Hey,
-disclaimer-
Niets aan dit toestel is door mij bedacht (nog niet, afneembare vleugel komt nog
), ik volg gewoon de bouwwijze uit onderstaande draadje op mijn eigen manier. Voor meer informatie en de plannen bekijk:
Geleend van het RCgroups forum:
P-51D Mustang Parkflyer 1/9 Scale - RC Groups
Dit is het origineel (van de eerste bouwer dus
)
Maiden van dit toestel: link
vanuit de cockpit: link
Plannen op A4:
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1012423
Na uitgebreid lezen en twijfelen toch maar begonnen omdat ik al jaren graag een P-51 wil (maar honderden euro's voor een schaalmodel teveel geld vind) en het mijn bouw-skills wel eens ten goede kan komen. Alleen in het doorlezen van het topic, uitprinten van de plannen, knippen-en-plakken om van de A4-tjes weer een tekening te maken, templates maken, depron snijden en uitzoeken wat-waar-komt zit een week werk
Geeft niets, hoeft niet vandaag af..
Ik heb de plannen op 85% uitgeprint omdat ik anders problemen krijg met opbergen.
Zo moet ze er uiteindelijk uit gaan zien:
of zo:
of eventueel zo:
Maar nu is het nog maar dit
Motor:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2217 16turn 1050kv 23A Outrunner $19.79
Vanavond de motor op de mount gemonteerd en uitgerust met een 11x4 prop. Even een testdraai gedaan (juiste richting motor, schatting van vermogen).. Nou, verticaal zal GEEN probleem vormen. Minimaal 1000-1100G thrust op 3S1P. Amperes zou rond de 18 a 20 moeten liggen. Goed voor vliegtijden van 10 minuten dus.
In combinatie met een supersimple 30A BESC (card programmable), multiplex 6-kan. synthesizer Rx en 1800mAh 3S1P LiPo. In iedere vleugel een servo, eentje in hoogteroer en een in richtingroer. Gewicht zou uit moeten komen op 700-800 gram compleet (zwaar, ik ga voor lichter maar ik wil het toestel voor de stevigheid na het skinnen eerst tapen en daarna folieen). Ik twijfel nog over retractables, ik denk dat dat in de volgende komt. Eerst maar eens vliegen!
Ik ben dus nog maar net begonnen maar naar mijn mening verdient dit toestel hier ook een plaatsje, er gaat ongeveer 2m2 depron in, een plaat 6 en een plaat 3mm. Kosten zijn dus goed in de hand te houden. Ik zal de komende dagen (weken denk ik eerder) hier een verslag van de bouw plaatsen, hopelijk zijn er meer mensen die dit een goed idee lijkt. Ik hoop dat je verslag van de bouw wil doen hier en af en toe wat foto's plaatsen! Er zijn nooit genoeg mustangs in de lucht..
-disclaimer-
Niets aan dit toestel is door mij bedacht (nog niet, afneembare vleugel komt nog

Geleend van het RCgroups forum:
P-51D Mustang Parkflyer 1/9 Scale - RC Groups
Dit is het origineel (van de eerste bouwer dus


Maiden van dit toestel: link
vanuit de cockpit: link
Plannen op A4:
http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1012423
Na uitgebreid lezen en twijfelen toch maar begonnen omdat ik al jaren graag een P-51 wil (maar honderden euro's voor een schaalmodel teveel geld vind) en het mijn bouw-skills wel eens ten goede kan komen. Alleen in het doorlezen van het topic, uitprinten van de plannen, knippen-en-plakken om van de A4-tjes weer een tekening te maken, templates maken, depron snijden en uitzoeken wat-waar-komt zit een week werk

Ik heb de plannen op 85% uitgeprint omdat ik anders problemen krijg met opbergen.
Zo moet ze er uiteindelijk uit gaan zien:

of zo:

of eventueel zo:

Maar nu is het nog maar dit


Motor:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2217 16turn 1050kv 23A Outrunner $19.79
Vanavond de motor op de mount gemonteerd en uitgerust met een 11x4 prop. Even een testdraai gedaan (juiste richting motor, schatting van vermogen).. Nou, verticaal zal GEEN probleem vormen. Minimaal 1000-1100G thrust op 3S1P. Amperes zou rond de 18 a 20 moeten liggen. Goed voor vliegtijden van 10 minuten dus.
In combinatie met een supersimple 30A BESC (card programmable), multiplex 6-kan. synthesizer Rx en 1800mAh 3S1P LiPo. In iedere vleugel een servo, eentje in hoogteroer en een in richtingroer. Gewicht zou uit moeten komen op 700-800 gram compleet (zwaar, ik ga voor lichter maar ik wil het toestel voor de stevigheid na het skinnen eerst tapen en daarna folieen). Ik twijfel nog over retractables, ik denk dat dat in de volgende komt. Eerst maar eens vliegen!
Ik ben dus nog maar net begonnen maar naar mijn mening verdient dit toestel hier ook een plaatsje, er gaat ongeveer 2m2 depron in, een plaat 6 en een plaat 3mm. Kosten zijn dus goed in de hand te houden. Ik zal de komende dagen (weken denk ik eerder) hier een verslag van de bouw plaatsen, hopelijk zijn er meer mensen die dit een goed idee lijkt. Ik hoop dat je verslag van de bouw wil doen hier en af en toe wat foto's plaatsen! Er zijn nooit genoeg mustangs in de lucht..
Laatst bewerkt: