B
basgoossen
Guest
Ik loop al enkele maanden rond met het idee om zelf een EDGE 540 te bouwen, op een gegeven moment had ik zoiets van laat ik maar gewoon beginnen. Ik heb geen ervaring met het bouwen van vliegtuigen, maar tegenwoordig kan je het meeste wel op internet vinden. Voor de bouw van de EDGE gebruik ik geen tekeningen, wel heb ik schaal afbeeldingen van het toestel en heb ik een symmetrisch vleugelprofiel uit een database gehaalt. De dikte hiervan heb ik een beetje afgeleid van een SEBART Katana 30E. Voor de rest is alles eigen ontwerp (benieuwd dus of het uberhaupt gaat vliegen!). Verklaar me nu maar alvast voor gek ik heb er in ieder geval lol in
.
Even wat beoogde gegevens:
Model: EDGE 540
Spanweidte: 150cm
Aandrijving: electrisch
Soort toestel: 3D vlucht
Beoogd gewicht: 1.5kg (vliegklaar incl. accu's en motor)
Onderstaand een impressie van de tot nu toe gemaakte progressie:
Tja je moet ergens beginnen, de ribben maak ik van 1.5mm balsa, de binnenste rib maak ik van 2mm balsa.
Even controleren of hij lijkt op de rib zoals ik hem heb uitgeprint.
Al met al is het een heel gesnij
!
Maar.. Wie lang snijdt die heeft wat! Begint er toch al leuk uit te zien.
Versteviging van de spar en een hulpje om de ribben haaks op de spar te zetten (1.5mm x 10mm x 7.07mm Balsa).
Begint al ergens op te lijken of niet dan? (vleugelribben en spars los nog niet gelijmd)
Tot zover de voortgang tot nu toe. Nu kan ik nog wel wat tips gebruiken bij het exact goed verlijmen van de ribben, alle suggesties (simpele methoden) zijn van harte welkom. Laat even weten wat je van mijn poging tot nu toe vindt
.

Even wat beoogde gegevens:
Model: EDGE 540
Spanweidte: 150cm
Aandrijving: electrisch
Soort toestel: 3D vlucht
Beoogd gewicht: 1.5kg (vliegklaar incl. accu's en motor)
Onderstaand een impressie van de tot nu toe gemaakte progressie:
Tja je moet ergens beginnen, de ribben maak ik van 1.5mm balsa, de binnenste rib maak ik van 2mm balsa.
Even controleren of hij lijkt op de rib zoals ik hem heb uitgeprint.
Al met al is het een heel gesnij

Maar.. Wie lang snijdt die heeft wat! Begint er toch al leuk uit te zien.
Versteviging van de spar en een hulpje om de ribben haaks op de spar te zetten (1.5mm x 10mm x 7.07mm Balsa).
Begint al ergens op te lijken of niet dan? (vleugelribben en spars los nog niet gelijmd)
Tot zover de voortgang tot nu toe. Nu kan ik nog wel wat tips gebruiken bij het exact goed verlijmen van de ribben, alle suggesties (simpele methoden) zijn van harte welkom. Laat even weten wat je van mijn poging tot nu toe vindt