Bouwverslag DH-88 "Black Magic"

Welke DH-88 Comet heeft jouw voorkeur? [IMG]http://www.flyingart.co.uk/SHOP/contents/media/l_AIR%20R

• De zwarte "Black Magic"

Votes: 44 56,4%
  • De Rode "Grosvenor House"

Votes: 23 29,5%
  • De Groene "G-ACSR"

Votes: 11 14,1%

• Total voters
    78
Hoi Dennis,

Het kan allebei. :yes: Je kan de gehele vleugel met zijde bekleden en in de lak zetten, maar je kan inderdaad ook (zoals ik ook bij m`n DH-T.10 heb gedaan) de neuslijst in het glasweefsel zetten en de open structuur met Oratex bekleden. Voordeel van de laatste optie is het verschil in textuur tussen houten beplating en de bekleding van doek wat je niet krijgt als je de gehele vleugel met zijde bekleedt en aflakt.

Ga je ook "stiching en pinkingtape" gebruiken?

Groeten, Ramses

Denk zelf dat ik dat ook ga doen geeft wel het mooiste effect (glasmat en de openstukken met oratex), stiching en pinkingtape maak ik zelf van de oratex met de kartelschaar moet ook iets doorgezet worden als ik het zo zie, volgorde waar ik aan zit te denken:
- glasmat aanbrengen
- deel waar oratex komt afplakken (cm om de rand om te het te hechten)
- spuit plamuur anbrengen
- schuren
- oratex aanbrengen met de stiching en pinkingtape
- afspuiten

gr. Dennis

In het echt word ook de hele vleugol bespannen als i van hout gebouwd is
het linnen zit dus overal
maar word wel geschildert waardoor het strakker word kwa opervlakte
ik heb dat bij de roeren van men spit gedaan en dat ziet er erg gaaf uit

Yke bespande houtbouw vleugols wel is met industie zijde
zeer dun en licht
maar wel spanlak enzo geefd wel een echt resultaat

Uiteindelijk maar weer eens verder gegaan, richtingsroer bespannen met koverall van Sig en ik moet zeggen dat het me goed is bevallen, werkwijze:
- 2 x spanlakken
- schuren
- balsa loc aanbrengen en laten drogen
- koverall met de strijkbout opzetten
- porien opvullen met spanlak
- met acrylverf lakken
- 2 componenten oracolor aflakken

tot dusver stap 1 t/m 5 doorlopen en het volgende resultaat :

full

full

Groet Dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Dennis, las net het stukje in BAM specifiek... Ik wist niet dat regio midden een modelbouwer had met balsa stoflongen... Klasse!!!
Heb je draadje ook net ff doorgelezen en moet zeggen puik werk!

Groeten vanaf de begane grond business unit fireprotection afdeling modificaties...
De indo van die afdeling....

Het is even geleden maar er komt weer wat beweging in de bouw, ondertussen ook een leuk schaal modelletje gevonden:

178754-5b952ab20ba96afeae0ae5381c6192cd.jpg

ik heb de koverall toch maar vervangen voor solartex dit geeft een mooiere afwerking
178755-b68b47f4adb4d6d15b82945ae70f2719.jpg

nu dan ook de stuurvlakken van het kielvlak en stabilo met solartex bespannen, tevens het landinsgestel zo ver dat deze ingebouwd kan worden
landingsgestel.jpg

178758-dde7d7c1e58b79343d3c81b8fa0d5337.jpg

Oooh vet!

Ik heb pas een arf op de kop getikt van asm. Inmiddels bijna klaar om te vliegen.
Had 2 twee takt motortjes maar er komen 2 saito 62s op.

Bijlagen

• 2015-09-23 15.27.13.jpg
    2015-09-23 15.27.13.jpg
    399,7 KB · Weergaven: 194
  • 2015-09-23 15.27.34.jpg
    2015-09-23 15.27.34.jpg
    372,3 KB · Weergaven: 200
kijk zoals het hoort mooie 4-takt erop, ik heb regelmatig de ARF van ASM op youtube voorbij zien komen, mooi vliegbeeld wel wat wingtip stal gevoelig, ben benieuwd naar je ervaring.

Gr. Dennis

Ondertussen tijden het kerstvakantie lekker doorgeknutseld en het begint toch echt op een vliegtuig te lijken, er helaas achtergekomen dat de veer in de staartslede veel te slap was dus deze heb ik weer moeten verwijderen, waarschijnlijk maak ik hem nu ook met wiel, verwacht dan toch wat beter te kunnen manoeuvreren hier weer een fototje:

Bijlagen

• 20151229_154437_HDR.jpg
    20151229_154437_HDR.jpg
    170 KB · Weergaven: 214
Back