bouwverslag depron F22 raptor pusherjet

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door aviador, 22 mrt 2007.

  1. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Vroeger had ik een houder gemaakt van schuim, die op mijn bagage drager pasten, daar kon ik het vliegtuig inklikken, en de vleuels erboven op
     
  2. aviador

    aviador Guest

    vandaag is hij voor de tweede keer de grond in gegaan (in totaal maar 4 vluchten :lol: ), de neus is weer afgebroken dus in princiepe zo weer te maken.
    ik twijfel alleen nog of ik hem wel weer ga repareren, beide crashes zijn gekomen doordat de torsie van de prop bij lage luchtsnelheid groter is dan dat de stuurvlakken kunnen tegensturen. De eerste crash kwam dus door een mislukte start, de start vandaag was trouwens ook bijna geindicht in een crash, het scheelde maar een decimeter of hij boord ezichzelf gelijk al de grond in. bij de landing ging het nu alleen fout door een windvlaag, ik moest gas bij geven om niet te stallen maar door de toersie crashte hij dus.

    de stuureigenschappen op hoge snelheid zijn matig, hij maakt niet echt mooie bochten, en op lage snelheid is het dramatisch.
    hij is best mooi en gaat ontzettend hard maar hij stuurt gewoon slecht ondanks de grote uitslagen. :(

    oscar
     
  3. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    zwaartepunt te ver naar voren?
     
  4. aviador

    aviador Guest

    nope, hij ligt zelfs nog 2cm teveel naar achteren.
    het zijn puur de vliegeigenschappen van het vliegtuig zelf, hij stuurt niet zoals ik wil.
    de romp zelf blijkt ook kapot en ingedeukt te zijn, niet meer echt netjes te reparen ben ik bang.
    achja.. volgend project! :D :lol:
     
  5. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Dat is nu het leuke van depron, je bouwt zo weer iets nieuws
     
  6. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik zat toch nog even te denken over de vlieg eigenschappenen dacht dat de stuurvlakken in de luwte van de vleugels kwamen en daardoor te weinig effect hebben.
    Dat zou op te lossen zijn door stuurvlakken aan de vleugels te maken en die gelijk meesturen op de zelfde servos met de staartvlakken waar je nu mee stuurt.
    Hij is wel total los begrijp ik.
    Maar wat dat ook mag zijn succes met je volgende project. :wink:
     
  7. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    dat is bij balsa ook zo, maar dan betaal je er iets meer voor :lol: :wink:
     

Deel Deze Pagina