Ik ben weer wat verder, alle motoren zitten erop, het parisboard is gemonteerd en ik heb zelfs al geprobeerd of hij wilde opstijgen gisteren, maar het is een extreem zenuwachtig ding. Ik heb nog geprobeerd de PID instellingen te wijzigen en WMP clone te vervangen door freeIMU 0.2, maar ik merkte geen verschil. Hij is wat aan de zware kant: 385g inc accu en waarschijnlijk niet zo lekker in balans. In de hand voelt hij goed, als je van links naar rechts gaat voel je dat hij corrigeert, maar buiten waaide het en het apparaat reageert zo gevoelig op de sticks dat ik nog niet verder ben gekomen dan 5 cm de lucht in en dan weg zeilen en neerstorten
Met de freeIMU stable mode != stable. Alles gecalibreerd, maar het mocht niet baten. Toch nog maar eens PID instelingen bestuderen. Ik zie geen last van vibraties ofzo in de GUI.
Ik kwam erachter dat ik niet de juiste accu's heb. 2S 900mAh 15C is te zwak met 6 motoren die op hun top bijna 3A/stuk trekken. Binnen een paar minuten is de accu leeg en ik sloop hem omdat ik hem overbelast. Het LIPO alarm begint ook al na 1 minuut te blerren en als ik dan de motoren uitzet is alles ineens weer groen

bij 80% vermogen kan hij niet de spanning handhaven en zakt m'n vermogen in.

ik heb zelfs al meegemaakt dat m'n arduino uitviel omdat de spanning wegviel. Accu was lekker warm geworden....
Nu andere 2s accu's besteld bij HK
1000 mAh 20C (dus 20A sustained!)
1300 mAh 15-25C (15C sustained, 25C piek)
1300 mAh 20C (zohee, die kan dus 26A continu leveren)
Ondertussen gaat de aluplaat waar de pootjes opzitten op dieet....