de goede hoek krijgen en dan spijt ik met het lijmpistool goed de warme lijm ertussen,
ook en het ronde gedeelte waar de vleugels heel iets uit elkaar staan... de lijm blijft een beetje flexibel
maar genoeg uitgehard om de vluegels precies goed te houden...
Wat de struts betreft, dat doe ik zowizo bij een bovendekkertje want dan is het Altijd steviger en
kan je juist met een beetje wind vliegen, zonder dat je bang hoef te zijn dat je vleugels dubbelklappen.