Goedeavond,
Bij deze dan het bouwverslag van de Duwboot / Werkschip / Multi purpose offshore support vessel
Al enige tijd liep ik met het idee om een vartuig te bouwen, waarmee ik van alles kon doen en wat ook goed zou passen bij de Mailline tanker.
Ik had lange tijd geleden een het Duwvaartboek gekregen waarin een foto in stond van de F26 van Stevin baggeren, en dat ontwerp vondt ik er leuk uit zien. Wel een duwboot, maar toch ook weer niet !
De F26 heeft nog enige tijd gevaren als Marten, maar ligt helaas al weer bijna 10 jaar op de bodem van de Oceaan.
Toen hier in de haven een paar weken geleden de Neptunus lag van Noordhoek, begon het weer te kriebellen, zoiets moest het worden.
Daar ik het schip ook in wil zetten samen met de Tanker, ben ik aan het ontwerp gaan rommelen, en heb het zo iets groter gemaakt als het origineel, en daardoor ook wat stabieler. Tevens heb ik wat ideeen opgedaan op de website van Damen Shipyard, met name bij hun Multicat's
Het is de bedoeling dat er ook een kraan wordt gemonteerd, zodat ik een container of zoiets aanboord van de tanker kan zetten
Groet,
Andre
Op deze foto staat de binnezijde in de G4, naast de romp ligt de buiten ring van het dek, en daarnaast het normale dek. Het normale dek komt te liggen op een goot, waardoor overkomend water afgevoerd kan worden, en niet rechtsstreeks het schip inloopt
De vorderingen tot op heden. Links voor is nog net de voet van de kraan te zien
Groet,
Andre
Bij deze dan het bouwverslag van de Duwboot / Werkschip / Multi purpose offshore support vessel
Al enige tijd liep ik met het idee om een vartuig te bouwen, waarmee ik van alles kon doen en wat ook goed zou passen bij de Mailline tanker.
Ik had lange tijd geleden een het Duwvaartboek gekregen waarin een foto in stond van de F26 van Stevin baggeren, en dat ontwerp vondt ik er leuk uit zien. Wel een duwboot, maar toch ook weer niet !
De F26 heeft nog enige tijd gevaren als Marten, maar ligt helaas al weer bijna 10 jaar op de bodem van de Oceaan.
Toen hier in de haven een paar weken geleden de Neptunus lag van Noordhoek, begon het weer te kriebellen, zoiets moest het worden.
Daar ik het schip ook in wil zetten samen met de Tanker, ben ik aan het ontwerp gaan rommelen, en heb het zo iets groter gemaakt als het origineel, en daardoor ook wat stabieler. Tevens heb ik wat ideeen opgedaan op de website van Damen Shipyard, met name bij hun Multicat's
Het is de bedoeling dat er ook een kraan wordt gemonteerd, zodat ik een container of zoiets aanboord van de tanker kan zetten
Groet,
Andre
Op deze foto staat de binnezijde in de G4, naast de romp ligt de buiten ring van het dek, en daarnaast het normale dek. Het normale dek komt te liggen op een goot, waardoor overkomend water afgevoerd kan worden, en niet rechtsstreeks het schip inloopt

De vorderingen tot op heden. Links voor is nog net de voet van de kraan te zien
Groet,
Andre