Bouwverslag Duwboot / werkschip

Hi Marc,
Wat voor een tank, een Sherman ?

Maar uh, om op je vraag terug te komen
ik heb nog 2 tunnel 40 mm liggen die eronder worden gezet, Als schroeven wil ik die 4 bladers van Raboesch gebruiken, niet de gewone, maar die met veel blad ( D-profiel geloof ik)
Als motoeren henb ik nog 2 Duoperms (marx) liggen, met 1 op 4 vertraging, daar gaan we het voorlopig maar me proberen, eens kijken wat het dan doet.
Makkelijke van zo'n drijvende badkuip is wel, dat jje er eventueel zo iets anders in legt !

Hou je ons trouwens wel op de hoogte van je bouwvorderingen, want ik ben wel benieuwd !

Groet,
Andre

Hey de mannen;
@Frederick;sorry maar dat bootje noemt nu eenmaal zo hé :lol:
@Andre;
Bedankt voor Uw antwoord,denk dat ik er 2 x 500e zal instoppen of 2 x 720 torque, ik kan er geen tunnels onderbouwen,zijn gewone schroeven met een soort van halve tunnel in de romp?

Ik zal binnenkort een draadje opstarten over de bouw van de lcm.
En ja een sherman zou het meest passen,maar misschien een perching(ten tijde van korea?)

groetjes

Marc

@Marc
Ja Marc even uiteen zetten van wat ik dan bedoel he.
Kijk u schrijft[ lcm6] :oops:
Nu dat zie ik als een maat he
de l voor de lengte :roll:
De cm voor de maat :roll:
De 6 voor het aantal :roll:
dat komt; omdat u de letters niet even groot heeft geschreven he :idea:
Dus voor mij kwam dat over als zijnde
[0.06 mtr]
mvg
Frederik :D :D :D

hahaaa,nu verstaan wij elkaar toch nog he Frederick? :lol:
We moeten ook nog eens kunnen lachen he.
:lol:
Groetjes
:wink: Marc

Ik begreep het eerst ook niet helemaal hoor, dus je was echt niet de enige frederick.

@ Marc:
Maar ben zeker benieuwd naar hoe jij je bootje gaat maken en dan vooral hoe je die klep (waterdicht?)maakt.

Maar terug naar de duwboot van andre meere wil ik zeggen. Ben benieuwd hoe het ermee staat. Zag er tot nu toe veelbelovend uit.

mvg Eric

edit in reactie op onderstaande bericht van dhr. F. van Gent:
Ik bedoelde met jij eigenlijk Marc en zijn lcm6. Sorry, hadiets duidelijker moeten zijn. Heb het nu aangepast.

1107972

Ik begreep het eerst ook niet helemaal hoor, dus je was echt niet de enige frederick.
===============================================
Maar ben zeker benieuwd naar hoe jij je bootje gaat maken en dan vooral hoe je die klep (waterdicht?)maakt. :oops:
===============================================
Ik maak dus momenteel niks he
alleen schroefassen WATERGESMEERD dus
mvg
Frederik :D

Jasper,

lengte 70 cm
Breedte 25 cm
diepgang 7 cm
Holte 11 cm

De driehoek van de boeg is 16 cm lang en 9 cm hoog
Het horizontale stuk achter is 9 cm lang en het schuine stuk meet 6 bij 6 cm

Deze week weinig gedaan, gewoon geen tijd gehad, druk met mijn honden getrained.
Van de week gaan we weer verder, nieuwe fotoos volgen binnenkort

Marc, Sherman is een leuk model om te bouwen en te rijden, en nog enigzins betaalbaar !

Groet,
Andre

Goedeavond,

Niet veel gedaan, wel wat. Ik ben bezig geweest met het construeren van de fundering van de dekkraan. De basis van de kraanvoet is gevormd met een PVC schuifmof 32 mm, welke ik verder heb aangekleed met polystyreen plaat, en strip. Deze zal eerst worden geplamuurd, en vervolgens verder worden afgemaakt met m1 boutjes.
Tevens zijn de schroefassen er in gelijmt, en heb ik een extra steun daarvoor gemonteerd. Die moest nog in de G4 en ook de onderzijde van het uitneembare dek moest worden behandeld, dus dat heb ik vanavond ook maar gedaan.
Na de G4 behandeling, maar gauw de zolder afgevlucht, weg van de stank.

Binnenkort weer meer, dan gaan we verder met het afwerken van de romp, zodat deze in de verf kan

Groet,
Andre

MPOSV%203.jpg

En weer een stukje verder,
achterop de verschansing er op gezet, en deze afgewerkt met een messing buis, voor ontbrak ook nog wat buis, en die is er ook maar gelijk op gezet.
Verders de straalbuisen eronder gezet en de roerkoningen gemonteerd.
Tevens de roeren gemaakt, waarvan er 1 even als proef onder zit. De roeren moeten nog wel in de juiste voirm worden geschuurd.

Groet,
Andre

MPOSV%204.jpg

ohhhh sohey

dat ziet er wel mooi uit zeg die messing buisjes
over de rand van je schans
en krijg deze ook nopg werkende details ?

maar ziet er echt wel mooi uit hoor

Hoi Andre

Aller eerst moet zeggen, het ziet er tot nu toe netjes uit. Ik weet niet of je er al mee gevaren hebt. Ik heb mijn twijfels met het achter draaien. Ik heb een vermoeden dat het vies tegen zal vallen. Omdat zij zo vierkantig is. Maar, je weet het nooit. Maar aan dek begint het netjes uit te zien.

Sucses met de bouw, en laat het even weten hoe het gegaan is met het varen.

Groetjes Huub

He Huub, VIERKANT 8O , nou jij ben ook een mooie zeg, dat je zomaar mijn drijvende stoeptegel afvalt ! :wink:

Inderdaad het valt misschien nog te bezien hoe de vaar eigenschappen uitvallen. ze heeft nog steeds niet in het water gelegen, dus uitsluitsel kan ik er niet over geven.
Het achterschip had inderdaad wat fraaier gekunt, maar ik wilde er ook weer niet al te lang mee bezig zijn, en het motto was toch ook een beetje, met zo min mogelijk iets grappigs te bouwen. Enne wat onder water zit, zie je toch niet :? !

Maar uh vandaag maar weer een dagje bovendeks bezig geweest.
De kraanvoet (PVC schuifmof) stond er al eerder op, dus ben ik aan de gang gegaan met het vervolg. In de schuifmof zit een stukje pvcbuis waarop in een ronde schijf heb gelijmt, straks komt hier en beetje olie tussen en draait het als een zonnetje. Op het schijfje heb ik de steunpoten van de kraan gemonteerd, en tevens heb ik de giek van de kraan gemaakt. Hierin zit ene stuk vierkant Aluminium, om het een beetje body te geven, en om er voor te zorgen dat de kraan straks dmv de zwaartekracht, altijd wil zakken.

Binnenkort weer meer,

Groet,
Andre

MPOSV%205.jpg

Andre,

Begint al wat te worden kerel, goed bezig, maarre valt tie straks niet erg scheef met zo'n zware kraan aan 1 kant... 8)

Tom Boere

Ziet er weer zeer goed uit Andre!
Verbaas me over de snelheid waar het mee gaat.
Het lijkt wel of je niets anders te doen hebt dan modelbouw, of zie ik dit verkeerd :wink:
Op het moment heb ik zelf weinig anders te doen, maar toch schiet het bij mij niet op.
Voordat de andere Andre (DreBo) gaat reageren, ik weet dat ik rustig aan moet doen, maar zo snel resultaat heeft wel wat natuurlijk 8O

Succes!!!
Luit

Back