Bouwverslag DJI F550 (update deel 2)

Nee hoor Lennie, hij zegt precies wat hij bedoelt: hij is ruim 40 jaar oud, rookt al 40 jaar en de dokter, die nog nooit gerookt heeft, weet niet wat ie zegt....

Helaas begrijpt Boris niet dat iemand van 19 een berg ervaring kan hebben waar je met je 40 + nog niet eens aan kan tippen....dus iets minder uit de hoogte zou hem sieren en anders gewoon weer stoom afblazen op een ander deel van het forum....met de nadruk op 'stoom afblazen', Boris....

Re: Bouwverslag DJI F550

Sorry, in dit soort discussies heb ik, zeker in openbaar, geen zin. Als je" bewijs" wilt waarom deze "jonge snotaap dokter" waarschijnlijk meer ervaring/kennis heeft dan jij, moet je me maar ff een pb sturen.

Zeg Boris100; als de dokter 19 is en jij bent 40 jaar ouder, dan ben jij best een jong gepensioneerde...

Misschien een domme vraag, maar als je onderaan een gimball hebt en in het midden de flightcontroller met de GPS bovenop recht in het midden, waar ga je dan nog je batterij monteren om het COG niet teveel te verstoren? Had je niet beter de GPS bijvoorbeeld boven op het montagepunt van één van de armen gezet, de gaatjes komen mooi uit op de NAZA gps ;-)

Domme vragen bestaan eigenlijk niet.

De lipo komt mee op het landings gestel als tegen gewicht voor de gimbal met camera.

Word veel gedaan.
En hoe lager de lipo zit hoe rustiger de copter word .;)

Mvg Johan

Vervolg bouwverslag DJI F550

Zo hier zijn we weer :D

Maandag eindelijk de remote-switch binnen gekregen en aangesloten.
De draden maar aanelkaar gesoldeerd in een bullet connector, kan niet echt een andere oplossing vinden die ook klein zou blijven.
Foamtape kon ik niet zo snel krijgen heb hiervoor dubbelzijdige tape gebruikt en daarop een stuk foam geplakt.

Alles aangesloten en verder in elkaar gezet.
Toen de eerste test met de 9 inch e-props, veel lawaai maar kwam niet van de grond.
Daarna de slow-fly 10 inch erop en daar vloog hij goed mee maar werden de motor's vrij warm mee en de lipo was erg snel leeg.

Hierover nog een topic gestart met als resultaat dat ik de digitech X-65 motors besteld heb en twee lipo's 4S 5000mAh.
De lipo's en de losse connectord zijn vandaag binnengekomen en de motors komen morgen binnen.
Tevens nog een soldeerbolk/hulp besteld bij HK-nl waarmee je de bullet-connectors makkelijk kan solderen:D

Vandaag wel de nieuwe connectors aan de laadkabel en de baseplate gesoldeerd.

Hieronder alvast wat wat foto's en morgen weer verder met solderen en monteren.
Dan maar kijken waar hij het beste mee vliegt, de 8, 9 of 10 inch

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full