Bouwverslag DSS Slamat 1:75

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door RiTrijs, 2 jan 2016.

  1. RiTrijs

    RiTrijs

    Lid geworden:
    2 jan 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Amstelveen
    Van af nu wil ik mijn bouwverslag gaan bij houden van de DSS Slamat. Het wordt mijn primeur, ik ben dus helemaal nieuw in de houten modelbouw, daarom zijn alle op en aanmerkingen, aanwijzingen en suggesties welkom, graag zelfs !!. Een jaar of 30 geleden heb ik mee geholpen aan de bouw van de model Smit Rotterdam. Dit is echter zo lang gelden dat je dit niet meer mee kan rekenen.
    Even het verhaal in het kort: “In de Tweede Wereldoorlog zijn er een groot aantal passagiersschepen in gezet voor o.a. het transport van geallieerde soldaten. Zo ook de DSS Slamat het schip waar mijn opa destijds op vaarde. Op 27 April is de Slamat, met geallieerde soldaten, tot zinken gebracht door de Luftwaffe in de Middellandse Zee. Samen met de Britse destroyers HMS WRYNECK en HMS DIAMOND die de DSS Slamat tevergeefs te hulp schootten. In dit drama kent 983 dodelijke slachtoffers. Mijn opa was een van de 11 overlevende van de DSS Slamat.”
    Het bovenstaande stukje is eigenlijk het begin waarom ik de DSS Slamat op de schaal 1:75 ben gaan nabouwen. De Bouwtekeningen zijn mij ter beschikking gesteld door het “Koninklijk Rotterdamsche Lloyd museum” daarvoor mijn hartelijke dank.
    http://www.krlmuseum.nl/index.htm
    Ik ben al een paar jaar bezig met het model, binnen kort ga ik foto's uploaden.

    Rinus
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2016

Deel Deze Pagina